Väldigt väldigt deprimerad just nu... :( Räkningar

civic Naturally Aspiranted
29 juni 2007 · 543 Inlägg

De känns som att jag har tagit priset denna månaden att vara den som betalat mest pengar till räkningar.

Fick ju lön i måndas, hade då totalt 19.000:-
Nu idag kollade jag på internetbanken.... Att disponera: 516

................................................... de e så man vill gå å dö i ett dike.
Har inte unnat mig någonting alls! Och tänk på att mat och bensin ska tas av de 516:-
Har dessutom kvar räkningar på 1800..

Kan ju tillägga att jag bor ensam i lägenhet ( en liten 1a) och har 1 bil i drift, adsl å mobil.

De va ju den semestern... hmmsad

linkan lindgren
29 juni 2007 · 494 Inlägg

civic skrev:
De känns som att jag har tagit priset denna månaden att vara den som betalat mest pengar till räkningar.

Fick ju lön i måndas, hade då totalt 19.000:-
Nu idag kollade jag på internetbanken.... Att disponera: 516

................................................... de e så man vill gå å dö i ett dike.
Har inte unnat mig någonting alls! Och tänk på att mat och bensin ska tas av de 516:-
Har dessutom kvar räkningar på 1800..

Kan ju tillägga att jag bor ensam i lägenhet ( en liten 1a) och har 1 bil i drift, adsl å mobil.

De va ju den semestern... hmmsad

höre du de lät surt, inte bra

jag är hård som sten
Natural
29 juni 2007 · 431 Inlägg

Hur lyckas du ha så många räkningar?
Jag tjänar bra mkt mindre, och jag bor själv och har bil.

mebben Troligen galen...
29 juni 2007 · 567 Inlägg

Hur kan du ha så mycket i räkningar när du bor i en etta? Jagar fogden dig eller...?neutral

civic Naturally Aspiranted
29 juni 2007 · 543 Inlägg

bilen står på mig + lån = 4100 i mån när den står still.
Nu hade de kommit 5 autogiro dragningar från mitt konto från försäkringsbolaget.
Hyra+däck+adsl+el

de e förjävligt

FireTraXX DFFL
29 juni 2007 · 9 020 Inlägg

civic skrev:
bilen står på mig + lån = 4100 i mån när den står still.
Nu hade de kommit 5 autogiro dragningar från mitt konto från försäkringsbolaget.
Hyra+däck+adsl+el

de e förjävligt

burnar du konstant och stänger aldrig av något eller?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
civic Naturally Aspiranted
29 juni 2007 · 543 Inlägg

Däcken kostade 1370:- för 2 st och elen 183:-
Lån 2900
försäkring 3800
hyra 2700
extra lån 700
telefon 1300
däck 1370
bröllopspresent 700
skjorta 800
klippning 400
arvikafestival biljett 800
skuld 2000..


osv...

Senast redigerat av civic (29 juni 2007)

mebben Troligen galen...
29 juni 2007 · 567 Inlägg

Surt...

FreddeK
29 juni 2007 ·

Njae jag hade nog inte specificerat mig sådär...blotta min ekonomi inför alla. Men ibland blir det knapert men du tjänar ju inte dåligt...19000kr är en skapligt bra lön.

Greatsnyggo saabtok
29 juni 2007 · 1 306 Inlägg

Allt är  hur man gör sig ........

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Azteriks
29 juni 2007 · 47 Inlägg

Försäkring 3800 på en månad, vad är det för försäkringar?

BBAD Utbildad hobbymekare
29 juni 2007 · 1 125 Inlägg

illa.... vet hur det känns, lider med dig

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
29 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Hemligheten är inte att tjäna mycket pengar utan att ha låga utgifter. Jag kan tänka mig att blotta min ekonomi, men jag tvivlar på att det hjälper någon så just nu låter jag bli. Vi hade 17000 i räkningar denna månaden, varav en telefonräkning på 3700 var det grövsta. Men då har vi hus med alla driftskostnader, många bilar osv. Dock har vi sett till att hålla lånen låga, har faktiskt bara lån på huset, 330 000 kronor, och betalar inte mer än 1200 per månad för lånet. Mat ligger utanför räkningarna, bensin ingår.

Jag får ut knappt 7000 per månad, sambon någonstans kring 15000, och vi är tre i hushållet plus husdjur. Beroende av bilar, då vi bor två mil ut i skogen där bussen inte går alls sommartid och två gånger om dagen under skolperioder.

Har man inte råd att spara kanske man ska avstå från att låna också. Tycker det verkar ha blivit väldigt lätt att ta lån igen, som på 80-talet. Det är ju hemskt om man sitter med lån utan att äga något. Har som policy att inte låna mer än att jag blir skuldfri om jag säljer det jag lånar till. Huset är värt rätt mycket mer än 330 000 så det känns lugnt.

Hoppas du får ihop det även den här månaden och kan skapa större marginaler i din ekonomi framöver!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
MilleN
29 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Köp inte grejor på faktura och avstå från kvartalsräkningar är ett tips för att ha bättre koll.

Planering planering... Lider med dig, det är lätt hänt ändå.

zybrid
29 juni 2007 · 47 Inlägg

Sen kan man ju ofta ringa till de snälla söta tjejerna på ekonomiavdelningen och få stora överaskande räkningar uppdelat över 2-3-6 mån.

Angående försäkringen så tar jag den kvartalsvis istället för 1 år hej hopp.

civic Naturally Aspiranted
29 juni 2007 · 543 Inlägg

Jo men de löser sig att, men jag menar det är en hel del pengar.
Försäkringen är helt grym, jag sa åt dem MÅNADSVIS inte kvartal.
Ska prata med dom på måndag å höra vad dem egentligen håller på med.

Vanligtvis ligger man på runt 7-8 tusen varje månad i utgifter men de 2 senaste månaderna va extrema. Men som sagt de blir bättre igen till veckan smile

Har bara Bil lån och inga konstiga sms lån eller liknande.

Stream Statstjänsteman
29 juni 2007 · 125 Inlägg

MilleN skrev:
Köp inte grejor på faktura och avstå från kvartalsräkningar är ett tips för att ha bättre koll.

Planering planering... Lider med dig, det är lätt hänt ändå.

Inte på kredit/avbetalning ska det väl vara?

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
Sharky
30 juni 2007 · 10 287 Inlägg

Upp med hakan. Du har ju jobb i alla fall. Spara ihop en buffert på mellan en till två månadslöner som du bara har till svängningar. Då kan du ta försäkringar halvårsvis tex så slipper du flera aviserings/fakturaavgifter etc.

/Göran


civic skrev:
Jo men de löser sig att, men jag menar det är en hel del pengar.
Försäkringen är helt grym, jag sa åt dem MÅNADSVIS inte kvartal.
Ska prata med dom på måndag å höra vad dem egentligen håller på med.

Vanligtvis ligger man på runt 7-8 tusen varje månad i utgifter men de 2 senaste månaderna va extrema. Men som sagt de blir bättre igen till veckan smile

Har bara Bil lån och inga konstiga sms lån eller liknande.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Lewa Rakapparat
30 juni 2007 · 301 Inlägg

känner igen din situation
dom senaste 3 månaderna har jag haft räkningar på ca 14 tusen sad
iofs har jag precis flyttat samt massa annat som poppar upp.
det är tur att man har lite över 20 rent i månaden iaf:)

edit: när jag menar att jag har flyttat så är det inte bara jag utan flickvännen och hennes son som har flyttat ihop i en lägenhet smile

Senast redigerat av Lewa (30 juni 2007)

LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
30 juni 2007 · 252 Inlägg

Fan vad du gnäller, hade räkningar på 29000 denna månad, bor i eget hus med tjej å hennes doter, jag fick ut ungefär 14000 efter skatt, plus tjejen jobbar nu på sommarn men hon han bara få ca 6000. så ca 20.000 fick vi ihop å räkningar på ca 29k.
sen en kuld till morsan på 6000 som hon vill ha igen också sad. men ja får skylla mig själv då ca 10.000 var till bilarna, med tanke på flytten så kördes det mycket, 5mil enkel väg till jobbet å har kört själv, samåker nu, men iaf, fick en diesel räkning på 3800 också. men bilen får ställas av nu iaf en månad då slipper ja 3400 i skatt, så tillbax på försäkring får ja, sen var de myvket nu med köpt en massa ved, alla väg sop avgifter, ja precis allt kom men ja hade facket, telia "3 räkningar" och en el räkning kvar som ja fick skjuta upp, samt ett par tusen över till mat. men va fan ja gnäller inte

Senast redigerat av LindeMan (30 juni 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang