Hur får man henne att förstå?

Bobo
27 juni 2007 ·

Det är därför jag inte har någon tjej längre eller vill skaffa någon, klarar inte av någon som försker styra vad jag gör med mina pengar och vill ha presenter, resor osv.

Bobo
27 juni 2007 ·

Toypon skrev:

Pumbiiz skrev:
haha min palla inte längre så ja blev jävlar lämnad =S

Jo, det är ju en lösning som jag dock inte är så intresserad av tongue

Om du inte är det kanske det är dags att lyssna på tjejen och bli en toffel big_smile

anafylaxi
27 juni 2007 · 1 107 Inlägg

äääh, vad skall man med tjejer till när man har bilen!!
Dom kostar iofs pengar precis som tjejer men dom gnäller inte och man kan köra dom när man vill big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 juni 2007 · 5 753 Inlägg

StiFt skrev:
äääh, vad skall man med tjejer till när man har bilen!!
Dom kostar iofs pengar precis som tjejer men dom gnäller inte och man kan köra dom när man vill big_smile

och dom blir inte sur om man provkör nån annan wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Hakan_J
27 juni 2007 · 380 Inlägg

Jobbigt med gnälliga kärringar,är tacksam för att nuvarande tjejen faktist inte gnäller över sånt,nä så länge man har delad ekonomi så tycker ja inte dom har nått att göra på vad man spenderar sin lön.

mr_persiano *GULAN*
27 juni 2007 · 647 Inlägg

Fy jag tycker synd om dig... Men det ända rådet jag har är att försöka prata med henne...
Jag är skit glad att min tjej är mycket engarerad i mitt bil projekt... Hon bara tjatar om att få gå ner till garaget... Hon har till och med köpt en kamera för endast ta kort på bilen.. hehe...

Du kan göra så oxå att du köper något till henne eller hemmet samtidigt som du köper något till bilen så behöver hon inte känna att du tar bilen i första hand.. big_smile:

Erick
27 juni 2007 · 4 767 Inlägg

Min flickvän är världens bästa.. hon hjälper till att finansiera skylinen..

Och när jag frågade om hon ville gå på bio, eller om hon skulle köpa dom där byxorna hon tittat på, så säger hon "nej det e bättre vi lägger dom pengarna på bilen" big_smile (vi har delad ekonomi)

Mvh
Erick

Senast redigerat av Erick (27 juni 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Crappy_punkrocker
27 juni 2007 · 268 Inlägg

Fan va glad att jag är singel!! big_smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Holme
27 juni 2007 · 1 417 Inlägg

du skulle ju kunna göra så att när du lägger 300:- till bilen, lägger du 100:- på nångting till henne. Eller liknande.

EDIT: Eller köp en hund/dildo/tv åt henne smile

Senast redigerat av Holme (27 juni 2007)

Natural
27 juni 2007 · 431 Inlägg

Usch, man ska inte ha ett sliddjyr när man äger en bil.   Blir bara massa tjaffs

TMW-Performance Avstängd
27 juni 2007 · 914 Inlägg

Ta bort ratten ur ryggen å däg till att så här är det, take it or leave it wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Bjork OEM <3
27 juni 2007 · 6 957 Inlägg

Ett seriöst tips e att köpa en hund (om ingen e allergiker förstås tongue) då kan hon pyssla med den å köpa mat å skit, så kan du pyssla med din bil å köpa bensin å annen skit lol

Har lyckats att tjata in min flicka i bilarnas värld, nu längtar hon efter att få styla själv big_smile

Senast redigerat av Bjork (27 juni 2007)

OEM <3
drift Personbilsmekaniker
27 juni 2007 · 6 Inlägg

Pumbiiz skrev:
haha min palla inte längre så ja blev jävlar lämnad =S

Fan de va  sjukt tråkigt o höra Pumba!<Men de löser sig säkert för dig;)

Saab 9-5 Aero Biopower "Etanol Monstret By Maptun" (2004)
kalleman00
27 juni 2007 · 140 Inlägg

Toypon skrev:
Antar att jag inte är ensam om det här problemet här på garaget och undrar nu hur ni andra gör för att motivera er hobby.

Håller för tillfället på och lägger undan pengar till både ABT chip och Oettinger kjolpaket, allt som allt ligger kostnaden på ¨35 000kr. Nu har damen börjat idiotförklara mig för att jag lägger ner mer pengar på min bil... "Men herre gud! Det är ju BARA en bil!" Får man höra lite nu och då.

Däremot vill hon att jag ska köpa nya byxor varje månad för 1000-1500 per par och en jävla massa tröjor hela tiden... hmm

Hur får man henne att förstå? Har ni liknande problem? Dela med er!

Jag har inte läst alla sidor med kommentarer här så den här frågan är kanske redan ställd? Men: Har ni delad ekonomi? Eller ud har dina pengar o hon har sina? Ifall det är sistnämnda så har hon inte ett skit o säga till om enligt mig. Har ni delad ekonomi så borde du iaf få ta din "del" av det delade och göra vafan du vill för. Om hon handlar upp 1500 spänn i månaden så kan ju du ta o spara undan för o köpa vad du vill ha, liksom...smile

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
hedley Saaboholic
27 juni 2007 · 3 129 Inlägg

Hör samma tjöt jag med.. "men va fan ska du lägga ännu mer pengar på den bilen, ååh varför det?" så säger man.. jag vill att den ska bli snyggare och få mer kraft får man te svar "den duger väl som den är du kör ju redan för fort bla bla" så får man till slut höra "lägg mer pengar på mig istället eller köp en resa till oss"

liksom va fan..vems pengar är det mina eller brudens? ska jag säga varje gång tjejen köper kläder eller skor..nä fy fan va onödigt du kan köpa billiga på överskotts bolaget? haha big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
brillmongo
27 juni 2007 · 874 Inlägg

bojboj skrev:
Far åt helvete med dom!! Säg till henne att hon får skaffa en annan kille som hon kan klä upp på någon modevisning om det inte passar! Köp en sån liten hundfan som hon Hilton har och en symaskin till henne så kan hon klä hunden bäst fan hon vill. Då kanske hon blir nöjd

Haha!! den var klockren big_smile

reflektion:
Sånt e svårt, vissa säger att de skulle "dumpa" bruden direkt  och vissa kan inte tänka sig en partner utan bil intresse. *hm* sånt e lätt att säga men om man verkligen tycker om tjejen i fråga är det ju såklart annorlunda.

Jag har tillåtelse att lägga lite pengar på min bil då och då, bara det inte går till överdrift eller påverkar vår övriga ekonomi alltför mycket (dvs en sak i taget). Och under förutsättning att vi hittar på nåt ibland köper nåt till hemmet då och då (senast en hörnsoffa) tongue

I ett seriöst förhållande handlar allt om kompromisser vi människor är olika och man skall respektera varandra. Försök få henne att förstå detta (utan att nedvärdera henne eller få henne att känna sig dum) hoppas allt går bra

// ha d gött //

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
TexoN Evolution Garage
27 juni 2007 · 171 Inlägg

Gör som DU vill. Ditt liv, dina pengar, din bil. Enkelt. (för du får väll din egen lön förmodar jag) Och om ni har såkallad delad ekonomi så kan ni ju ta tex halva lönen var och lägga till den delade och andra hälften lägger ni på det ni vill.

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
v40kungen
27 juni 2007 · 2 Inlägg

Jag och min fru har en kompremiss ..lägger jag 2000 kr på bilen så skall hon ha 2000 kr ........Just nu är jag skyldig henne ca 100.000kr lol

turbotompa fritidsprofessor
27 juni 2007 · 1 197 Inlägg

Min lösning på problemet när jag köpte nya 18"fälgar+däck var att köpa en 42"LCD till damen så blev hon nöjd... smile

Toypon
27 juni 2007 · 98 Inlägg

Kul att läsa svaren man får, kan kommentera vidare lite...

Bjork skrev:
Ett seriöst tips e att köpa en hund (om ingen e allergiker förstås tongue) då kan hon pyssla med den å köpa mat å skit, så kan du pyssla med din bil å köpa bensin å annen skit lol

Det problemet löstes för 9 år sedan av en annan kille, dvs hon har redan hund tongue

Sen det där med ekonomin är lite "udda" kanske men hon är civilekonom och drar nästan in lika mycket som jag varje månad så hon vill inte att jag ska köpa saker till henne, hon köper det hellre själv för jag vet ändå inte vad som är snyggt enligt henne tongue

Sen vill jag bara gratulera er som har en tjej som delar erat bilintresse smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang