Stylad Audi 1.8T på blocket... billigt eller?

Vallås Locos
18 juni 2007 · 407 Inlägg

CrilleD skrev:
Han är ju fruktansvärt oseriös också killen. Jag skickade e-post till honom och frågade varför dom skriver att bilen är av årsmodell 98 men i själva verket är registrerad som 97. Varpå jag frågar varför dom ljuger. Jag får detta väldigt seriösa svar:

"vad bryr det mig vad du tycker"

MÅNGA (bilhandlare och privatpersoner) som skriver att det är till exempel är en 98 om den nu är uttagen i början av 98 men tillverkad i november/december 97. Jag försvar inte handlaren på något sätt men det är inte så diplomatiskt att fråga varför de ljuger, din första fråga räcker. Får du ett otrevligt svar på den så... Din andra fråga där du ifrågasätter deras ärlighet kan nog många tycka vara otrevlig eftersom det är ett sådant vanligt tillvägagångssätt  att skriva året så som de gjort. Som sagt så försvar jag inte det dem skrivit till dig men agerar man vuxet så skriver/pratar man professionellt även säljaren, eller vad det nu är för pucko, har ett dåligt ordförråd.

Annars är det som sagt ett stort problem det här med att folk skriver att det är exempelvis en 98 när det är tillverkad sent året innan och såld 98. Själv letar jag dieslar nu och då är det många bilar som står utsatta som 05:or när de i själva verket är tillverkade 04. Rätt jobbigt med tanke på att skatten blev lägre på 05:orna och det är en bil av den årsmodellen jag vill ha. Så nu blir jag tvungen att knappa in reg. numret på vv för att se vad skatten blir...

Vallås Locos
18 juni 2007 · 407 Inlägg

För övrigt, varför "byta" en snygg och billig colt mot en stor, klumpig och dyr bil?

CrilleD
19 juni 2007 · 831 Inlägg

Vallås Locos:
Nä hade inte tänkt byta. Men tyckte det såg intressant ut tills jag fattade vilka myglare det var. Dom ska tydligen fått bilen såld nu, hoppas det är en god affär bara, med tanke på den oseriösa attityd säljaren hade.

Anser du inte att man ändå ska kunna tackla folk på en proffisionell nivå? Mitt inlägg till honom var inte oseriöst skrivet på något vis utan bara just slutklämmen, varför ljuger du? Och det enda svar jag fick var "vad bryr det mig vad du tycker" och inget mer...

Men jag förstår vad du menar i grund och botten.

Senast redigerat av CrilleD (19 juni 2007)

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
19 juni 2007 · 605 Inlägg

Annonsen e ju borta nu...så bilen e kanske såld...å säljaren ansåg sig kanske inte ha ngt att förlora på att svara dig otrevligt...

Kan vara en förklaring....
Ang 97 vs. 98 så tror jag säkert att det e en 97:a uttagen 98. Det e ju knappast ovanligt att folk då lever i tron om att de har en 98 som exempel.

Jaja, hoppas du finner ngt som e både seriöst och intressant! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Markus_C Kart & Mätningstekniker
19 juni 2007 · 701 Inlägg

Att bilen är en -07 betyder inte att den är tillverkad -07 utan att den är utav 2007 års modell. Vilket gör att bilar som säljs i slutet utav 2006 kan vara utav 2007´s modell hur konstigt är det och vad är det i det som är oseriöst från bilhandlarens sida. Ringer han till generalagenten så kommer han att uppge att bilen är utav 2007´s modell även om den togs i bruk i slutet utav 2006.

CrilleD
19 juni 2007 · 831 Inlägg

HardcoreHunny:
Antagligen smile Men han och hans firma lär inte fått bättre rykte för det.

CrilleD
21 juni 2007 · 831 Inlägg

Haha, han har inte gett ett enda seriöst intryck under vår mailkonversation. Sista svaret jag fick av honom var "vill inte ha sex med din fru.du får inte köpa bilen". Och det var svar på mitt inlägg som var:

"Haha, du är så seriös. Allt du ger till svar går rätt ut i forum på nätet.
Bra PR för dig och ditt företag med andra ord. Och det var ingen SL55 AMG
jag skickade och frågade på utan en Audi A6 1.8T. Kamma dig lite och visa
att du kan hålla dig på en proffisionell nivå."

Bilfirman är förövrigt Elvis bil och motor.

Aja over and out lås tråd.

Greatsnyggo saabtok
21 juni 2007 · 1 306 Inlägg

ja har  en 02á  men den är uttagen i okt  01   så de är en 02á och inge snack om saken ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
loudness
21 juni 2007 · 4 554 Inlägg

annonsen finns inte kvar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang