Volvo S60 T5 vs Saab 9-3 aero

GTIClubsport
1 oktober 2005 · 451 Inlägg

provkört en Saab den drar mycket bra så ja skulle nog oxå välja Saab .. Volvo = Lättläastbil

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Adam.k
1 oktober 2005 · 13 Inlägg

Sagge_AM skrev:
mm .. Det är en S60 R som kommer ha en V8:a.
Och om vi ska gemföra med en saab 9-5 så blir det  S60-R vi får ta isåfall
Med 300hk sugmotor wink

hehe man skulle kunna tro att S60Ren har sugmotor för den går inte riktigt så bra som man kan hoppas på, ja har själv åkt med i en S60R den drar bra på låga varv men sen händer det inte så mkt. Känner några som jobbar på volvo och dom tycker prestandan är ungefär samma som i nya S60T5.

personligen tycker jag saaben är snyggare men S60n är inte ful på något sätt men den är lite gubbig.
sen prestandan och väghållningen tycker jag är ungefär den samma i bägge bilarna.

Mvh Adam

[här skulle jag kunna skriva något]
hampa87 *BECE**
1 oktober 2005 · 334 Inlägg

hur man kan tycka att S60R:en är gubbig bil?

Sagge_AM
2 oktober 2005 ·

haha ni tror nog jag menar Vanliga S60 T5 ??
Jag menar T5-Sport och den ser verkligen inte gubbig ut .
Och den nya T5-sport 05:an har 260hk's 6vxl:ad motor ! wink

http://www.blocket.se/view/5810561.htm? … amp;city=0

Tycker svart är snyggare:

http://www.blocket.se/view/5866403.htm? … amp;city=0

Senast redigerat av Sagge_AM (2 oktober 2005)

GTIClubsport
2 oktober 2005 · 451 Inlägg

Saabs Turbo är bättre än Volvos hörde jag vet ej om de sant eller osant ..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

det kan väll komma massa ny s60 inte bara en motor lär komma ny 2.4 ny t5 ny r o kanske en med v8 o många fler ...


Bmw osv..
TommyI
2 oktober 2005 · 60 Inlägg

Saabs tidigare turbos var överlägset bättre än volvos då dessa var vattenkylda och hade därmed en längre livstid och slets inte lika fort. Numera är turbosarna så högt utvecklade att det sklijer minimalt på dom (förutom A/R, inducer o dyl)... Så vad gäller tubon spelare det ingen roll!

Sagge_AM
3 oktober 2005 ·

Ja men vad gäller Acc, utseende, toppfart .. mm.
När det gäller S60T5 och 9-3 aero
Och när det gäller S80T6 och 9-5 aero

Senast redigerat av Sagge_AM (4 oktober 2005)

Nufo_boy
3 oktober 2005 · 62 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
det kan väll komma massa ny s60 inte bara en motor lär komma ny 2.4 ny t5 ny r o kanske en med v8 o många fler ...

har hört att att nya s60r ska få den befintliga V8 volvo har men med turbo och 400 hk big_smile

Alla är vi nybörjare första gången.
Sagge_AM
3 oktober 2005 ·

Ja det var ju som jag sa wink Turbo Laddad V8:a med 400hk slå det Saab om ni kan tongue
Volvo Tar Priset så enkelt är det wink

Och jag har nåra Volvo vs Saab filmer jag vill visa där både Volvo Och Saab vinner men kan inte lägga in de, kan ni säga hur ja ska göra för att visa filmerna ??

Så att man kan "Spara mål som" hmm

Echelon
3 oktober 2005 · 186 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Ja det var ju som jag sa wink Turbo Laddad V8:a med 400hk slå det Saab om ni kan tongue
Volvo Tar Priset så enkelt är det wink

Och jag har nåra Volvo vs Saab filmer jag vill visa där både Volvo Och Saab vinner men kan inte lägga in de, kan ni säga hur ja ska göra för att visa filmerna ??

Så att man kan "Spara mål som" hmm

Varför är det så att när SAAB får en turbomatad v6a så gnyr alla för att "det är ju ingen saab, saab har turbomatad 4a..." Medans volvo kan knö in en mitsubishi motor (4cylindrig) i sin "gamla" v/s40.. och nu en v8... utan att folk säger "Det är ingen volvo, den har ju ingen 5cylindrig motor..." ?!
Men 400hk ur en turbo v8? är inte det väldigt snålt? Jag tycker saab är snåla med sina 250hk ur sin turbov6a hehe

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
xisten sixten
3 oktober 2005 · 252 Inlägg

400hk är ruggigt snålt ur en v8 tycker jag... audi a8an får ffs ur 325 hk ur sin 4.0l turbodisel. så kan inte volvo komma med mer än 400 hk år en turbomatad v8 bensinare så är ju skiten ett rent jefla fjasko...

då hejar jag på saab i denna ronden wink

TranceManiac Life is to short to listen to slow music
3 oktober 2005 · 66 Inlägg

S60 helt klart på utseende tycker s60 e skön att åka (har inte kört) skulle tagit en s60 om jag skulle fått välja tycker inte om saab

Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?
TranceManiac Life is to short to listen to slow music
3 oktober 2005 · 66 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Ja men vad gäller Acc, utseende, toppfart .. mm.
När det gäller S60T5 och 9-3 aero
Och när det gäller S60T6 och 9-5 aero

finns s60 i t6??? trode bara d va s80

Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?
Sagge_AM
4 oktober 2005 ·

Ojj jag skrev fel jag mena S80T6,  Och det är nog 400hk Som minst som  S60:in kommer att ha, De vet inte exackt hur mycket hk de kommer få ut så
de skrev som som minst 400hk iaf det kanske blir 450-475hk  ja vet inte men Minst 400hk iaf ..

ebbe
5 oktober 2005 · 15 Inlägg

visst kommer s60/v70r komma med en överladdad 8 på 400 hk men det dröjer ett par år, när nya v70 och s60 lanseras...Sen så finns det hur många tester som helst mellan volvo och saab, har dock inte läst ett test där volvo inte spöat saab på dom flesta punkter på länge, t.ex Aftonbladet testade volvo v50 mot saab 93 sportcombi nyligen och där hade inte saab mycket att hämta och det testet kan väll inte någon saab ägare klaga på då detta var ett rättvist test. Sen att motorjournalen gjorde ett "idiottest" med s60R mot saab 93 aero det var väll inte speciellt konstigt att volvon var bäst på samtliga punkter...

Sagge_AM
5 oktober 2005 ·

Varför är det så att S60 Inte ska Jämnföras Med 9-3 ? De är Visst i samma "Storleks Klass"

Jag Tycker att S80 Ska Jämnföras Med 9-5:an och S60 med 9-3:an

S80-T6 vs 9-5 Aero

S60 T5 vs 9-3 Aero

Echelon
5 oktober 2005 · 186 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Varför är det så att S60 Inte ska Jämnföras Med 9-3 ? De är Visst i samma "Storleks Klass"

Jag Tycker att S80 Ska Jämnföras Med 9-5:an och S60 med 9-3:an

S80-T6 vs 9-5 Aero

S60 T5 vs 9-3 Aero

S60  och 9-5 är storbilar, 9-3 är en mellanklass precis som v50/s40. S80 är däremot något större (limo?) har ingen koll på den klassen, men 9-5 är i samma klass som s60/v70 och 9-3 är i samma klass som v50/s40.. i alla avseenden, kolla tex på nya 9-3 SportCombi.. och jämför måtten mot en v70 och en v50.. du kommer märka att måtten stämmer ganska överens mellan 9-3 och v50 och 9-5an mot v70/s60...

Så glöm att försöka jämföra s60 mot 9-3.. och s80 mot 9-5an.. saab har ingen bil som kan jämföras mot s80, inte ännu iaf.. deras prototyp som skulle hamna i den klassen lades nyligen på is...

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Sagge_AM
6 oktober 2005 ·

Jaha ok men Då ändrar vi detta Till

Volvo S60 T5/R vs Saab 9-5 Aero

1. Acc
2. Toppfart
3. 0-100km/h
4. Häst Krafter
5. Interiör
6. Chassit

O.s.v ...  Mvh// Sagge_AM

Talladega Power
6 oktober 2005 · 85 Inlägg

jag hörde att nya "SAAB enmilljon AERO+++ viggen SUPER mega Turbo"  kommer att ha en JAS motor på 10 000 hästar (Från Volvo)!!!!!!!!!!!!!!!! toppfart ja just det ca 2mach.....    men det var ju ett evigt tjat om VOLVO VS SAAB  och viceversa skit i sådant   helt ointressant  Volvo gör jäkligt fina bilar och SAAB gör jäkligt fina bilar oxå!  men saken är väl vad man föredrar (i mitt fall SAAB)  men att folk ska vara så jävla anti mot vissa bilmärken!
många som rentav hatar saab har i själva verket inte ens suttit i en sådan ! (tro mig !)   jag som föredrar saab tycker inte illa om volvo bara för att  jag just kör saab   volvo ägare har stora egon och tycker följande om SAAB = saabs växellådor är av knäckebröööö, Rostiga!!! ja usch ja!, fula, går inge braaa,  O.S.V..... men så är det inte i alla fallen.....har sett många rostiga volvo ! även NYA ! volvolådor som rasar!  , ful design....
skulle lätt föredra en s60/v70R framför många bilar!     är man en motorfantast så är man!

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang