Alfa Romeo 156 TS/Gta Bra eller dåligt bil ?

damirshark
18 juni 2007 · 180 Inlägg

Funderar på att köpa en  Alfa Romeo 156 Ts eller GTA vad tycker ni är det bra eller dålig bil?

henkebenke
18 juni 2007 · 1 703 Inlägg

Bra bil

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
damirshark
24 juni 2007 · 180 Inlägg

nån som kan mer om Alfa ??

porsche80
24 juni 2007 · 37 Inlägg

Det är ju lite skillnad på pris, GTAn är ju klart så mycket roligare och dyrare, runt 120 000 skulle jag tro TSn är ju billig och den går att hitta till en vettig peng. varför inte en 156 med v6?? Men kolla så all el funkar och att servicar är skötta.

Senast redigerat av porsche80 (24 juni 2007)

Ja vad ska man säga...........
haxer Proljece?
24 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Alfa romeo = elproblem och rostproblem. Vet inte med dom nyare men dom äldre va sådanna.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
porsche80
24 juni 2007 · 37 Inlägg

Tror inte de nya rostar så mycket som de gamla 164 osv...

Ja vad ska man säga...........
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
24 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Den blev årets bil 98 eller 99. Mycket trevlig, testkörde V6-an när jag var på Teknikens Värld för en herrans massa år sedan och blev helförälskad.

Blev erbjuden en fin rackare i inbyte mot en Marea kombi häromdagen men tackade nej, behöver inte fler bilar utan reda pengar nu... Fast visst sög det lite i vill-ha-tarmen, den hade röd Momo-skinninredning och annat godis också... Men nu åker jag ju kombi från -00 (barn och 80 kg hund) så den var ju inget för eget bruk heller, och den lär inte vara mer lättsåld än kombin som bara gått 7000 mil...

Hade bilen passat våra behov hade jag inte tvekat dock... Gillar verkligen Alfan, den liksom vibrerar av attityd redan innan man startar den... Mycket tilltalande! smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
damirshark
25 juni 2007 · 180 Inlägg

porsche80 skrev:
Det är ju lite skillnad på pris, GTAn är ju klart så mycket roligare och dyrare, runt 120 000 skulle jag tro TSn är ju billig och den går att hitta till en vettig peng. varför inte en 156 med v6?? Men kolla så all el funkar och att servicar är skötta.

Jag har tänkt mig en V6-a men kan inte så mycket om alfa så litte mer infö pls...

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
25 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Det finns ju ett gäng Alfa 156 här på garaget, provat att kontakta ägarna till dem? Jag vet att i alla fall några har sexan i sina, har inte plöjt alla och kollat, men det kanske du ska göra? Då får du antagligen den mest relevanta informationen.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
viccoA
25 juni 2007 · 3 111 Inlägg

Nu har jag bara en kompis i bekantskapskretsen som kör alfa. Men de två han har haft har han fått byta motor i (2.0 T-spark). Om han har kommit över skräckexemplar eller om alfas kvalitet på drivlina är lite sisådär låter jag vara osagt.
Ha-begär väcker bilen iaf! Läckra och sportiga för att vara "vanliga" bilar big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang