motorlampan lyser saab 9-3 aero

Spacklarn
15 september 2005 · 32 Inlägg

Tjena.. har en saab 9-3 aero 01:a som motorlampan lyser på...
har någon annan haft de problemet? ska serva den snart.. så då ska dom kolla igenom den...  är kanske lamdasonden?  Du som har en lika saab, hur mkt bensin brukar din dra vid blandad körning? mvh patrik

M Power
ola@thomasson.nu
15 september 2005 · 31 Inlägg

Jag hade samma problem med min 9-3 150ltt -01, Det var tändkassetten som var kass.

Kolla om du får motorlampan att sluta lysa genom koppla ur batteriet 1 timme. Den kommer att tändas igen efter ett tag.

Mvh
Ola Thomasson
Alea Iacta Est, The Dice Is Rolled
wastepeak
15 september 2005 · 24 Inlägg

hejsan!
har en saab 9-3 aero jag me!

min motor lampa tändes också, men det va spjällhuset som hade paja!!
jag har 260 hk i min, den drar ca 0.86 långkörning, och 1.2 liter blandad/buskörnig!

Senast redigerat av wastepeak (15 september 2005)

fr3drik
15 september 2005 · 342 Inlägg

koppla INTE bort batteriet om du snart ska serva den.. kan ju vara trevligt för teknikern som ska felsöka om alla felkoder finns kvar.
varför inte bara göra en diagnos på den? det tar ju ändå inte mer än 5 minuter att läsa felkoder..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Sandman88
18 september 2005 · 56 Inlägg

det ändra rätta att göra är att kolla det med tech 2:an...kan faktiskt vara allvarliga problem..man vet aldrig..men dom bilarna vi brukar få in e det oftast små saker som luftmassemätare spjällhus m.m

Opel Astra (1996)
Sandman88
18 september 2005 · 56 Inlägg

det ändra rätta att göra är att kolla det med tech 2:an...kan faktiskt vara allvarliga problem..man vet aldrig..men dom bilarna vi brukar få in e det oftast små saker som luftmassemätare spjällhus m.m

Opel Astra (1996)
Spacklarn
19 september 2005 · 32 Inlägg

Tjena, jo ska in med den på service den 3:e.. så får väl se dårå.. men jag kopplade bort batteri, sen åkte jag 20 mil typ, sen tändes den igen... får väl se va de är sen då.. får hoppas på nå simpelt smile tack för hjälpen!

M Power
Sandman88
21 september 2005 · 56 Inlägg

men innan du lämnar in den på service..ta inte loss batteriet för då kan man inte se va det e för felkod

Opel Astra (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang