Hur sköter man en katt?

Team-Adolfsson Gödseldräng
10 juni 2007 · 4 529 Inlägg

xorox_88 skrev:

Elin skrev:
Nu lägger jag mig i diskussionen om kattmat.. Man ska helst inte ge katter blötmat... Alla veterinärer rekommenderar Royal canin torrfoder eller Hills torrfoder. Man ska köpa kattmat i djuraffär, inte i mataffärer.


smile

Söta kissar ni har allihopa!

är inte royal canin hundmat har jag för mig

jo det stämmer men dom gör även till katter

xorox_88 Smack that ass!!
10 juni 2007 · 2 953 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

xorox_88 skrev:

Elin skrev:
Nu lägger jag mig i diskussionen om kattmat.. Man ska helst inte ge katter blötmat... Alla veterinärer rekommenderar Royal canin torrfoder eller Hills torrfoder. Man ska köpa kattmat i djuraffär, inte i mataffärer.


smile

Söta kissar ni har allihopa!

är inte royal canin hundmat har jag för mig

jo det stämmer men dom gör även till katter

oki är inte så inne på djur mat presis

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Germax
10 juni 2007 · 12 086 Inlägg

Nu har jag haft kissen i 3 dagar och han vill i princip aldrig kela.. såfort man ska lägga han i knät så vill han bara busa =P
Typ han sover äter och sen flyger han omkring i lägenheten som en knarkpåverkad! smile
Men såfort man lämnar rummet så börjar han jama, sen när man kommer in kollar han på en och börjar busa igen! smile

bmx
10 juni 2007 · 7 100 Inlägg

hehe så var min i början oxå,men efter ett tag så kommer den och börja och gosa smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
mr_persiano *GULAN*
10 juni 2007 · 647 Inlägg

JapMax skrev:
Nu har jag haft kissen i 3 dagar och han vill i princip aldrig kela.. såfort man ska lägga han i knät så vill han bara busa =P
Typ han sover äter och sen flyger han omkring i lägenheten som en knarkpåverkad! smile
Men såfort man lämnar rummet så börjar han jama, sen när man kommer in kollar han på en och börjar busa igen! smile

Som du har nämt tidigare är ju kissen en unge.. Det ända dom vill göra är att leka.. tänk dig när kissen blir äldre dom kommer han bara ligga och lata sig nästan... Så ta vara på det när han vill leka och lek med han..

_Lady_
10 juni 2007 · 276 Inlägg

Jag har själv tre katter två är 9 år å en är 8 och dom tror att dom fortfarande e kattungar tongue Springer runt å busar å leker.. men dom är väldigt mysiga å vill gärna kela så allt det där med mys å kel det kommer...smile

Volvo V70 "SilverLady" (2005)
Nissan 200sx "Lady of Samuraj" (1992)
Germax
17 juni 2007 · 12 086 Inlägg

Hej igen,

Har ju haft kissen ett tag nu o har lite fler frågor..
Jag matar han med torrfoder (lättast så ) men han skiter illa, inte diarre men lagom blöta och de luktar faan. Dessutom så fiser han en del.

What to do?

P-G Säl-Tämjare...
17 juni 2007 · 1 024 Inlägg

Hade samma problem med min katt. Jag åkte till djuraffären och pratade med de där om det och de rekomenderade Hills, jag köpte det och hon åt bara det ett tag och magen fungerade jättebra på henne sen, så prova hills ett tag

Vilket jävla drag :)
Bizi
17 juni 2007 · 30 Inlägg

har du "tvär bytt" foder för kissen så är det klart att magen reagerar. det brukar visa sej så. annars är mjaus blöt-mat kalkon bra för magen eller om du kan lura i den lite morotspure (finns i barnmats-hyllan). annars är det kontakt med veterinär som gäller, min katt fick äta special diet (som fasiken inte var billig) men det fungerade iaf...

//Bizi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang