Krocka aldrig med en ny bil om du bara har halvförsäkring.

Kristian_L
7 juli 2007 · 1 893 Inlägg

Freddeponken skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

FireTraXX skrev:
:S
De ringde iallafall från Din Bil och sa att Länsförsäkringar inte tänker betala.
Men pappa säger att vi får se.

Detta är min första bil och jag har aldrig varit involverad i sånt här innan.
När min moppe blev stulen så såg jag inte ens försäkringspapperna.

Så jag har ingen egentlig aning om hur detta fungerar.

Jävligt skumt bara in o läsa vad som står på läns försäkringar om skador Min halv försäkring täcker de mesta. fick inbrott i bilen o de täcker skadorna efter inbrottet osv. står tydligt o klart att de täcker om man krockar me nån osv. riktigt skum halvförsäkring som inte täcker krock skador..  det min försäkring inte täcker är typ motor haveri o sånt

nu dillar du väl i nattmössan lite?

Låter som om UseDubbelTurbo HAR en HELFÖRSÄKRING. Om man läser i pappret man får åtminstånde en gång om året, med inbetalnings kortet, där självrisker m.m. står, så står det tydligt vad man betalar för. Om man bara betalar, utan at se efter vad man betalar, ja då kan det gå som för trådskaparen. Eller tvärt om! Hur många är det inte som åker omkring i gamla häckar och betalar för en helförsäkring, som kostar lika mycket, eller till och med mer per år än häcken är värd...

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
STriiiker
7 juli 2007 · 609 Inlägg

FireTraXX skaffa en bmw du smile

hasse83
7 juli 2007 · 168 Inlägg

Ingen dålig förstabil. Du har säkert råd men du gnäller som en baby.

Första sidan tyckte jag synd om dig. nu är jag likgiltig.

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
FireTraXX DFFL
7 juli 2007 · 9 020 Inlägg

hasse83 skrev:
Ingen dålig förstabil. Du har säkert råd men du gnäller som en baby.

Första sidan tyckte jag synd om dig. nu är jag likgiltig.

Om jag har råd eller inte är jävligt irrelevant.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Team-Adolfsson Gödseldräng
7 juli 2007 · 4 529 Inlägg

Om du tycker att delarna är dyra till Audi då vill du inte köpa nytt till BMW då kan du räkna med det dubbla priset
bara så du vet roll

moose46019 study
8 juli 2007 · 772 Inlägg

jag kan säga så här att detta låter som om du har skenförsäkrat bilen dvs händer det något så kommer de ej att betala något ovavsett i fall det är helförsäkring eller ej.
i med att du brukar bilen och har den på din pappa. ifall så är fallet så kan man bli svartlistad hos försäkringsbolagen och då inte skoj.

FreddeK
8 juli 2007 ·

moose46019 skrev:
jag kan säga så här att detta låter som om du har skenförsäkrat bilen dvs händer det något så kommer de ej att betala något ovavsett i fall det är helförsäkring eller ej.
i med att du brukar bilen och har den på din pappa. ifall så är fallet så kan man bli svartlistad hos försäkringsbolagen och då inte skoj.

så går det när man ska sneaka på föräldrarna...det slår tillbaka! moaaaahhhh skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

loffe007
8 juli 2007 · 905 Inlägg

skenförsäkring. men det var väl pappas bil? så vitt dom vet iaf. hans son hade bara lånat denna, ni vet som fäder och söner gör ibland. lånar varandras saker. så länge man nu inte är så dum att mman skriver sitt eget namn på ägar beviset och fars namn på försäkringen så har dom inget annat att gå på.

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Freddeponken skrev:

moose46019 skrev:
jag kan säga så här att detta låter som om du har skenförsäkrat bilen dvs händer det något så kommer de ej att betala något ovavsett i fall det är helförsäkring eller ej.
i med att du brukar bilen och har den på din pappa. ifall så är fallet så kan man bli svartlistad hos försäkringsbolagen och då inte skoj.

så går det när man ska sneaka på föräldrarna...det slår tillbaka! moaaaahhhh skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

mmm, för oddsen är ju väldigt stora att försäkringsbolaget vet om det.
Jag hade ju bara lånat bilen av pappa för att jag skulle iväg en stund.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
NorrlandsGuld
8 juli 2007 · 69 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
Om du tycker att delarna är dyra till Audi då vill du inte köpa nytt till BMW då kan du räkna med det dubbla priset
bara så du vet roll

Nu tror jag faktiskt nån varit på limtuben!! snälla visa mig vilken del till en BMW kostar dubbelt så mkt som audi? det är nog snarare tvärtom!! Dessutom så slipper du kamremsbyte a minst 8 papp med en BMW. Och NEJ jag äger inte en BMW å hatar audi! Jag har en 3.0 quattro -02 och en 330xd -04:a så jag är brutalt medveten om servicekostnader på audi och BMW! Älskar audin för den är så fin å trevlig att köra men BMW:n knäcker den i vilket väder som helst, till ca 40% mindre kostnad!

going flat out....
djRob
8 juli 2007 · 184 Inlägg

aj aj , ett stätt du kunde ha gjort fast det är ju försäkringsbredrägeri är ju att kollat när din helförsäkring gick in och sen ha väntat dom dagarna sen ha anmältskadan på det sättet spara dina 30.000 men och andra sidan så är det bredrägeri oxå.  Kommer håg en kompis som hade halv på sin audi han hade haft bilen en vecka tills han fronta med en lastbil och hela bilen paja som tur var han klara sig utan skador.

GurraG INGET ANNAT!!
8 juli 2007 · 1 725 Inlägg

alltså vad gnäller du över?? och förstår fortfarande inte varför du gnäller över begagnat?? dom kan va i nyskick och mycke billigare.. jag förstår inte hur man kan vägra begagnat??

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

GurraG skrev:
alltså vad gnäller du över?? och förstår fortfarande inte varför du gnäller över begagnat?? dom kan va i nyskick och mycke billigare.. jag förstår inte hur man kan vägra begagnat??

Sug get...
Jag orkar inte med er som bara skriver om det...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
acix
8 juli 2007 · 86 Inlägg

jag har ett bättre tips till alla här , Krocka aldrig bilen wink så går det bra

Bly fot? Nej bara tung på gasen
moose46019 study
8 juli 2007 · 772 Inlägg

loffe007 skrev:
skenförsäkring. men det var väl pappas bil? så vitt dom vet iaf. hans son hade bara lånat denna, ni vet som fäder och söner gör ibland. lånar varandras saker. så länge man nu inte är så dum att mman skriver sitt eget namn på ägar beviset och fars namn på försäkringen så har dom inget annat att gå på.

du tror inte att pappan/mamman har en försäkring på huset smat försäkring på de som bor där. de har ju lite register att slå på.
plus att det är inte vem bilen står på som spelar roll utan det är den som brukar bilen.
så i fall någon annan brukar den så kan försäkringsbolaget vägra ersättning.

FreddeK
8 juli 2007 ·

FireTraXX skrev:

Freddeponken skrev:

moose46019 skrev:
jag kan säga så här att detta låter som om du har skenförsäkrat bilen dvs händer det något så kommer de ej att betala något ovavsett i fall det är helförsäkring eller ej.
i med att du brukar bilen och har den på din pappa. ifall så är fallet så kan man bli svartlistad hos försäkringsbolagen och då inte skoj.

så går det när man ska sneaka på föräldrarna...det slår tillbaka! moaaaahhhh skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

mmm, för oddsen är ju väldigt stora att försäkringsbolaget vet om det.
Jag hade ju bara lånat bilen av pappa för att jag skulle iväg en stund.

är det inte ens din bil?

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Freddeponken skrev:
är det inte ens din bil?

Jo.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MrTobias
8 juli 2007 · 1 297 Inlägg

Du kanske skulle köpa en bil som du har råd att försäkra själv.

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

MrTobias skrev:
Du kanske skulle köpa en bil som du har råd att försäkra själv.

ÄN EN GÅNG SÅ SÄGER JAG DETTA:
JAG HAR RÅD ATT FÖRSÄKRA DEN.

Så jävla dryga vissa av er är.

Senast redigerat av FireTraXX (8 juli 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
mellowd Drop Shop
8 juli 2007 · 926 Inlägg

varför var det inte försäkrad då? roll

edit: läste första inlägget, never mind smile

Senast redigerat av mellowd (8 juli 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang