Volvo S60 T5 vs Saab 9-3 aero

Talladega Power
6 oktober 2005 · 85 Inlägg

men min TALLADEGA ger jag inte upp ens för en V70R/s60R   skulle inte ens tveka på mitt val för ens en sekund!  men thats me!

Rasmus_bjo
6 oktober 2005 · 224 Inlägg

Utseende mässigt säger jag saab här (Exteriört)...
Interiört blir det S60 tongue
Resten vet jag inte Men S60in lär va starkare me sin 5a

Ford Focus ST-Line 2018
Sagge_AM
6 oktober 2005 ·

Talladega Power skrev:
jag hörde att nya "SAAB enmilljon AERO+++ viggen SUPER mega Turbo"  kommer att ha en JAS motor på 10 000 hästar (Från Volvo)!!!!!!!!!!!!!!!! toppfart ja just det ca 2mach.....    men det var ju ett evigt tjat om VOLVO VS SAAB  och viceversa skit i sådant   helt ointressant  Volvo gör jäkligt fina bilar och SAAB gör jäkligt fina bilar oxå!  men saken är väl vad man föredrar (i mitt fall SAAB)  men att folk ska vara så jävla anti mot vissa bilmärken!
många som rentav hatar saab har i själva verket inte ens suttit i en sådan ! (tro mig !)   jag som föredrar saab tycker inte illa om volvo bara för att  jag just kör saab   volvo ägare har stora egon och tycker följande om SAAB = saabs växellådor är av knäckebröööö, Rostiga!!! ja usch ja!, fula, går inge braaa,  O.S.V..... men så är det inte i alla fallen.....har sett många rostiga volvo ! även NYA ! volvolådor som rasar!  , ful design....
skulle lätt föredra en s60/v70R framför många bilar!     är man en motorfantast så är man!

mvh

Jaja ok Skit i det då men VOLVO ÄGER ÄNDÅ!  tongue

Talladega Power
6 oktober 2005 · 85 Inlägg

jaja visst... lol roll

Saibot Webmaster
6 oktober 2005 · 133 Inlägg

Flygplan eller traktor.. hm svårt val? wink

Mvh. Tobbe
Talladega Power
6 oktober 2005 · 85 Inlägg

Saibot skrev:
Flygplan eller traktor.. hm svårt val? wink

inte alls men volvo ägarna har inte fattat nåt än vad det är som gäller!!! smile



SAAB POWER!!!  bra sagt saibot!

Sagge_AM
6 oktober 2005 ·

Vadå Traktor ! Jag tycker saab är Mycket närmare Traktor än vad Volvo Är
Volvo Bilar är Mycket Sportigare Och Snabbare Än Saab ! big_smile

Sagge_AM
6 oktober 2005 ·

Och Volvo Har inte Traktor i "Generna" Och Saab Har inte Flygplan i "generna"
Heller, Vadå tror ni verkligen att de Lägger Flygplans Motorer i Bilen Haha lol

Senast redigerat av Sagge_AM (6 oktober 2005)

Saibot Webmaster
6 oktober 2005 · 133 Inlägg

haha men seriöst när man sätter sig i en ny volvo, och tänker hmm e det inte samma instrumentpanel som det  va i 240?

Mvh. Tobbe
Rasmus_bjo
6 oktober 2005 · 224 Inlägg

Saibot skrev:
haha men seriöst när man sätter sig i en ny volvo, och tänker hmm e det inte samma instrumentpanel som det  va i 240?

Här ska du ta o tänka om! Saab har föråldrad dashboard! inte volvo! big_smile

Ford Focus ST-Line 2018
Sagge_AM
6 oktober 2005 ·

Jaa, Volvo Har juh Skiit modern Dashboard, allt e juh Data o sånt, Man kan juh inte ens Ställa tillbaka Mil-Talen på den för den är så bra elektroniskt gjord, Och Hastigehts och Rpm mätarna ser juh Värsta Sportiga ut juh wink

Senast redigerat av Sagge_AM (6 oktober 2005)

ebbe
6 oktober 2005 · 15 Inlägg

Saibot skrev:
haha men seriöst när man sätter sig i en ny volvo, och tänker hmm e det inte samma instrumentpanel som det  va i 240?

nu e du väll ändå ute å cycklar va? Ta en titt på s40n/v50`s prisbelönta inredning t.ex. Rätta mig om jag har fel, men när fick saab senast ett pris för sin vackra inredning....?

Echelon
6 oktober 2005 · 186 Inlägg

ebbe skrev:

Saibot skrev:
haha men seriöst när man sätter sig i en ny volvo, och tänker hmm e det inte samma instrumentpanel som det  va i 240?

nu e du väll ändå ute å cycklar va? Ta en titt på s40n/v50`s prisbelönta inredning t.ex. Rätta mig om jag har fel, men när fick saab senast ett pris för sin vackra inredning....?

prisbelönt javisst, men funktionellare än saab? knappast.. varför ändra på ett koncept som är så funktionellt det bara kan bli...

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Echelon
6 oktober 2005 · 186 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Och Volvo Har inte Traktor i "Generna" Och Saab Har inte Flygplan i "generna"
Heller, Vadå tror ni verkligen att de Lägger Flygplans Motorer i Bilen Haha lol

Första saabarna byggdes i liknande form som flygplansmotorer, De var Aerodynamiska.. tillskillnad från volvo vars förebild var skokartonger...
Sedan så instrumentpanelen var saab först med att luta mot föraren, också från flygplansindustrin... Sedan har saab nightpanel.. också från deras flygplanstillverkning.. Man kan fortsätta att nämna saker efter saker..  Men sedan volvo gör inga dåliga bilar, kört en hel del volvos och har fått veta en hel del med då min svärfar är volvobilmekaniker... sedan äger min mor en XC90-06a och den är det inget fel på heller, men volvo saknar den där känslan som saab har..

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Talladega Power
6 oktober 2005 · 85 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Jaa, Volvo Har juh Skiit modern Dashboard, allt e juh Data o sånt, Man kan juh inte ens Ställa tillbaka Mil-Talen på den för den är så bra elektroniskt gjord, Och Hastigehts och Rpm mätarna ser juh Värsta Sportiga ut juh wink

men lägg ner!...


volvo är snabb men SAAB är snabbare!!....

volvo penta (haha)
volvo gör traktorer bara så att du vet!...

SAAB gör mycket fina bilar
SAAB gör flygplan
SAAB gör INGA traktorer...


se så här när saab 9000 kom 1985 så hade volvo sin värsting 740!..men OJ vad modern med sina MINST sagt katinga former....CW:värde á 20 000 000 000 000 000 00 00 00 00 0 000!!!!   och en soppa förbrukning på ca 1,2liter milen mot saabs 0,72 liter milen *Suck*  Volvo trött som en gammal jäkla flodhäst!!    SAAB:en var väldigt modern på alla sätt och vis!! både elektroniskt och utseendemässigt,samt ett mycket väl fungerande motorkoncept ,och för att inte tala om dess säkerhet SVERIGES säkraste bil 10år på raken baserat på verkliga händelser!(FOLKSAMS UNDERSÖKNINGAR) och den är fortfarande en av dom säkraste bilarna man kan färdas i !


och på tal om instrument paneler....      740 vs 9000 dashbord:en vilken är snyggast!!!??  och modernast???   jo om inte SAAB 9000 förstå själv en 740 ägare mot en 9000 ägare på mitten av 80-talet vem var mest nöjd med sin inredning??  JO saab ägaren! utan tvekan!

9000 panelen och inredning är fortfarande en av dom mest lyckade och snyggaste som någonsin gjorts  om du betänker på att den skapades redan 1984!!!          medans volvo som "körde på sin gamla Vägg till dashbord från 140 och 240"   vidare till 740 sen till 940 och 850 för att sen bli Liiiiiite rundare till V70 från -97   haha det är riktigt dåligt om man får utrycka det så!...


Mvh

Rasmus_bjo
6 oktober 2005 · 224 Inlägg

Talladega Power skrev:

Sagge_AM skrev:
Jaa, Volvo Har juh Skiit modern Dashboard, allt e juh Data o sånt, Man kan juh inte ens Ställa tillbaka Mil-Talen på den för den är så bra elektroniskt gjord, Och Hastigehts och Rpm mätarna ser juh Värsta Sportiga ut juh wink

men lägg ner!...


volvo är snabb men SAAB är snabbare!!....

volvo penta (haha)
volvo gör traktorer bara så att du vet!...

SAAB gör mycket fina bilar
SAAB gör flygplan
SAAB gör INGA traktorer...


se så här när saab 9000 kom 1985 så hade volvo sin värsting 740!..men OJ vad modern med sina MINST sagt katinga former....CW:värde á 20 000 000 000 000 000 00 00 00 00 0 000!!!!   och en soppa förbrukning på ca 1,2liter milen mot saabs 0,72 liter milen *Suck*  Volvo trött som en gammal jäkla flodhäst!!    SAAB:en var väldigt modern på alla sätt och vis!! både elektroniskt och utseendemässigt,samt ett mycket väl fungerande motorkoncept ,och för att inte tala om dess säkerhet SVERIGES säkraste bil 10år på raken baserat på verkliga händelser!(FOLKSAMS UNDERSÖKNINGAR) och den är fortfarande en av dom säkraste bilarna man kan färdas i !


och på tal om instrument paneler....      740 vs 9000 dashbord:en vilken är snyggast!!!??  och modernast???   jo om inte SAAB 9000 förstå själv en 740 ägare mot en 9000 ägare på mitten av 80-talet vem var mest nöjd med sin inredning??  JO saab ägaren! utan tvekan!

9000 panelen och inredning är fortfarande en av dom mest lyckade och snyggaste som någonsin gjorts  om du betänker på att den skapades redan 1984!!!          medans volvo som "körde på sin gamla Vägg till dashbord från 140 och 240"   vidare till 740 sen till 940 och 850 för att sen bli Liiiiiite rundare till V70 från -97   haha det är riktigt dåligt om man får utrycka det så!...


Mvh

Och ändå regerar Sverige av VOLVO!  Säg mig varför!? smile

Senast redigerat av Ztyler_740 (7 oktober 2005)

Ford Focus ST-Line 2018
Saibot Webmaster
7 oktober 2005 · 133 Inlägg

för att det finns gott om svensson familjer wink

Mvh. Tobbe
ebbe
7 oktober 2005 · 15 Inlägg

man kan fortsätta att gnägga om volvo vs. saab i evigheter. Men med tanke på att volvo säljer så fruktansvärt mycket fler bilar till folk i olika målgrupper kan ju inte slå fel....eller?

SunsetRacing
7 oktober 2005 · 4 Inlägg

En Volvo säljer på att hela bilen (i Sverige) andas trygghet och anonymitet...! Den är stabil och förutsägbar på vägen, styrningen är sävlig, fjädringen är mjuk och bekväm, stolarna är sköna. Bara en sån sak att det inte finns nån utseendemässig skillnad (som medelsvensson upptäcker) mellan 2.4 140hk och T5 260hk gör att man inte behöver oroa sig för vad grannarna ska tycka om att man inte valt den billigaste modellen...! Den svenska avundsjukan gör sig påmind...

En Saab, framförallt då Aero, sticker ut lite mer. Den har sportiga köregenskaper, fast fjädring och skålade stolar. Ett aggresivt kjolpaket, större fälgar, och ett dovt muller hos nya 9-3:an gör att dom skiljer sig från den gråa massan! I en Saab får man mer körglädje, ett mer spännade utseende och en helt annan framtoning. Men å andra sidan så riskerar du att bli ovän med dina grannar, du får mindre betalt när du säljer den, och det krävs att du tar komandot över bilen å inte sitter som en passiv åskådare bakom ratten...

Men det kan det väll vara värt!? Jag kör Aero... cool

Senast redigerat av SunsetRacing (7 oktober 2005)

Sagge_AM
7 oktober 2005 ·

Som sagt alla Volvo Älskare kommer alltid att Heja på Volvo Och Lika dant är det med Saab Älskare, Om alla ska vara ärliga så Regerar Volvo Just nu!
Volvo Står på Första Plats Efter Racet och saab får nöja sig me andra Plats !

wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang