NationalDagen. Kommer du att fira den/Firade du den?

THEBADGUY Gorgilus addictus
6 juni 2007 · 4 738 Inlägg

Käka smörgåstårta och ta sig några kalla öl! wink. Legat på kylning sen igår tongue

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
brillmongo
6 juni 2007 · 874 Inlägg

jobbar kväll idag, så inget firande här inte

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Keps_nille
6 juni 2007 · 271 Inlägg

Klart man firar vårt älskade sverige. Flaggan ska hissas, svensk musik ska spelas, grillen ska fram sen är det ju match ikväll Kan det bli bättre?big_smile

Maizer
6 juni 2007 ·

Goven skrev:
ingen som vågar visa stolthet i rädsla för att kallas nått så SJUKT som rasist för det! Får nästan en tår på kinden me tanke på vad våra förfäder offrat för att vi ska få kalla oss svenskar och inte ryssar! Skäms !!!

Cry baby

Det ligger inte i våran tradition att fira nationaldagen, USA t ex firar sin självständighetsdag, det är en dag att fira. Våran nationaldag är ju egentligen inte något speciellt, bara en vanlig dag om ni förstår vad jag menar.

DasAuto
6 juni 2007 · 2 751 Inlägg

Firar inte någon nationaldag big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
EpsiloN Trägnagare
6 juni 2007 · 185 Inlägg

Ska iväg på lärarmiddag sen är det efterfest på Starshine smile Tar studenten på fredag (^^)

All show and no go!
Racso Dr Snuggles
6 juni 2007 · 956 Inlägg

Ska dricka pilsner hela dagen. Inte för att det är nationaldagen, utan för att jag snart tar studenten big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Goven
6 juni 2007 · 264 Inlägg

Maizer skrev:

Goven skrev:
ingen som vågar visa stolthet i rädsla för att kallas nått så SJUKT som rasist för det! Får nästan en tår på kinden me tanke på vad våra förfäder offrat för att vi ska få kalla oss svenskar och inte ryssar! Skäms !!!

Cry baby

Det ligger inte i våran tradition att fira nationaldagen, USA t ex firar sin självständighetsdag, det är en dag att fira. Våran nationaldag är ju egentligen inte något speciellt, bara en vanlig dag om ni förstår vad jag menar.

nej jag vet, själva dagen har inte så stor historisk betydelse. men är det en dag man ska tänka på tider som varit och vara stolt så är det denna!

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
båge montör och hobby mekaniker
6 juni 2007 · 2 672 Inlägg

flaggan i topp på bilen! åså får man la dunka lite nationalsång på torget senare! åså blir d stranden å sola lite me en stund smile kanske nån pilsner ikväll smile d får vi se!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
darkwizard Fordonstekniker
6 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Thule och nån cider, hatar öl. har ingen flagga att hissa.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
6 juni 2007 · 426 Inlägg

firade igår med grillning och öl. idag blir det fisketur på östersjön

/Street
dusty Living in the fastlane
6 juni 2007 · 2 616 Inlägg

ska fira den med lite grillning och aktiviteter med mina vänner smile

Jackeman
6 juni 2007 · 64 Inlägg

Är det ingen som ska se fotbollen? Sverige - Island = 4-1... sen är det självklart att man dricker några öl!

Senast redigerat av Jackeman (6 juni 2007)

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
6 juni 2007 · 1 899 Inlägg

Jag tycker de är fel när ni säger att de bara är vilken dag som helst. Eftersom att dagen firas ju till minne av den 6 juni 1523. Gustav Vasa valdes då till Sveriges kung och "unionen" med Danmark upphörde och Sverige blev självständigt, dessutom en hel stat. Dagen räknas som den dag då Sverige blev helt enat!

Förövrigt idag så ska ja fira dagen me å spela lite ultima, dricka nån öl och grilla lite me nåra kompisar smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Poon Knegare
6 juni 2007 · 302 Inlägg

Jag trodde det va nationaldagen vi skulle fira och inte att vi skulle fira Ultima Thule idag... Eller har jag helt fel? Verkar ju som om alla vill hylla Ultima Thule idag...

Poon
Love the sound...
Burnout89 Överladdad!
6 juni 2007 · 530 Inlägg

kanske för att ultima thule har gjjort några låtar me nationalsången tongue dom är ju så sköna att lyssna på smile

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Poon Knegare
6 juni 2007 · 302 Inlägg

Jo, vissa låtar är bra men det verkar som om alla små-rassar kommer fram idag bara för att det är nationaldagen.
Idag ska vi fira Sverige inte förtrycka alla som inte är svenskar så ser jag på nationaldagen. Idag ska vara en stor fest för alla, det ska bara vara glädje!

Poon
Love the sound...
Goven
6 juni 2007 · 264 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:
Jag tycker de är fel när ni säger att de bara är vilken dag som helst. Eftersom att dagen firas ju till minne av den 6 juni 1523. Gustav Vasa valdes då till Sveriges kung och "unionen" med Danmark upphörde och Sverige blev självständigt, dessutom en hel stat. Dagen räknas som den dag då Sverige blev helt enat!

Förövrigt idag så ska ja fira dagen me å spela lite ultima, dricka nån öl och grilla lite me nåra kompisar smile

nja det är väl inte helt rätt, delvis kanske.

"Nationaldagen firas till minne av att Sveriges konung 6 juni 1809 undertecknade den regeringsform som ligger till grund för vår tids grundlagar. Det skedde (med avsikt?) samma dag (6 juni 1523 ) som Gustav Vasa tillsattes som Sveriges kung. Även den nuvarande regeringsformen är undertecknad 6 juni 1974." källa. susning.nu

de la väl undertecknandet på den dagen för att ge det extra kraft.

Senast redigerat av Goven (6 juni 2007)

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Nattugglan Idiot..
6 juni 2007 · 285 Inlägg

Poon skrev:
Jo, vissa låtar är bra men det verkar som om alla små-rassar kommer fram idag bara för att det är nationaldagen.
Idag ska vi fira Sverige inte förtrycka alla som inte är svenskar så ser jag på nationaldagen. Idag ska vara en stor fest för alla, det ska bara vara glädje!

"små-rassar" ?..
Sen när blev man rasistisk för man firar nationaldagen?

MilleN
6 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Poon skrev:
Jo, vissa låtar är bra men det verkar som om alla små-rassar kommer fram idag bara för att det är nationaldagen.
Idag ska vi fira Sverige inte förtrycka alla som inte är svenskar så ser jag på nationaldagen. Idag ska vara en stor fest för alla, det ska bara vara glädje!

Förstör nu inte denna tråden, jag tror alla håller med dig och det är ingen som skrivit något om att förtrycka någon utan bara om att fira så jag vill inte se några inlägg för att försöka skapa debatt, det resulterar bara i låsning. (riktar mig inte till dig, Poon, utan framtida inlägg, även om bara grejen att dra upp rasism är olämplig och jävligt offtopic)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang