Hur får man henne att förstå?

Toypon
26 juni 2007 · 98 Inlägg

Antar att jag inte är ensam om det här problemet här på garaget och undrar nu hur ni andra gör för att motivera er hobby.

Håller för tillfället på och lägger undan pengar till både ABT chip och Oettinger kjolpaket, allt som allt ligger kostnaden på ¨35 000kr. Nu har damen börjat idiotförklara mig för att jag lägger ner mer pengar på min bil... "Men herre gud! Det är ju BARA en bil!" Får man höra lite nu och då.

Däremot vill hon att jag ska köpa nya byxor varje månad för 1000-1500 per par och en jävla massa tröjor hela tiden... hmm

Hur får man henne att förstå? Har ni liknande problem? Dela med er!

sssvante
26 juni 2007 · 62 Inlägg

Har inte hon någon "hobby" eller finns det något som hon tycker är intressant? Isåfall kan du köra samma stil tillbax på ett ironiskt sätt så kanske hon fattar vinken.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
26 juni 2007 · 3 804 Inlägg

Köp nått fint till henne samtidgt wink


Bmw osv..
CoSmoZ 2lateuloose
26 juni 2007 · 543 Inlägg

hon har ingen egen hobby va?

jag har märkt att just det där fenomenet framstår just när damen ifråga inte har någon egen hobby..

Lösning #1

berätta inte vad prylarna kostar! tjejer hatar att killar lägger flera 10-tusentals kr på t ex kugghjul till växel lådan Osv.. man får helt enkelt dra till med en vit lögn & säga typ: jaså det där lustgaskitet hmm ja jag fick väl ge en femhundring ink. frakt!

Lösning #2

Ja som sagt det finns fler träd i skogen & nån gång måste man ju hitta en partner som antingen gillar att pula med bilar.. ( men dom verkar vara svårare att hitta en en tvåbent sjöjungfru) eller så hittar man en som håller på med en egen hobby! & som själv lägger ner en mindre förmögenhet i t ex kolfiberspadar som dom använder när dom rensar skiten hos hästarna

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Kettunen
26 juni 2007 ·

Ta ett snack med henne. Det är ju trotts allt dina pengar väl?
Jag hade köpt henne en symaskin big_smile big_smile Nä men nått som hon tycker om att göra så är hon tyst ett tag framåt i alla fall

Niinaskyline
26 juni 2007 · 455 Inlägg

Sikken tant låter som din morsa ! tongue

Lorden Byggare Bob
26 juni 2007 · 24 Inlägg

Stoppa in den i 2,an så har hon fått en ny hobby!! smile

I ren protest äter jag kött för vegeterianerna äter djurens mat!
Persson_turbo
26 juni 2007 · 148 Inlägg

Lorden skrev:
Stoppa in den i 2,an så har hon fått en ny hobby!! smile

hah:P

Volvo s40n t5 "Iridium" (2007)
Akka
26 juni 2007 · 1 174 Inlägg

har lite det problemet men största problemet för mig är att kläder är en stor del också så vette fan va man ska priotera ibland en tröja för 1 lakan lr kanske en varvräknare tongue

Digital_Kicker
26 juni 2007 · 3 721 Inlägg

ja detta problemet har man själv också, har inte hunnit lägga ut så värst mycket pengar på denna bilen och redan gnäll. Men jag ser det såhär!, - Jag tjänar mer pengar! Jag gör som jag vill, inte tjejen som jobbar och sliter på min arbetsplats, utan JAG!.

Stratus-cab
26 juni 2007 · 7 Inlägg

Spelar ingen roll om du lägger 100kr eller 10 000 kr hon kommer tjata iaf. Jag hade en rishög innan som knappt kostade nått men det var tjat iaf även över nödvändiga saker som däck. Nu har jag en bil som är betydligt dyrare att äga och som är roligare att köpa "onödiga" saker till. Samma tjat nu om 10 000 kr som det var för ett par tusen innan.

Ljuga är ingen lösning, bara att förklara att bilen är din hobby likväl som den tar henne till affären eller vart hon nu åker. Hon skall vara glad att hon sitter i en schysst bil..


Stå på dig mot den gnälliga delen av fittstimmet... wink

Vad är värst mördarsniglar eller vägsniglar.??
Toypon
26 juni 2007 · 98 Inlägg

Car_Babe skrev:
Sikken tant låter som din morsa ! tongue

Låter verkligen inte som morsan tongue Hon är skitstolt över min bil, plockar över granntanterna när man är där, speciellt när den är nytvättat wink

NightCruiser
26 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Har samma problem här...
Men har dock den turen att jag kan klaga tillbaka då tjejen har 2st hästar... wink

Ne, men seriöst så borde du helt enkelt förklara för henne att det är DIN hobby och om hon vill att du ska klä dig i dyra kläder så får hon väl köpa de till dig för sina egna pengar...
Dom pengarna du tjänar lägger du valfritt på vad du själv vill betala för och de ska ingen annan bestämma åt dig, såvidare inte ni har delad ekonomi, barn och villa för då kan jag faktiskt förstå att hon klagar lite.
Enligt mitt tycke så har de gott för långt när man överväger att hålla sin hobby hemlig pga sin flickväns klagomål, en hobby ska dom kunna acceptera!

Eller så är jag bara jävligt fel ute?

AdamOpel DraMinBil.nu
26 juni 2007 · 1 016 Inlägg

CoSmoZ svar är den hårda sanningen.

Ingen egen hobby så brukar det där gnället komma. Det är din lön och du gör vad du vill för dina egen tjänade pengar. Stå på dig!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Izual
26 juni 2007 · 4 571 Inlägg

Funkar det inte med att det är ditt intresse och din hobby.

Säg då att det är för att kunna göra snabbare och säkrare omkörningar

Toypon
26 juni 2007 · 98 Inlägg

Izual skrev:
Funkar det inte med att det är ditt intresse och din hobby.

Säg då att det är för att kunna göra snabbare och säkrare omkörningar

Hon skriker ju redan trots att allt är orginal under huven än så länge... "Du... det är bara 50 på den här vägen osv.." Inte för att jag är någon fartdåre eller så men kul att trycka på när man ska iväg big_smile

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
26 juni 2007 · 605 Inlägg

Äh...förklara för henne att det e din hobby å dina pengar, gillar hon inte det läget utan fortsätter gnälla så byt tjej, då hon inte accepterar dig som du är!
Å vill hon klä dig nice/dyrt så håller jag med ngon ovan här, då kan hon la pröjsa för det!
Men senså e det ju viktigt att du inte e tok snål utan att ni hittar på saker ihop ibland oxå där ni kanske betalar hälften var.....middag, bio, runda på krogen, weekendtrip osv...
Lycka till!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
index
26 juni 2007 · 658 Inlägg

Jag har snarare omvända problemet. Jag får köpa precis vad jag vill, säger jag, "jag behöver" får jag bara "ja, du kan ju det där bättre". Ibland leder det till dyra köp som man ångrar i efterhand, önskar att hon höll mig tillbaka oftare.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Ponuts
26 juni 2007 · 220 Inlägg

Sorry det e inte hon det är fel på, det är du som är felet.
Man ser tydliga spår på att du är en toffel. hehe.



Min flickvän var väl inte jätte stolt när jag kom hem med pizzaugnen, hon tyckte den inte var flexibel men va fan den går ju på både 95 och 98. Så jag hävda att ok jag säljer bilen och köper en mc så kan vi se vilken flexibel sak det är. Nu är det slut tjatat. Hon har t.o.m frågat om hon fått låna bilen. "låg på golvet och asgarva i en kvart"

lingvarn
26 juni 2007 · 9 Inlägg

hmm e de hon eller du som bestämer över dina pengar wink har nog världens underbaraste tjej hade jag bett henne om dom pengarna till mitt bil intresse hade hon nog hjälpt mig spara till hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang