Bilköp på G

znyder The weirdo with a beardo
24 juni 2007 · 54 Inlägg

Hej, vet inte om några orkar läsa dessa inlägg längre, men jag ger det ett försök smile
För närvarande drar jag mig framåt i en Renault Twingo -96 på grymma 60hk.

Varit min första bil ett tag, riktigt nöjd men är nu lite trött på att inte kunna ligga i 110> i en uppförsbacke på motorvägen tongue

Söker därför en bra bil som klarar av detta, ser juste ut och inte kostar en hel förmögenhet att införskaffa eller köra smile

Prislappen? 30-35.000

Dessa har jag kollat lite på
Golf Vr6 (Kan vara dyr i drift, hehe)
Audi A3 / A4
Honda Civic (Är detta något att ha?)
Mazda 626

Kom gärna med andra förslag på trevliga bilar smile

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
rang Lasbilschaufför
24 juni 2007 · 34 Inlägg

Av dom bilarna så hade jag nog valt en honda civic med v-tec motorn... Har fär mej att det är 160 hk i dom men jag vet inte om du får en sån för 35000 kr...

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
24 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Alla fyra är nog BRA bilar.
VR6 har jag inte haft någon, men vanlig Golf av äldre modell uppskattade jag. Problemet med Golf är att de har så högt andrahandsvärde, bra när man ska sälja men inte så kul när man ska köpa.
Detsamma kan jag skriva om Audi, förutom att jag inte ägt någon Audi alls, men en bra bil är det ju. Dock lite trist om man får gå långt bak på årsmodellerna, de blir så kantiga invändigt då.
Civic har jag lite att tillföra om då! smile En kanontrevlig och bra bil, med mycket körglädje och bra vägegenskaper. Dock något högt andrahandsvärde, men helt klart skulle jag välja Hondan framför Audi och VW... smile
Mazda 626. Också jättetrevlig. Klart vettigaste prislappen, du får nog mest för pengarna om du väljer Mazda. Du bör komma upp ett par årsmodeller jämfört med de andra. Bra drivlina och trevliga köregenskaper. För övrigt kan jag säga att Ford Probe bygger på Mazda 626, det är bara Karossen som är amerikansk, resten är 626.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
P-G Säl-Tämjare...
24 juni 2007 · 1 024 Inlägg

Det beror ju på vad du är ute efter.
Slö bil eller turbo bil eller om det är skitsamma.

http://www.blocket.se/vi/12402237.htm?ca=7_s  <--- Audi A4 2,6L V6, går nog att få ner priset lite på den.

Sen finns det ju volvos T5or (säger det inte bara för att jag har en) Det finns ju som sagt mycket.

Blir ju lite lättare om du tex har bestämt dig för att det ska vara bil utan turbo fast med bakhjulsdrift osv

Vilket jävla drag :)
Digital_Kicker
24 juni 2007 · 3 721 Inlägg

Audi hade jag köpt av dem alternativen du tänker på. Då jag vet att Honda Civicen är ett stort rost problem, Golf är bara så uttjatade och Mazadn är helt och hållet inget att ha!.

Men släng på en 15 papp till så får du nog en najs Audi A3 el 4

znyder The weirdo with a beardo
24 juni 2007 · 54 Inlägg

Tack för riktigt snabba svar smile

Bakhjulsdriven har jag mest kollat på, roligare att köra enligt mig.
Sen så ska det vara nått kraftfullare, vill ha bra acceleration.

Så turbo kan vara att föredra smile

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Tom Darth Vader
24 juni 2007 · 1 644 Inlägg

Då är det väl en 200sx eller en probe att leta efter om du ska ha rwd och turbo. Du får nog en fin Probe för de pengarna.

Annars kan du nog få en fin 7/940 med.

Senast redigerat av DoWahDiddy (24 juni 2007)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
haxer Proljece?
24 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Hade tagit mazda 626 med v6a smile riktigt trevlig bil. Och billig att köpa delar till smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
24 juni 2007 · 2 258 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Då är det väl en 200sx eller en probe att leta efter om du ska ha rwd och turbo. Du får nog en fin Probe för de pengarna.

Annars kan du nog få en fin 7/940 med.

Proben är supertrevlig, men inte bakhjulsdriven. Det är som sagt samma drivlina som Mazda 626. Men mycket bil för pengarna. Men ska man ha turbo måste man ner till -92 och det är kanske lite gammalt i sammanhanget? Den nyare (93-97) finns med en ekonomisk fyra och en trevlig sexa - båda är vettiga på olika vis så jag kan inte rekommendera den ena framför den andra faktiskt... smile

Rosten på Honda är inget jag skulle oroa mig över - man kollar ju på bilen innan man köper den och väljer såklart inte den rötnaste i landet, och dessutom har japsarna blivit oerhört mycket bättre på den fronten de senaste femton åren!!!

Håller fortfarande på Hondan eller Mazdan om du nu inte kommer på att du ska ha en Probe för att få roligare kaross på din 626... smile

200sx är så vansinnigt dyr jämfört med Proben så jag skulle aldrig välja den av det skälet... smile

(7/940 som föreslagits är gamla, stora, tunga bilar som inte alls är i samma klass som de fyra trådskaparen var inne på, som alla är moderna pigga och lite smidigare bilar.)

// Ellen smile

Senast redigerat av vulture (24 juni 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
moose46019 study
24 juni 2007 · 772 Inlägg

bmw är ganska snabba och starka köp en 325 eller något elelr högre.

sossecontainerar är nog inte så bra i fall du vill köra snabbt.

znyder The weirdo with a beardo
26 juni 2007 · 54 Inlägg

nu har jag kollat upp en juste bil jag vill ha.

En Golf GTI, från -99

Men finns det någon chans att hitta en sådan för runt 60.000?
Fick höja prislappen lite smile Men den ser så grym ut, underbar att köra också.

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
_fillan_ med lem
26 juni 2007 · 1 925 Inlägg

av dom bilarna hade jag letat upp en honda civic VTI ,,,,,annars har jag en kanonfin saab 9000 2.3t till salu smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
peter_1976 JDM
26 juni 2007 · 2 201 Inlägg

varför skulle inte civic vara något att ha.  hmm

av dom bilarna du skrev skulle jag utan att tveka välja en civic

lanred
26 juni 2007 · 555 Inlägg

znyder skrev:
nu har jag kollat upp en juste bil jag vill ha.

En Golf GTI, från -99

Men finns det någon chans att hitta en sådan för runt 60.000?
Fick höja prislappen lite smile Men den ser så grym ut, underbar att köra också.

Hade en polare som sålde en sån fullutrustad för bara 50000... men han var desperat tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang