Midsommar....hur var eran?

Bjork OEM <3
26 juni 2007 · 6 957 Inlägg

Shortys skrev:

Bjork skrev:

Racso skrev:

Haha snyggt big_smile
Va också på siviks.
Regn, allergi, blåst, för lite fylla. Sån blev min midsommarafton typ tongue haha.
Men dom andra dagarna fick man ju supa lite iaf.

( Såg allt Saaben X antal gånger tongue )

´

Vart bodde du på fältet då??  De va jävla mkt skaraborgare där iaf tongue

Hehe va me på siviken men drog hem på midsommar regna ju sönder:P vi hade piratflaggor på husvagn å tältet:)

Er såg man allt, men de va bra röj på tors.kv tyckte ja, norrmännen med den gröna husvagnen hade
ju feting ljud ju tongue

OEM <3
fishn
26 juni 2007 · 226 Inlägg

Nån som va på lundegård och såg en kille gå runt med behå och string trosor eller? haha!

engineaddict
26 juni 2007 · 1 060 Inlägg

hahaha fan va skoj vi hade på lundegård!!! jag såg dock ingen snubbe med bh.. men jag gick runt med en skylt på magen däremot... jag bodde precis bakom discotältet..

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
fishn
27 juni 2007 · 226 Inlägg

aaah okej, vi bodde vid första tält gången efter incheckningen smile

ILarsaI
27 juni 2007 · 326 Inlägg

Det här var den absolut värsta midsommar jag varit med om. Började midsommarafton, jobbade natt. Sedan midsommardagen, regn, regn,regn. Åkte ut med båten sent på kvällen.

Söndagen for jag mot Nynäshamn, hade medvind och stora förseglet, Gennaker uppe. Skulle reva den, föll av mot vinden och gick på grund, hårt. Försökte backa mig loss men det gick inte, en annan segelbåt hjälpte mig, men det gick inte heller.

Där satt jag, mitt på grund, hårt ansatt av vinden som drev mig längre och längre upp på land, fast. Jag chockad, stelfrusen, GPS, mobil, Radio, tv, manöverlinan till förseglet, allt som kunde jävlas felade. Sjöräddningen kom ut och drog mig loss, senare tappade jag motorn, den sitter som på en släde som måste ha fått stryk när jag försökte backa mig loss.

Helt ensam, ingen GPS, mobilen la av, ingen hantering av förseglet, ingen motor, på okänt vatten. Tjejen precis vild av oro hemma, ringde 112 som var på väg att starta stort räddningspådrag men jag avstyrde det efter samtal med MRCC (Sjöräddningen).

Ingen rolig midsommar precis. hmm

Senast redigerat av ILarsaI (27 juni 2007)

940R
27 juni 2007 · 1 567 Inlägg

ILarsaI skrev:
Det här var den absolut värsta midsommar jag varit med om. Började midsommarafton, jobbade natt. Sedan midsommardagen, regn, regn,regn. Åkte ut med båten sent på kvällen.

Söndagen for jag mot Nynäshamn, hade medvind och stora förseglet, Gennaker uppe. Skulle reva den, föll av mot vinden och gick på grund, hårt. Försökte backa mig loss men det gick inte, en annan segelbåt hjälpte mig, men det gick inte heller.

Där satt jag, mitt på grund, hårt ansatt av vinden som drev mig längre och längre upp på land, fast. Jag chockad, stelfrusen, GPS, mobil, Radio, tv, manöverlinan till förseglet, allt som kunde jävlas felade. Sjöräddningen kom ut och drog mig loss, senare tappade jag motorn, den sitter som på en släde som måste ha fått stryk när jag försökte backa mig loss.

Helt ensam, ingen GPS, mobilen la av, ingen hantering av förseglet, ingen motor, på okänt vatten. Tjejen precis vild av oro hemma, ringde 112 som var på väg att starta stort räddningspådrag men jag avstyrde det efter samtal med MRCC (Sjöräddningen).

Ingen rolig midsommar precis. hmm

Fy fan...Dags för en motorbåt och en VHF

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
ILarsaI
27 juni 2007 · 326 Inlägg

940R skrev:
Fy fan...Dags för en motorbåt och en VHF

Ja, ibland så kan man undra om det inte är dags för motorbåt. VHF har jag tänkt på i flera år, men har aldrig kommit till skott och skaffat certifikat, men det blir i vinter. Den andra båten som hjälpte mig hade VHF och anropade på kanal 16 MRCC, som kom ut på ca 20 minuter. Dubbla 275hk på en 7m rib, minst 60-70 knop måste de hållt för att ta sig ut till mig. Tack gode gud.
Hade de inte kommit ut så snabbt så hade jag förmodligen totalhavererat, med sänkt båt och jag hade nog inte överlevt tror jag...
Btw/
Hittade logg från SSRS, jag står med 24/6 kl 13.24. Segelbåt på grund Yttre hållsfjärden, Persö både. RS Trosa, Rescue Trosa, RS Nynäshamn och Rescue Nynäs blev anropade.
http://www.ssrs.se/download/4594/x/Utdr … %20den.pdf

Senast redigerat av ILarsaI (27 juni 2007)

Brink88 President över Brinkland
27 juni 2007 · 465 Inlägg

trevlig midsommar blev det. Grillfest och några öl. plus aldeles för mycket sprit hemma hos en polare. trevligt sällskap och kvällen flöt på fint:) en av de bättre midsommrarna på några årsmile

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
vman_85
27 juni 2007 · 87 Inlägg

siviks camping.. fylla och väldigt blött

Saabdajw
27 juni 2007 · 199 Inlägg

fishn skrev:
Nån som va på lundegård och såg en kille gå runt med behå och string trosor eller? haha!

haha,, jo jag såg han,, fan va fult.lol

fishn
27 juni 2007 · 226 Inlägg

Saabdajw skrev:

fishn skrev:
Nån som va på lundegård och såg en kille gå runt med behå och string trosor eller? haha!

haha,, jo jag såg han,, fan va fult.lol

Så du gjorde det, han va med i mitt o polarnas sällskap..haha
sexig va lol

route
27 juni 2007 · 105 Inlägg

Jobbade dubbelskift hela midsommaren och plockade in ung 5000kr om dan så jag hade en riktigt nice midsommar med en massa extrapengar som rullar in nästa månad big_smile
"Gotta luv Storhelgstilläggen"

Bjork OEM <3
27 juni 2007 · 6 957 Inlägg

vman_85 skrev:
siviks camping.. fylla och väldigt blött

aaahhh, där ä ju feting skodan ju big_smile fräsch,

OEM <3
Jonni
27 juni 2007 · 1 256 Inlägg

Ett regnigt Kungshamn och Smögen blev det iår, Nyktert dessutom!
Dock trevliga damer smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang