Vad gör jag för fel med att sälja bilen?

vulken
10 juli 2007 · 2 Inlägg

Säljproblemen kan även bestå i att bilen varit reggad i Göteborg sedan -99 så
"norrlandskörd" låter ju lite tveksamt, samt att bilen är avställd, obesiktigad(efter
nedslag på senaste besiktning),körförbud samt har haft 10 ägare sedan -92 då
den privatimporterades till Sverige.

slaim Ingenjör & Extremsportare
10 juli 2007 · 140 Inlägg

vulken skrev:
Säljproblemen kan även bestå i att bilen varit reggad i Göteborg sedan -99 så
"norrlandskörd" låter ju lite tveksamt, samt att bilen är avställd, obesiktigad(efter
nedslag på senaste besiktning),körförbud samt har haft 10 ägare sedan -92 då
den privatimporterades till Sverige.

word

Fartblind extremsportare.
BMW e30 (1990)
natsu
12 juli 2007 · 12 Inlägg

*kysser karii*

Finnejävel, Gör som jag sagt!!!
Polera upp fanskapet och ta bort alla fjortisprylar, Då kan du börja fiska bud !!

puss
Danne

Akka
12 juli 2007 · 1 174 Inlägg

Ändra texten, Ändra bilden sänk priset kanske? sedan framförallt lägg ut på lite flera annons ställen? tradera, blocket, garaget?, bilsport osv osv kmr kosta men bättre att du får ut lite pengar än att du inte blir av med den alls?

carnageman Rallyförare
12 juli 2007 · 1 075 Inlägg

Exakt min tanke oxå. Sen kan man ju inte låta bli och undra vad som är fel på främre delen av bilen eftersom vederbörande fotograf inte velat visa den biten av bilen...

940R skrev:
Det är en v6....

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
12 juli 2007 · 605 Inlägg

Tja...inte vet jag men det kan la vara som så att v6:an dricker mindre soppa än v8:an?! I dessa tider kan det vara bra att ha med i annonsen....då kan det ju finnas mer intresse för en v6:a, ngn som helt enkelt bara vill ha en snygg bil att glida i!smile

Annars så håller jag med alla tidigare inlägg, ändra texten! Just nu så hade jag inte ens ringt på den, det verkligen lyser ung grabb....å alla vet ju hur de kör!wink
Sen så e ju bilderna superviktigta! Trevlig bakgrund, alla vinklar å sidor å i kupen!

Lycka till!smile

Sen så e det la kanske inte bilköpar tider just nu....folk ska på semester å lägger hellre pengarna på det....hmm Bil lr grekland...valet e inte så svårt för många...sad

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Thorssa
12 juli 2007 ·

Har man inte ens en bild där man ser hela bilden skulle jag inte orka bry mig om annonsen. När det dessutom är bristande svenska i annonsen och strukturen på annonstexten är obefintlig skulle jag definitivt inte ringa!

laika
12 juli 2007 · 410 Inlägg

sen så är det så att det för tillfället är köparens marknad helt och hållet. Spelar ingen roll vad du får bilen värderad till för att du kommer ändå ha problem med att få sålt den. Det finns helt enkelt för många beg. bilar och för få köpare och då väntar köparen tills det dyker upp någon som säljer bilen de vill ha billigt för att bli av med den. Det gäller nästan alla moddeller dom ligger uppe skitlänge när dom är prissatta efter värdet men när det kommer någon med sänkt pris så försvinner den på nån vecka.

Skoda Fabia (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang