Svetsblänk (Tips)

Germax
26 april 2011 · 12 086 Inlägg

Något som funkar bra om man inte ska svetsa så mycket och om man kör relativt låg ström är att svetsa "bakom munstycket". Alltså man skymmer själva brännpunkten med munstycket. Om man dessutom blundar så mycket man kan brukar det gå riktigt bra.

nicedreams
31 maj 2011 · 3 Inlägg

många som "kan" svetsa
faktum är att det är uv strålningen som ger svetsblänk inte själva ljuset även om det hänger ihop somewhat
som någon skrev 700 kr för en hjälm är ingenting dom gångerna jag har fått det hde jag
gladeligen betalt 700 för att bli av med det.
jobbar som svetsare och kan inget annat än att rekommendera att använda hjälm

kyngas Varvstopparn
31 maj 2011 · 460 Inlägg

har märkt att jag som har glasögon knappt får svetsblänk alls ,vad bror de på? nått i glasögonen måste de ju va :S
för utan dom får jag garanterat svetsblänk har jag märkt

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Germax
26 mars 2016 · 12 086 Inlägg

Jag hade svetsblänk för tredje gången nu i tisdags, kände att jag ville dela med mig smile
Den här gången stog jag vid en rundsvetsmaskin i ca 2h, och måste fått i mig för mycket ljus genom reflektioner. Kollade aldrig i lågan men gick omkring mycket och det är mycket blanka metallprylar som kan reflektera ljus. Jag hade lite kli redan efter så jag åkte till akuten och fick ögondroppar i förebyggande syfte och de fick jag användning av på natten sen. Den skarpaste smärtan försvann men man blev helt mosig i ögonen och tårarna rann på som vanligt. Satt sömnlös med huvet i händerna hela natten sad
Skydda ögonen!! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang