Backspeglen i bilen

Squadron
12 juni 2007 · 1 833 Inlägg

Jag har ingen backspegel i min VW Transporter, sitter en vägg ivägen.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Helli Lastbilschaffis
12 juni 2007 · 79 Inlägg

-MR2- skrev:
Har en fråga som jag undrar över ifall någon har insikt i. Och det är hurvida backspegel inne i bilen är ett måste eller om det är lagligt att plocka bort den. I min bil gör den verkligen ingen nytta. jag ser ingenting ändå tack vare vingen. den skymmer snarare sikten fram när jag behöver kolla upp där jag sitter 20cm från asfalten big_smile Kommer vara ännu mer värdelös då jag får tag på ny vinge. tongue Skulle vara grymmt taksam om någon kunde upplysa mig om detta då jag inte hittat några svar på nätet för övrigt.

// MVH Simon

Jag har ingen på min längre och den gick igenom utan.. du har ju sido speglarna..

Mer kurvor åt folket!
Volkswagen Golf Vr6 "Rusty" (1992)
BMW 320D E90 "Sothoran" (2010)
Nissan Silvia S15 Spec-R "Lille Skutt" (2001)
Nattugglan Idiot..
13 juni 2007 · 285 Inlägg

Varför pilla bort den om  inget täcker den som vissa i tråden verkar ha gjort.
Det är ju den "Skönaste" spegeln smile

JonasPLind
13 juni 2007 · 820 Inlägg

decib3L skrev:
Det funkar det med. Men känns lite "b" att limma med superlim tongue Fast håller gör det smile

Varför känns det B att limma? smile
Tänk på att emblemen och massa jäkla skit på bilen är tejpat och sånt... Tejp är ännu mer b egentligen Men det funkar, och även biltillverkarna använder det wink

decib3L Körv
13 juni 2007 · 3 535 Inlägg

haha.. Jag vet inte.. Kanske har att göra med ett tejp är så himla mycket lättare? smile Slipper få tre kilo lim på fingrarna osv.

Truckdriving Man
JonasPLind
13 juni 2007 · 820 Inlägg

sant, och tejp är lättare om man ska ta bort något och sätta upp det på något annat sätt, lim sitter ju fast liksom smile

oumi "audiot"
14 juni 2007 · 287 Inlägg

Min S2a besiktades helt utan inre backspegel och besiktningsmannen märkte det men anmärkte inte på det. Jag har ingen aning om varför eller hur reglerna säger men min bil är besiktad så och det vore ju rätt underligt om han inte klagade kan man tycka?  Som alla andra sagt så finns det bra tejper att köpa men vette fan om dom funkar, inte för mig i alla fal.. hmm

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Thorssa
14 juni 2007 ·

Kettunen skrev:
Har du körkort? Då borde du ju veta att det är lag på att ha backspegel!
Inget illa menat men det är ju en simpel fråga smile

Tänk efter lite här nu, det finns ju tre backspeglar på en bil! Den innen i bilen är ju inte speciellt viktig! Det går lika bra att kika i ytterbackspeglarna.

-MR2- "Mo"
14 juni 2007 · 58 Inlägg

Jaja vi får se vad dom säger till mig på besiktningen imorgon.. kommer uppdatering då smile

Miklen
14 juni 2007 ·

..lösningen heter biltema..spegel me sugpropp smile

Senast redigerat av Miklen (14 juni 2007)

pilten
14 juni 2007 · 48 Inlägg

det behövs ingen spegel i bilen, men finns det en spegel så måste den vara hel och får inte vara sprucken. besiktningsmänen kollae upp det när jag besiktade min bil förra året. har plockat bort spegeln och sattit en 7" skärm där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang