FORZA Motorsport 2

Co_DriverBoy Filmmakare
21 juni 2007 · 175 Inlägg

LoFET skrev:
är jag först med att utäcka att 9-3 AERO går att konvertera till RWD ? den blev kul som fan big_smile yikes tongue

Har oxå upptäckt att SAAB:en går att bakhjulsdrift konvertera big_smile nya Peugeot 207 går även den att konvertera till 4WD, JÄLVAR vad den går MAX trimmad smile

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
Co_DriverBoy Filmmakare
22 juni 2007 · 175 Inlägg

Hur går det för alla med spelandet ?? Själv så lirar det fint, har klarat av några endurance RACE nu så stålarna börjar trilla in big_smile håller på att kämpa mig upp så jag kan få köpa mina drömmars bil, nämligen "Lambo Murceilago" big_smilebig_smile den lär gå snuskigt bra wink

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
dreamcore
22 juni 2007 · 82 Inlägg

vet inte om det bara är jag!! men att drifta med skylinen på tskubar banan eller va den heter är sjukt hävla skoj! långa kurvan innan mål!! dra den med två sträck! det har jag gjort! hela kurvan! någon som vet hur man lägger upp filmer på internet från spel? finns det nått bra knep?

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
Mortalis VW-nörd?
22 juni 2007 · 4 332 Inlägg

kohler skrev:
Tjena jag har lite frågor om spelet som alla verkar tycka är hur ballt som helst:

Hur många olika bilmodeller finns det? Finns alla som finns i verkligheten eller är det bara ett par per bilmärke? --> finns det stor variation i spelet?

Ni som har kommenterat här, kör ni med ratt eller handkontroll? --> måste man köpa ratt för att det ska bli skoj?

Är det ett roligt live-spel?

vill vara säker på att det är värt å lägga ner ett par tusenlappar på så berätta för en som aldrig sett FM2 hur det är!

Listan på alla bilar som är med finns här: http://forzamotorsport.net/news/announc … arlist.htm

Sägs vara runt 300+ iaf.

Jag kör handkontroll, fungerar ypperligt, har inget soffbord i mitt rum liksom som den står i så det är bara att glömma å ha en mellan knäna eller köpa en racestol för 2 papp tongue

Fungerar bra live, om man hittar några att spela med helst, finns ju en del oseriösa såklart som kraschar i första eller sista kurvan för att vinna lite credits :< e ju inte NFS detta, annars funkar de bra, man behöver ju inte spela mot andra för att tävla mot andra. Alla tider man gör på alla banor och events publiceras på internet och går att komma åt genom spelet så ser man vart man ligger rankad på just de eventet/banan, samt en total ranking.

Variationen är ju rätt stor egentligen eftersom det finns så många olika saker man kan sysselsätta sig med och en hel del race som har varierande krav på bil, prestanda osv.

Sätter man sig med att börja pilla med vinyler så kan man verkligen sitta många timmar tycker ja tongue Satt en hel dag nästan å bara testade runt med de utan att köra ens yikes

Jag tyckte de va värt å köpa en 360 bara för spelet, sen upptäcker jag att det visst finns fler spel man kan köra tongue Får du ett bra pris på en konsoll, premium iaf, så e de la ba å slå till? smile

Fick du svar på dina frågor nu?

Hee-Maan
23 juni 2007 · 3 113 Inlägg

min polare har just fixat spelat så jag ska få testa det någon gång.. har dock kört en Enzo runt i Nürbergring.. men avsluta efter typ 5min då Enzon såg förj*vlig ut smile

Semper Fi
jens
23 juni 2007 · 137 Inlägg

Det är absolut det bästa bilspelet som gjorts hittills!
Jag gör med microsofts forcefeedback ratt, kostar 1100 men med den känslan är det värt det.
Har en Nissan silvia s15 Blitz stylad, ska fixa bilder så fort jag börjar spela live. Det är extremt skönt att drifta i spelet. Har inte vant mig än med ratten bara, är lite svårt nu i början när man körde hk först.

bound
23 juni 2007 · 55 Inlägg

fan va ja vill lira detta spel, har ju inte råd med 360 så de blir nog inget med de....

Living life sideways!
Fredrik.Gustavsson
23 juni 2007 · 2 123 Inlägg

LoFET skrev:
är jag först med att utäcka att 9-3 AERO går att konvertera till RWD ? den blev kul som fan big_smile yikes tongue

Det märkte jag första dagen ; )
Den blir jävligt nice : )
Inte fel med 406kw eller vad den nu får heller big_smile
Fast det känns iofs fel att köra Saab på ställ.

Co_DriverBoy Filmmakare
24 juni 2007 · 175 Inlägg

Nån som vet hur , om det nu går, kan lägga in bilder från FORZA 2 till datorn utan att använda sig av LIVE då jag inte har det.

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
dusty Living in the fastlane
25 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Co_DriverBoy skrev:
Hur går det för alla med spelandet ?? Själv så lirar det fint, har klarat av några endurance RACE nu så stålarna börjar trilla in big_smile håller på att kämpa mig upp så jag kan få köpa mina drömmars bil, nämligen "Lambo Murceilago" big_smilebig_smile den lär gå snuskigt bra wink

det är min favoritbil på spelet smile sån fruktansvärt fin vägållning även då den är fulltrimmad big_smile

E30Tompa Rörpulare
25 juni 2007 · 1 453 Inlägg

Fan blir ju fan deprimerad av denna tråd!! Måste köpa de där skit spelet!!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
PushedRay Sir Real
25 juni 2007 · 390 Inlägg

ska ta å köpa en 360 å forza 2 i veckan smile hoppas det är lika bra som 1an

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
25 juni 2007 · 2 009 Inlägg

Nä det är bättre smile
Så bara till att handla ........

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
PushedRay Sir Real
25 juni 2007 · 390 Inlägg

finns det några mer bilspel som är bra hur e gotham ?? värt att köpa ??

Zpira Polack
25 juni 2007 · 61 Inlägg

PushedRay skrev:
finns det några mer bilspel som är bra hur e gotham ?? värt att köpa ??

gotham är skitkul det med, men nästan samma sak som forza, då är det bättre och köpa colin mcrae dirt istället

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
25 juni 2007 · 2 009 Inlägg

Testdrive hawaii är oxå bra och sen släpps det ju en hel del arcade bilspel snart.
Burnout paradise, NFS vadenuhette, och flatout.
Om man gillar sånt.
Colin mcrae dirt tyckte jag sög faktiskt. Kanske man har för höga krav då rallisport helt enkelt var det bästa rallyspelet någonsin.
Jo just det Sega rally ska ju släppa i ny tappning smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
PushedRay Sir Real
26 juni 2007 · 390 Inlägg

BMTech skrev:
Testdrive hawaii är oxå bra och sen släpps det ju en hel del arcade bilspel snart.
Burnout paradise, NFS vadenuhette, och flatout.
Om man gillar sånt.
Colin mcrae dirt tyckte jag sög faktiskt. Kanske man har för höga krav då rallisport helt enkelt var det bästa rallyspelet någonsin.
Jo just det Sega rally ska ju släppa i ny tappning smile

Köpte en 360 å forza2 igår grymt kul fick gotham 3 med också helt okej men inte i närheten av  forza2. Håller med dirt va inte så bra har det till datorn. men vi får ta å köra ett garaget race smile

E30Tompa Rörpulare
28 juni 2007 · 1 453 Inlägg

En annan sak! Går de att köpa kjolpaket till bilarna samt fälg byten eller? Ska in och köpa de imorrn troligen smile

Senast redigerat av nissan 200sx (28 juni 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Joopet
28 juni 2007 · 72 Inlägg

nissan 200sx skrev:
En annan sak! Går de att köpa kjolpaket till bilarna samt fälg byten eller? Ska in och köpa de imorrn troligen smile

Det går men utbudet varierar mycket. men det finns gott om fälgar att välja bland.

E30Tompa Rörpulare
28 juni 2007 · 1 453 Inlägg

Nice smile Tack för svaret!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang