jonTe
20 juni 2007
· 5 710 Inlägg
Swinge skrev:
i aeron sitter det inte samma intercooler och turbo.. det kan ju iofs variera på årsmodeller, men så är det med kompisens aero iaf..
Turbon skiljer men IC:n är samma oavsett Aero eller inte.
Steg 3 är trevligt och det klarat en fräch bil utan att gå sönder.
Vridmomentet (440) är på gränsen för vad kopplingen tål.....en bra koppling klarar det medans en mera sliten kan börja slira.
Som sagt....det märker du
Angående växellådan hade jag gjort ett extra oljebyte innan trimmet åkte i för att göra jobbet lättre för lådan.
Men påfrestningen på ettan, från stillastående alltså torde ju inte ska vara godis då?
Handlar du på den firman du tänkt kan du får momentbegränsning på 1:an och 2:an om du vill.
Kan vara bra då det i annat fall bara spinner.
Vad rekomenderar ni för delar då?
Mitt recept hade sett ut såhär:
• Luftfilter:
Alt 1: Borrad luftburk, borttagen luftsnok och original filter- klarar 350hk
Alt 2: MANN öppet pappfilter på originalburkens plats- klarar 600hk
• Avgassystem:-JT med racekat
• Programvara:
- Steg 3 program från känd SAAB-trimmare.
MVH Jonas
..............