Funderar på att köpa en SUV. Tips och råd välkomnas!

KarlNilsson Örebroare i exil
8 juni 2007 · 970 Inlägg

Har nästan gett upp letandet efter en cab till sommaren och har nu istället inriktat mig på att hitta en fräsch SUV.

De två jag främst har kollat på är Volvo XC90 2.5T och BMW X5 3.0i.

Fördelen med Volvo är att man får en nyare bil till samma pengar som en något år äldre BMW. Vill ju heller inte att bilen ska ha gått för långt, då jag tänkt ha kvar den åtminstone ett par år.

Men å andra sidan är BMWn ljusår snyggare enligt mig. Med det inte sagt att Volvon är ful. Har inga som helst erfarenheter av X5an, men XC90n har man fått klämma på vid några tillfällen.

Hur är det med kvaliteten i dessa bilar? Vilken har roligast 4-hjulsdrift? Hur är det med automatlådorna?

Jag är varken Volvo eller BMW frälst, så den här gången styr inte märket fram på huven.

Tänkbara konkurrenter till dessa två bör kunna va VW Touareg & Mercedes-Bens ML.

Så folket, ös på med seriösa tips och funderingar om dessa trottoarkants offroaders.


Mvh / K

Hej FRA!
_fillan_ med lem
8 juni 2007 · 1 925 Inlägg

jag skulle satsat på xc90 diesel automat eller xc90 v8 smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
decib3L Körv
8 juni 2007 · 3 535 Inlägg

X5:an är enligt mig och många andra den bästa SUV:en som finns! smile

Truckdriving Man
fiv3star
8 juni 2007 · 3 Inlägg

har haft x5 i 3,0 bensin 4,4 och 4,6is och det går inte att jämföra det med volvo bilar BMW lirar i en annan divisioon. skaffa en 4,4 med sportpaket och du kommer att vara glad länge.

folk med hjärna kör bil med stjärna
KarlNilsson Örebroare i exil
8 juni 2007 · 970 Inlägg

Jo, men nu är diesel totalt ointressant för min del och V8an känns bara onödig i den bilen smile

Hej FRA!
KarlNilsson Örebroare i exil
8 juni 2007 · 970 Inlägg

fiv3star skrev:
har haft x5 i 3,0 bensin 4,4 och 4,6is och det går inte att jämföra det med volvo bilar BMW lirar i en annan divisioon. skaffa en 4,4 med sportpaket och du kommer att vara glad länge.

Ja 4.4an och 4.6an lockar. Men man ska ha råd också smile Vad har du annars för tips och råd att ge om bilen?

Hej FRA!
response Studerande
8 juni 2007 · 463 Inlägg

Har varken kört Volvon eller BMWn men xc90 har ju fått väldigt mycket kritik för att kvaliten är kass, den har haft flest fel av alla nya bilar om jag inte misstar mig... Köp Touaregen tycker jag!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
DasAuto
8 juni 2007 · 2 751 Inlägg

Audi Q7 :d

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
940R
8 juni 2007 · 1 567 Inlägg

Honda CR-V

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
MeloveGolf Vw trimmare
8 juni 2007 · 2 995 Inlägg

http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=219734

Farsans jeep äter upp X5 och XC90 Den klarar dessutom av att användas i skogen
vilket dom andra stads jeeparna inte gör...
V8:an ger dessutom lite hår på bröstet smile

Senast redigerat av MeloveGolf (8 juni 2007)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Gonken Fortare än kvickt
8 juni 2007 · 241 Inlägg

cadillac escalade

Akta lacken pappskalle!
KarlNilsson Örebroare i exil
8 juni 2007 · 970 Inlägg

Svaren var väl kanske inte riktigt vad jag hade vågat hoppas på. Först och främst är det inte tips på olika suvar jag är ute efter. Det är just XC90 och X5 jag väger mellan.

Bilens användningsområde kommer sträcka sig till att transportera min dåliga rygg bekvämt ner till sommarhuset med en båt på släp och även kunna ta sig fram den morgon jag vaknar och inte har plogat utanför huset. Och så har jag ju faktiskt 100 meter grusväg fram till huset, som emellanåt är lite gropig (ironi). Hade det vart en terränginriktad bil jag letade efter hade jag inte ens funderat på dessa modeller.

Det får nog bli en sväng till den lokala BMW handlaren imorn för en provkörning

Hej FRA!
xorox_88 Smack that ass!!
8 juni 2007 · 2 953 Inlägg

köp en xc90 eller en hummer h2

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Stoffe_G
8 juni 2007 · 135 Inlägg

Har hört talas om att det kan förekomma mystiska elfel på BMW-suvvens tidiga årsmodeller... såna saker borde ju vara fixat på garantier etc, men värt att kolla upp allt ändå...

Om jag hade haft dessa två att välja på skulle jag ha provkört båda inom en kort tidsrymd och låtit röven bestämma smile De är nog väldigt trevliga bilar båda två...

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
Volvo V40 D4 Cross Country "Ocean Race" (2015)
Oldsmobile Delta 88 "Holiday sedan" (1965)
aenfors
8 juni 2007 · 375 Inlägg

En toyota landcruiser 90 diesel! visserligen inte lika snygg och flashig som tex BMW men du får en GRYMT bra bil som håller i alla lägen, den kan du även ha kul med på sidan av vägen. Jag har kört farsans ett varv på en crossbana med ca 40cm snö och 45 graders lutningar, var inte i närheten att fastna! Den kan även se rätt biffig ut med fetare däck mm.
Annars är ju BMW X5 klart en av de snyggaste SUVarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang