Bästa vaxet?

T5Black
2 juli 2007 · 451 Inlägg

Finns ju så stort utbud av olika vaxer och putsmedel men vilket är bäst tycker ni?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
2 juli 2007 · 2 933 Inlägg

använder turtlewax metallic wax.. rubbingen kan jag inte namnet på nu men det är iaf dessa där små röd/vit randiga plåtburkarna big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
sjbm
2 juli 2007 · 10 Inlägg

Auto smart är helt rätt vax för svarta bilar.. jag använder det men eftersom det innehåller lite lite fett så smetar den lite men efter lite avdragningar med frotehandduken brukar det mästa gå bort och resultatet där efter, det finns vax utan fetter i men sååå jäkla svårt att få av bilen . lycka till MVH . ps kolla mitt resultat..

_Persson_
2 juli 2007 · 571 Inlägg

sonax:D

bringy
2 juli 2007 · 64 Inlägg

beror nog precis på vad som ska göras med bilen finns ju vaxer för allt men som _Persson_ sa så brukar sonax vara väldigt grymma till de mesta

Bostrom RS
2 juli 2007 · 886 Inlägg

Håller med om Sonax. Kör det till både polering och vaxning.

Focus RS
alex_side Neerd
2 juli 2007 · 1 596 Inlägg

öronvax brukar gå bra med..... roll

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
KlintA Våga Vägra Volvo!
2 juli 2007 · 326 Inlägg

Det finns ett som slår ut alla andra! Simonoz Hårdvax i en gul plåtburk. Tar visserligen en halv evighet att vaxa bilen, men de håller hur länge som helst. Inte som Turtle Wax, Sonax och de skitet som bara håller ngr tvättar!

Vad sa du? Har Pappa betalat?
twin_cam Smålänning
2 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Jag gillar Diamant Flytande Hårdvax. En blå tvåliters plastdunk som finns på marknader.
Blir riktigt bra resultat, och håller länge. Är dessutom silikonfritt så det går att bättringslacka bilen. Funkar t.o.m till rutorna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
flowex
2 juli 2007 · 24 Inlägg

har använt autosmart på min bil.. och det blev perfekt.. väldigt bra resultat.. men hört att sonax också ska vara helt okej..

to be the best, you must beat the best!
jolla_
2 juli 2007 · 58 Inlägg

ja har precis vaxat med autosmart,blev riktigt bra,lätt att få bort,sen hur läng de håller vet ja ej!
men än så länge grymt nöjd med vaxet(och alla andra produkter från dom)

darkwizard Fordonstekniker
2 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Autosmart är det jag rekomenderar. Det bästa du kan köra med maskin. Har gått rekond utbildningen på Smartab, dom saluför dessa saker.

Kommer du över smartab's produkter ska du börja med;

Buffer 2000 - R2 - Kemisk rubbing = Hårt sliten lack

Complete R1 - Rubbing = Lätt sliten lack

Sen avslutar du med Mirror Image som polerar och som ger en skyddande yta.

Detta är vad jag har att erbjuda. Men det är du i slutändan som bestämmer vad ska använda.

Senast redigerat av darkwizard (2 juli 2007)

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
T5Black
3 juli 2007 · 451 Inlägg

Lutar mest åt Sonax just nu! kollat på lite tester och de har vart ett vinnande vax många gånger ser jag. Är det någon som använder 3M Perfekt-it? hört att de ska vara suveränt!

CrilleD
3 juli 2007 · 831 Inlägg

Dax vax wink

teddykrueger
3 juli 2007 · 1 Inlägg

Meguiar's... Alltid (se resultat) wink

rather be forgotten, than remembered for giving in!
Honda Accord Coupe "The Fat and the Curious" (2000)
sik
3 juli 2007 · 1 072 Inlägg

3-M ska vara lysande enligt många och ska räcka i evigheter då det är drygt. men smaken är som baken. Kan köpa vax för hur många lopper som helst, det är bara änvändaren som sätter gränser. Sen spelar det ingen roll hur bra sakerna är om man inte kan polera. Men Ditec är väll att rekomendera om man har nyare bil då dom kan sin uppgift eller nått liknande företag och som är testat. Deras håller i 18månader om jag inte mins fel?!?!

sssvante
3 juli 2007 · 62 Inlägg

Jag har alltid kört med Turtle Wax men har alltid vart missnöjd eftersom det går bort efter typ 3 tvättar..... mad

Jag skall iallafall testa Sonax nästa gång neutral

M103
3 juli 2007 · 1 570 Inlägg

Sonax Bilpolish - lättjobbat och blir alltid bra

Turtle Color Cure - suveränt på metalliclack med smårepor och stenskott, lättjobbat

mr_harry orginal är för gubbjävlar
3 juli 2007 · 296 Inlägg

bara de inte är  Turtle Wax  så går de mesta...

hellre pallbocks kung än trailer queen
Volvo 144 Automatic "9000 mil" (1968)
Kalle_Ponken
3 juli 2007 · 1 752 Inlägg

Har man mörk lack så måste man köpa Autoglyms vax som är speciellt för mörka lacker! Blir grymt resultat o håller sig länge!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang