Mondeo -93 framkofångare.

liquisole
17 juli 2007 · 1 237 Inlägg

Hej!

Har 2 frågor smile

1. Vill ha bort kofångaren framtill på min ford mondeo -93 och undrar om nån har en likadan bil och gjort det tidigare, tänkte bara för det verkar som om man måste skruva bort massor av delar för att få bort den, så tänkte bara höra om nån vet hur många skruvar/bultar den sitter fast med och vad som behövs tas bort för att komma åt dem.

2. Tänkte lacka om motorhuven i blank svart färg och undrar vad för grovhet på sandpappret som rekommenderas att slipa den med.

TACKSAM FÖR SVAR! wink

mondeofin
17 juli 2007 · 217 Inlägg

Kofångaren sitter fast med fyra muttrar, åtminstone på min gamla
den gamla jag hade var inte svår att få bort fanns inte så mycket kvar av den(kofångaren) man bör nästan vara två när man ska lägga tillbaka den sen så den blir rätt

Senast redigerat av mondeofin (17 juli 2007)

Honda CR-V (2011)
liquisole
17 juli 2007 · 1 237 Inlägg

mondeofin skrev:
Kofångaren sitter fast med fyra muttrar, åtminstone på min gamla
den gamla jag hade var inte svår att få bort fanns inte så mycket kvar av den(kofångaren) man bör nästan vara två när man ska lägga tillbaka den sen så den blir rätt

hmm ok, måste man ha bort lyktorna? och är nån av muttrarna på baksidan av kofångarn?

mondeofin
17 juli 2007 · 217 Inlägg

alla är där på baksidan och kommer fast i krockbalken jag skruvade från en smörjgrop nerifrån gick fint nej lycktorna behövs inte bort

Senast redigerat av mondeofin (17 juli 2007)

Honda CR-V (2011)
liquisole
17 juli 2007 · 1 237 Inlägg

mondeofin skrev:
alla är där på baksidan och kommer fast i krockbalken jag skruvade från en smörjgrop nerifrån gick fint

ah , så då behöver man inte skruva bort något annat? smile måste väl kräla mig under bilen och försöka då lite senare, tack för din hjälp.

mondeofin
17 juli 2007 · 217 Inlägg

varsågod nej nått annat behövs inte bort kanske den lägsta spoilern under kofångaren hade ingen sådan på min så vet inte hur den sitter fast om jag inte minns fel var det hål för den på undersidan av kofångaren så den sitter väl fast i den om du har den kvar vanligt att den råkar ut för diverse trottoarkanter

Senast redigerat av mondeofin (17 juli 2007)

Honda CR-V (2011)
liquisole
17 juli 2007 · 1 237 Inlägg

hum, alltså jag dök under bilen och utforskade lite.. skitsvårt utan smörjegrop.. det ända jag såg som jag tyckte kunde höra till kofångarn var 2 st bultar som satt ovanför varann, dvs sitter bultarna 2 och 2 så kan de bra vara dom. Dock så lär jag vara tvungen att ta loss dem vid en smörjegrop eller något för man fick inte alls kraft att försöka spänna upp dem när man ligger under bilen.. var de andra 2 bultarna finns lyckades jag inte hitta sad

liquisole
21 juli 2007 · 1 237 Inlägg

well nu är den omlackad så tråden kan låsas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang