Känner ni något typiskt fenomen för eran ögonsten?

Widowmaker
7 juli 2007 · 1 112 Inlägg

Vet inte hur pass bra rubriken talar för sig men vi skall se om jag kan få ihop detta.

Jag har stått hela dagen å tvättat putsat dammsugit osv osv osv på parkeringen och vädret har vart lagom ljummet å torrt. Alldeles som man brukar säga! Gött jävla väder!

När man liksom har har tvättat klart bilen lagt på vaxet å har torkat bilen alldeles blank å fin så gör man liksom alla små detaljer å plockar ihop efter sig bär in sakerna i garaget parkerar rätt bilen och är helt klar för å gå in och sätta sig i soffan.
Det är då fenomenet visar sitt ansikte. Man har vritt ur nyckeln ur tändningen och man skall precis till å kliva ur bilen....då helt utan anledning så sitter man liksom kvar med nyckeln i handen å bara insuger doften från den glansiga inredningen och man blir liksom uppslukad av den bästa jävla ägodel man har. Bara sitter där, ingen stereo på, motorn av stäng å lampor släkta. Men ändå så kan man bara sitta kvar å titta på emblemet på ratten å bara fullständigt avguda sin bil. sitter liksom där utan problem och glömmer av klocka i typ 10 minuter eller nått.

Sen när man väl har sliti sig från sin älskling så går man in å käkar kollar en film å bara tar det lungt.

Då som om det vore en inre röst så får man för sig att sticka ut huvudet genom dörren å slänga ett öga på bilen igen typ 4 timmar senare, då har det mörknat å det är alldeles tyst ute å man känner att det blivit svalt å doftar sommarkväll...... tvekar en sekund....tar på tofflorna å går ut till bilen som står i dunklet och glänser.
Och då helt plötsligt så känner man det. Det som alla frågar sig varför man parfymerar ett bilshampoo!?
Just i denna stund kan man känna att bilen doftar så ljuvligt. precis som om det vore en söt tjej som ligger intill en i sängen å man känner hennes parfym!
Inte starkt utan bara lite grann men ändå tillräkligt för att man skulle känna det från bilen.
Tänker för sig själv, fy fan va jag älskar bin bil! å sen hejdar man sig å smiter in och hoppas att ingen spion från typ nato står borta i buskarna å tror att man e pervers bilfluktare.

Jag vet att storyn kan låta skumm men jag är helt säker på att det finns fler som känner igen sig som kanske också har sådana magiska stunder i bilen.

Berätta!!!
Skulle vara kul å höra en annan bilfanatikers story om sin bil.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
haxer Proljece?
7 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Hmm... Vet inte vad jag ska säga tongue

Hahahahahaha ...


Okej jo klart att man har haft vissa stunder men inte direkt bara med bilen... i så fall min polares pickup v8 aut går som en skållad råtta och den är en riktig upplevelse att åka i. Men i min egen "sunkiga bil" så är det nog mer att sitta och lyssna på stereon lite varje kväll smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Widowmaker
7 juli 2007 · 1 112 Inlägg

ja men det är något det med! men fåpr ju se det  som så att de stunder man sitter i bilen utan anledning och har tid å bara sitta för att man vill borde vara på rätt spår! hehe!

om det inte vore jag som skrev det så skulle jag inte veta om man skall skratta eller gråta ..men men! det är ju trots allt ett forum så varför inte! hhehe

är min audi jag pratar om i detta fallet!!!

Senast redigerat av Widowmaker (7 juli 2007)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
MrTobias
7 juli 2007 · 1 297 Inlägg

precis som om det vore en söt tjej som ligger intill en i sängen å man känner hennes parfym!

Jag tror att du behöver en sån kompis smile Nä skämt å sido så är jag fan likadan smile

Erick
7 juli 2007 · 4 767 Inlägg

Förstår dina tankegångar och har väll upplevt delar av dem wink

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Andreas 940 -utan 940
7 juli 2007 · 1 728 Inlägg

Jag gjorde en ordentlig rekonditionering för ett par veckor sedan; rubbade bort all oxid (plockade tom bort dörrlisterna för att komma åt att göra rent ordentligt) och vaxade hela bilen. Jag var mest less när det var klart och väntade på att händerna skulle sluta lukta Sonax hårdvax.

Jimm
7 juli 2007 · 1 661 Inlägg

Jag känner liknade grejjor, så om man suttit inne en dag och slappat så smyger man ner till garaget och bara titta, beundrar. Sitter i den en stund. Sen anting kör en sväng eller bara myser och sen gå in igen. hehe
Som för att man inte kört den på ett tag, nästan skuldkänslor. Ännu värre e ju vintrarna, då saknar jag den varje dag. hehe

FreddeK
7 juli 2007 ·

Visst har jag stort bilintresse men helt ärligt mannen du kanske borde söka för det där!

Netzki
7 juli 2007 · 165 Inlägg

Man ska älska sin bil, slänger alltid en sista blick innan jag rundar hörnet på huset och går in smile

Masaru hater
7 juli 2007 · 656 Inlägg

Jepp, jepp samma här, klappar alltid bilen efter en körning.

Klart man älskar sin bil, vissa mer än andra, själv så tillbringar man minst 10 minuter varje dag med beundring av skönheten bara för att ge den, den respekt den förtjänar!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
FugitivE BMW Power
7 juli 2007 · 2 362 Inlägg

ooh, känner exakt som dig big_smile iallafall med min förra Golf hmm men men kanske kommer sådana stunder med bmwn när den är ihop plockad wink

BMW, bogsering med wire :/
Widowmaker
7 juli 2007 · 1 112 Inlägg

Kan bara kommentera att jag har flickvän dessutom så det är ingen risk att jag behöver en kompis hehe!
Nämnen jag tror ni fattat vinken!

Senast redigerat av Widowmaker (7 juli 2007)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Masterworks
7 juli 2007 ·

*suck* Min står på verkstad just nu,
tänk om dom inte lyckas laga den? sad

Widowmaker
7 juli 2007 · 1 112 Inlägg

jodå! du får nog iordning på bilen!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
DaViper
7 juli 2007 ·

Jag älskar att sitta med V10:an på i garaget dom där extra 5-6 sekunderna, precis när man parkerat bilen och ska vrida av tändningen. Får alltid ett stort brett leende...

PlumCrazy
7 juli 2007 · 881 Inlägg

Jag slänger alltid en sista blick på bilen och ler lite smått innan jag går in tongue leendet kommer automatiskt, inget jag kan rå för. big_smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
DanneDynamit
7 juli 2007 · 302 Inlägg

kan aldrig låta bli att slänga ett ett öga på bilen vart jag än parkerar om de så e på konsum eller hemma på parkeringen så måste jag vända mig om o ta en titt på den big_smile cool

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Innox Turbocharged
7 juli 2007 · 421 Inlägg

Hehe, jag känner igen det där, sitter ofta kvar med stereon på en stund o njuter av dom sköna sätena o det grymma ljudet.
Ibland sätter jag mig tom. i baksätet för det är ännu skönare (C70n's baksäte är det skönaste bilsäte jag nånsin suttit i, rekommenderas! tongue)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
NissanMotorsport
7 juli 2007 ·

DanneDynamit skrev:
kan aldrig låta bli att slänga ett ett öga på bilen vart jag än parkerar om de så e på konsum eller hemma på parkeringen så måste jag vända mig om o ta en titt på den big_smile cool

precis samma här tongue hehe..

LadyS
8 juli 2007 · 6 Inlägg

Jag vänder mig oxå om efter min bil när ja parkerat den..

O hemma när den står i  garaget hos mina föräldrar så kan ja komma på mig själv att flera gånger sitta på balkongen o titta ner på bilen... o ler inombords.. MIN skönhet !

O då o då kommer ja på mig själv att ja sitter o ler o bara njuter av när ja kör nercabbat...

Har ett stort behov att vara nära min bil... hahahaha låter hur sjukt som helst men så är de..

// Skam den som ger sig..
Porsche 911 "Arnold" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang