Angående toppackning eller ej

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

Har kört länge me min Subaru legacy turbo tills den tillslut började gå på tre och gick skit dåligt, och det har blvivit allt högre tryck i kylaren allt eftersom. Stenhårda slangar, detta vatten har då tryckts ut i slangklämmor och så. inte direkt dragit nå vätska,lite då å då bara få fyllt på lite, vanlig motortemp, bara högt tryck.
lukta lite konstigt om vattnet men inge fel i oljan.


Så nu har den varit inne på verkstad, Har provtryckt topparna och de var hela, sen sa de som tog bort packningarna att de inte såg speciellt dåliga ut, nått på ena sidan av packningen ,men nått måste de ju har varit me dom tycker jag??

Stiften såg bra ut..

Hoppas Inte de är nå annat som nå spricka i blocket:(

Senast redigerat av bobi85 (13 juli 2007)

bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

Hej, men om den inte direkt tog vatten så måste den ju tryckt luft in i systemet, luftläckage syns ju inte direkt på en packning...

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

å det kan vara som gjort detta? kan en packning var lite otät å ta in luft eller vad?

Senast redigerat av bobi85 (13 juli 2007)

bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

Den kan trycka luft från cylindern in i vattenkanlerna i motorn och ut i kylaren. Aldrig varit med om det själv men det kan ha varit så...

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

okej alltsåen liten packningläcka menar du?

bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

Ja nåt i stil med det. Jag brukar göra det med lite mer stil, blåsa bort en hel sida eller så tongue

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

Ja ja vette fan va de är. nån jävla pys punka. men hur Fna kan bilen påverkas så jävligt av lite luft så där?

Hoppas man Inte gjort allt i onödan? men skulle ändå byta koppling å nån packbox så bort me motorn var ju ändå Inte onödigt:)

Men jag hopas de är nån skit me packningen, Kan Inte vara blocket torr du?

blir orolig för de, eller ska de vara fler symtom då?

hehe men Japsarna går Jui te så fort för att blåsa bort en halv sida;)

bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

Nej blocken brukar ge sig väldigt sällan, har du kört den i kok? Då kan mycket hända som inte märks direkt?

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

I min ägo har den då aldrig gått upp i temp eller något sådant, Enda är att den bubblat i kärlet som jag antar är luften, Inte då nå värme kok har då jag vart me om:)

bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

Då ska blocket inte kunna ge sig om du inte har herrejösses effekt...

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

Nä det har då ajg Inte:) men man vet ju aldrig hu förra ägaren råkat för, men det är ju 3 år sedan typ nån annan ägde den och jag tycker då de borde märkas snabbare då..  Men man får hoppas på de bästa..

bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

Det enda som kan döda ett block är egentligen övervarv (stake i sidan), att det skär och ångblåsor, vid mycket effekt och kass kylning...

bobi85
13 juli 2007 · 177 Inlägg

Okej så det kan inte uppstå sprickor bara så där , säger att den spikat fast  jag intw hört nå direkt spikning eller nån fuelcut så där?

bobi85
15 juli 2007 · 177 Inlägg

Ingen mer som kan ha en teori av om det är det jag trott eller Inte..

Honken_ Klyphuggare
16 juli 2007 · 328 Inlägg

Hade liknande problem med min koja fast den gick inge sämre men ett jävla tryck i kylarn. Jag böt toppackningen och sen blev det bra. man kunde knappt se var packnigen var blåst bara lite svart mellan en cylinder och en kylkanal.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
bobi85
16 juli 2007 · 177 Inlägg

okej de lät ju betryggande:) Får hoppas de 'r lika lindrigt på min också.

bobi85
19 juli 2007 · 177 Inlägg

Hur är det med legacyn, Måste bultarna efterdras på topparna? Hur  ska de gå till, går ju Int att få bort topparna efter man satt i motorn igen.

Kirre
19 juli 2007 · 2 122 Inlägg

bubblar det och du har hårda slangar så skulle jag gissa på toppackningen iaf

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
bobi85
23 juli 2007 · 177 Inlägg

Okej nu ör jag bra less, lämna in bilen för att den gick på tre burkar, det var högt tryck i kylaren, så den tryckte ur sig vatten.

Antog att de var packningen och lika firman, med allt bytt å så, toppar hela, och ihop satt motor så går den fortfarnade lika.

Den går på tre först sen när turbon laddar så går den på 4.

Va kan de vara för skit, den får soppa, stift å så hela, tändspole.

Kan de vara nån lyftare som jävlas:(

bobi85
23 juli 2007 · 177 Inlägg

Ingen som vet, Å det dumma var att Inte verkstaden provtröck den innan de montera in motorn igen, för de går väl att provtrycka den med motorn ur också?


Jag blir tokig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang