Volvo S60 T5 vs Saab 9-3 aero

Delerium Carpenter
7 oktober 2005 · 310 Inlägg

Där satt den faktiskt även fast jag inte kan avgöra vilken av dom som är bäst!

Just nu är det givet, Volvo. GM har förstört allting och det tror jag väll ändå dem flesta Saab ägare håller med om, eller?hmm

men det dröjjer väll inte länge innan volvo får sin del av kakan utan dom lönnfeta jänkarna sad

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Echelon
7 oktober 2005 · 186 Inlägg

Delerium skrev:
Där satt den faktiskt även fast jag inte kan avgöra vilken av dom som är bäst!

Just nu är det givet, Volvo. GM har förstört allting och det tror jag väll ändå dem flesta Saab ägare håller med om, eller?hmm

men det dröjjer väll inte länge innan volvo får sin del av kakan utan dom lönnfeta jänkarna sad

haha, har redan hänt.. bara det att folk bryr sig inte när de pillar och ändrar hos volvo... ja menar v40/s40.. en mitsubishi i volvoskal... Eller de nya v8 motorerna?! Vaddå jänkestil?! och för att inte tala om nya v50 samt den kommande v70 som har fått ärva baklucka mm från Focus.. men där hör man ingen som klagar?!

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
ebbe
7 oktober 2005 · 15 Inlägg

SunsetRacing skrev:
En Volvo säljer på att hela bilen (i Sverige) andas trygghet och anonymitet...! Den är stabil och förutsägbar på vägen, styrningen är sävlig, fjädringen är mjuk och bekväm, stolarna är sköna. Bara en sån sak att det inte finns nån utseendemässig skillnad (som medelsvensson upptäcker) mellan 2.4 140hk och T5 260hk gör att man inte behöver oroa sig för vad grannarna ska tycka om att man inte valt den billigaste modellen...! Den svenska avundsjukan gör sig påmind...

En Saab, framförallt då Aero, sticker ut lite mer. Den har sportiga köregenskaper, fast fjädring och skålade stolar. Ett aggresivt kjolpaket, större fälgar, och ett dovt muller hos nya 9-3:an gör att dom skiljer sig från den gråa massan! I en Saab får man mer körglädje, ett mer spännade utseende och en helt annan framtoning. Men å andra sidan så riskerar du att bli ovän med dina grannar, du får mindre betalt när du säljer den, och det krävs att du tar komandot över bilen å inte sitter som en passiv åskådare bakom ratten...

Men det kan det väll vara värt!? Jag kör Aero... cool

det ligger mycket i vad du skriver...men jag kan garantera dig att man inte får mer körglädje i en saab än en volvo rent generelt. S40n har ju bra mycket bättre chassi/väghållning än saab 9-3 enligt dom tester som utförts +att volvo ligger långt före i chassiutveckligen än saab gör. Att gämföra volvo s60 mot saab 9-5 däremot tycker jag saaben är steget vassare, att köra iallafall...

Echelon
7 oktober 2005 · 186 Inlägg

det ligger mycket i vad du skriver...men jag kan garantera dig att man inte får mer körglädje i en saab än en volvo rent generelt. S40n har ju bra mycket bättre chassi/väghållning än saab 9-3 enligt dom tester som utförts +att volvo ligger långt före i chassiutveckligen än saab gör. Att gämföra volvo s60 mot saab 9-5 däremot tycker jag saaben är steget vassare, att köra iallafall...

Håller med dig till en viss grad, det med 9-3an mot s40/v50 så har testerna precis som du säger visat att volvon har något bättre chassi än saaben, förutom vid ett tillfälle, då det är T5 mot Aero.. Då är saaben snäppet bättre

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
ebbe
7 oktober 2005 · 15 Inlägg

Echelon skrev:

det ligger mycket i vad du skriver...men jag kan garantera dig att man inte får mer körglädje i en saab än en volvo rent generelt. S40n har ju bra mycket bättre chassi/väghållning än saab 9-3 enligt dom tester som utförts +att volvo ligger långt före i chassiutveckligen än saab gör. Att gämföra volvo s60 mot saab 9-5 däremot tycker jag saaben är steget vassare, att köra iallafall...

Håller med dig till en viss grad, det med 9-3an mot s40/v50 så har testerna precis som du säger visat att volvon har något bättre chassi än saaben, förutom vid ett tillfälle, då det är T5 mot Aero.. Då är saaben snäppet bättre

kan du styrka detta med en länk eller tidnig eller en länk?
hade vart intressant läsning. Då senaste testet jag läste testat av auto motor sport testade just s40n t5 mot 9-3 aero. "Saaben är har mycket bra fjädringskomponenter och känns stabil på vägen, även i höga farter. Men även på denna punkt får saaben känna sig slagen av volvons precisiösa styrning och fantastiska väghållning"...

Talladega Power
7 oktober 2005 · 85 Inlägg

men den stora skillnaden är att GM har sabbat SAAB:s sportiga framtoning som dom en gång hade... hade GM inte tagit an saab så hade det kunnat blivit sportiga bilar även nu (sportigare än vad dom är nu!). 

men sen kan ju ni volvo ägare titta hur det ser ut på Nybilförsäljningen i ENGLAND där SAAB har en stor kund skara, och för i år en ökning från förra året med 125% !!!!    och det är framförallt p.g.a nya 9-3ss och 9-3sc  som ligger bakom det! 

volvo har inte alls ökat i just england!  (om jag inte minns fel så backade dom!)     

volvo ägare borde sätta sig i en antingen gammal 9000 aero med skapligt trim eller en spritt nya 9-5 AERO, då kan jag lova att ni alla volvo "fanatiker" ler inombords p.g.a det härliga  klippet som finns i just en SAAB  som ändå är små rå i karaktären ,det är svårt att förklara men det finns bara ett fint ord för det SAABISH !!!

det är dags för er att kliva ut ur garderoben volvo ägare ! 
smile

MVH

Echelon
7 oktober 2005 · 186 Inlägg

ebbe skrev:

Echelon skrev:

det ligger mycket i vad du skriver...men jag kan garantera dig att man inte får mer körglädje i en saab än en volvo rent generelt. S40n har ju bra mycket bättre chassi/väghållning än saab 9-3 enligt dom tester som utförts +att volvo ligger långt före i chassiutveckligen än saab gör. Att gämföra volvo s60 mot saab 9-5 däremot tycker jag saaben är steget vassare, att köra iallafall...

Håller med dig till en viss grad, det med 9-3an mot s40/v50 så har testerna precis som du säger visat att volvon har något bättre chassi än saaben, förutom vid ett tillfälle, då det är T5 mot Aero.. Då är saaben snäppet bättre

kan du styrka detta med en länk eller tidnig eller en länk?
hade vart intressant läsning. Då senaste testet jag läste testat av auto motor sport testade just s40n t5 mot 9-3 aero. "Saaben är har mycket bra fjädringskomponenter och känns stabil på vägen, även i höga farter. Men även på denna punkt får saaben känna sig slagen av volvons precisiösa styrning och fantastiska väghållning"...

Tror jag läste det på aftonbladet.se av Robert Collin...
Har även Auto Motor Sport, ska kolla i morgon, vet inte vilken av tidningarna som jämföre Diselbilarna.. har för mig att det var Auto Motor Sport...

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Sagge_AM
7 oktober 2005 ·

Talladega Power skrev:
men den stora skillnaden är att GM har sabbat SAAB:s sportiga framtoning som dom en gång hade... hade GM inte tagit an saab så hade det kunnat blivit sportiga bilar även nu (sportigare än vad dom är nu!). 

men sen kan ju ni volvo ägare titta hur det ser ut på Nybilförsäljningen i ENGLAND där SAAB har en stor kund skara, och för i år en ökning från förra året med 125% !!!!    och det är framförallt p.g.a nya 9-3ss och 9-3sc  som ligger bakom det! 

volvo har inte alls ökat i just england!  (om jag inte minns fel så backade dom!)     

volvo ägare borde sätta sig i en antingen gammal 9000 aero med skapligt trim eller en spritt nya 9-5 AERO, då kan jag lova att ni alla volvo "fanatiker" ler inombords p.g.a det härliga  klippet som finns i just en SAAB  som ändå är små rå i karaktären ,det är svårt att förklara men det finns bara ett fint ord för det SAABISH !!!

det är dags för er att kliva ut ur garderoben volvo ägare ! 
smile

MVH

Jag säger bara 1 sak till dig, Sätt dig i en S60 R som är trimmad hos Atechmotor.com med 350hk så kommer du nog glömma bort din 9-5:a

Haha Jag menar det prova det så får du se wink

Eller så kan du sätta dig i en Trimmad 850 T5R trimmad hos Atechmotor.com
Jag lovar dig att du kommer njuta av varenda Sekund! Och du kommer Glömma Bort allt om saab Totalt! ...

winktongue

Sagge_AM
7 oktober 2005 ·

Och när jag säger en Trimmad S60R med 350hk då menar jag Bara med ett enda Chip !!

kolla själv:

S60 R

Product 1 to 1 of 1
Page:  1


Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr


Gå in på http://www.atechmotor.com

Sedan på 1. Trimmsatser, 2. Volvo, 3. S60, 4. S60R
Så får ni se

Echelon
8 oktober 2005 · 186 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Och när jag säger en Trimmad S60R med 350hk då menar jag Bara med ett enda Chip !!

kolla själv:

S60 R

Product 1 to 1 of 1
Page:  1


Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr


Gå in på http://www.atechmotor.com

Sedan på 1. Trimmsatser, 2. Volvo, 3. S60, 4. S60R
Så får ni se

Ska det vara något märkvärdigt? Maptun steg 1 till Saab 9000 Aero från 225 till 270hk med bara ett chip!.. eller varför inte steg 7? från 225 till 500hk
"Steg 7 - 500 Hk, 600 Nm Saab 9000 2.3T 225 Hk 94-98 "
Där har du en bil som lämnar det mesta bakom sig... samtidigt som den har de bekvämaste stolarna som suttit i en bil som original

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
ebbe
8 oktober 2005 · 15 Inlägg

Echelon skrev:

Sagge_AM skrev:
Och när jag säger en Trimmad S60R med 350hk då menar jag Bara med ett enda Chip !!

kolla själv:

S60 R

Product 1 to 1 of 1
Page:  1


Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr


Gå in på http://www.atechmotor.com

Sedan på 1. Trimmsatser, 2. Volvo, 3. S60, 4. S60R
Så får ni se

Ska det vara något märkvärdigt? Maptun steg 1 till Saab 9000 Aero från 225 till 270hk med bara ett chip!.. eller varför inte steg 7? från 225 till 500hk
"Steg 7 - 500 Hk, 600 Nm Saab 9000 2.3T 225 Hk 94-98 "
Där har du en bil som lämnar det mesta bakom sig... samtidigt som den har de bekvämaste stolarna som suttit i en bil som original

glömm inte att du får byta eller förstärka växellådan i saaben, volvos M56 klarar 500hk utan problem...sen angående stolarna visst saab har på senare år haft bra stolar men även här är volvo stråt vassare med tanke på alla utmärkelser dom fått. Senast förra månaden fick volvo v70 utmärkelsen världens bästa bilstol enligt en jury av brittiska journalister om jag inte missminner mig. Punkt slut.

PERFORMANCE by EM
8 oktober 2005 · 198 Inlägg

Echelon skrev:

Delerium skrev:
Där satt den faktiskt även fast jag inte kan avgöra vilken av dom som är bäst!

Just nu är det givet, Volvo. GM har förstört allting och det tror jag väll ändå dem flesta Saab ägare håller med om, eller?hmm

men det dröjjer väll inte länge innan volvo får sin del av kakan utan dom lönnfeta jänkarna sad

haha, har redan hänt.. bara det att folk bryr sig inte när de pillar och ändrar hos volvo... ja menar v40/s40.. en mitsubishi i volvoskal... Eller de nya v8 motorerna?! Vaddå jänkestil?! och för att inte tala om nya v50 samt den kommande v70 som har fått ärva baklucka mm från Focus.. men där hör man ingen som klagar?!

Ja visst kan man tycka att s/v40 är mitsubishi men de e därför det håller också,de inga biliga saker som i en saab där du för en 9-3aero får pröjsa ut nästan 300.000 och för en s eller v40 nästan hundra tusen mindre...Men växellådan går ju inte sönder som på saab,mycket mer komfort,mera trimm vänligare plus mycket mer.E.M PERFORMANCE

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN
ebbe
8 oktober 2005 · 15 Inlägg

Talladega Power skrev:
men den stora skillnaden är att GM har sabbat SAAB:s sportiga framtoning som dom en gång hade... hade GM inte tagit an saab så hade det kunnat blivit sportiga bilar även nu (sportigare än vad dom är nu!). 

men sen kan ju ni volvo ägare titta hur det ser ut på Nybilförsäljningen i ENGLAND där SAAB har en stor kund skara, och för i år en ökning från förra året med 125% !!!!    och det är framförallt p.g.a nya 9-3ss och 9-3sc  som ligger bakom det! 

volvo har inte alls ökat i just england!  (om jag inte minns fel så backade dom!)     

volvo ägare borde sätta sig i en antingen gammal 9000 aero med skapligt trim eller en spritt nya 9-5 AERO, då kan jag lova att ni alla volvo "fanatiker" ler inombords p.g.a det härliga  klippet som finns i just en SAAB  som ändå är små rå i karaktären ,det är svårt att förklara men det finns bara ett fint ord för det SAABISH !!!

det är dags för er att kliva ut ur garderoben volvo ägare ! 
smile

MVH

Hmmmm England jaha...RESTEN AV VÄRLDEN DÅ???? Vem tror du säljer bäst där då? Det var en löjlig utmärkning det. Sen så sitta i en ny saab 9-5 ja visst sätt du dig i en S60R då. Volvo är ljusår före saab i deras teknologi iallafall om man kollar in detaljer och funktioner. Många babblar om att saab är ensamma om t.ex "night panel" och placeringen av tändningslåset. Det är väll ingen annan biltiverkare som vill ta efter en helt korkad placering av tändningslåset eller ha en onödig funktion som nightpanel. Det jag menar är att om det skulle vart så bra tror du inte alla andra biltillverkare skulle kopiera saab, för någon patent ligger det inte bakom...

chrizz Administratör
8 oktober 2005 · 11 790 Inlägg

ebbe skrev:

Talladega Power skrev:
men den stora skillnaden är att GM har sabbat SAAB:s sportiga framtoning som dom en gång hade... hade GM inte tagit an saab så hade det kunnat blivit sportiga bilar även nu (sportigare än vad dom är nu!). 

men sen kan ju ni volvo ägare titta hur det ser ut på Nybilförsäljningen i ENGLAND där SAAB har en stor kund skara, och för i år en ökning från förra året med 125% !!!!    och det är framförallt p.g.a nya 9-3ss och 9-3sc  som ligger bakom det! 

volvo har inte alls ökat i just england!  (om jag inte minns fel så backade dom!)     

volvo ägare borde sätta sig i en antingen gammal 9000 aero med skapligt trim eller en spritt nya 9-5 AERO, då kan jag lova att ni alla volvo "fanatiker" ler inombords p.g.a det härliga  klippet som finns i just en SAAB  som ändå är små rå i karaktären ,det är svårt att förklara men det finns bara ett fint ord för det SAABISH !!!

det är dags för er att kliva ut ur garderoben volvo ägare ! 
smile

MVH

Hmmmm England jaha...RESTEN AV VÄRLDEN DÅ???? Vem tror du säljer bäst där då? Det var en löjlig utmärkning det. Sen så sitta i en ny saab 9-5 ja visst sätt du dig i en S60R då. Volvo är ljusår före saab i deras teknologi iallafall om man kollar in detaljer och funktioner. Många babblar om att saab är ensamma om t.ex "night panel" och placeringen av tändningslåset. Det är väll ingen annan biltiverkare som vill ta efter en helt korkad placering av tändningslåset eller ha en onödig funktion som nightpanel. Det jag menar är att om det skulle vart så bra tror du inte alla andra biltillverkare skulle kopiera saab, för någon patent ligger det inte bakom...

Det där med patent, hur vet du det? Jag vet alltså inte, men har du belägg för det du säger eller tar du det ur luften? (ang. nightpanel och nyckelplaceringen alltså, för det är väl vad du menade att de inte har patent på?)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ebbe
8 oktober 2005 · 15 Inlägg

chrizz skrev:

ebbe skrev:

Talladega Power skrev:
men den stora skillnaden är att GM har sabbat SAAB:s sportiga framtoning som dom en gång hade... hade GM inte tagit an saab så hade det kunnat blivit sportiga bilar även nu (sportigare än vad dom är nu!). 

men sen kan ju ni volvo ägare titta hur det ser ut på Nybilförsäljningen i ENGLAND där SAAB har en stor kund skara, och för i år en ökning från förra året med 125% !!!!    och det är framförallt p.g.a nya 9-3ss och 9-3sc  som ligger bakom det! 

volvo har inte alls ökat i just england!  (om jag inte minns fel så backade dom!)     

volvo ägare borde sätta sig i en antingen gammal 9000 aero med skapligt trim eller en spritt nya 9-5 AERO, då kan jag lova att ni alla volvo "fanatiker" ler inombords p.g.a det härliga  klippet som finns i just en SAAB  som ändå är små rå i karaktären ,det är svårt att förklara men det finns bara ett fint ord för det SAABISH !!!

det är dags för er att kliva ut ur garderoben volvo ägare ! 
smile

MVH

Hmmmm England jaha...RESTEN AV VÄRLDEN DÅ???? Vem tror du säljer bäst där då? Det var en löjlig utmärkning det. Sen så sitta i en ny saab 9-5 ja visst sätt du dig i en S60R då. Volvo är ljusår före saab i deras teknologi iallafall om man kollar in detaljer och funktioner. Många babblar om att saab är ensamma om t.ex "night panel" och placeringen av tändningslåset. Det är väll ingen annan biltiverkare som vill ta efter en helt korkad placering av tändningslåset eller ha en onödig funktion som nightpanel. Det jag menar är att om det skulle vart så bra tror du inte alla andra biltillverkare skulle kopiera saab, för någon patent ligger det inte bakom...

Det där med patent, hur vet du det? Jag vet alltså inte, men har du belägg för det du säger eller tar du det ur luften? (ang. nightpanel och nyckelplaceringen alltså, för det är väl vad du menade att de inte har patent på?)

Det är ju inget jag står och hittar på om det är det du menar. Men jag har bara hört det från andra forum med liknande trådar. Night panel har jag bara läst att det inte är patentbelagt men placeringen av tändninglåset är det motorjournalister som har tagit reda på som liksom många förundrats av konstrukören tänkte på.

Echelon
8 oktober 2005 · 186 Inlägg

PERFORMANCE by EM skrev:

Echelon skrev:

Delerium skrev:
Där satt den faktiskt även fast jag inte kan avgöra vilken av dom som är bäst!

Just nu är det givet, Volvo. GM har förstört allting och det tror jag väll ändå dem flesta Saab ägare håller med om, eller?hmm

men det dröjjer väll inte länge innan volvo får sin del av kakan utan dom lönnfeta jänkarna sad

haha, har redan hänt.. bara det att folk bryr sig inte när de pillar och ändrar hos volvo... ja menar v40/s40.. en mitsubishi i volvoskal... Eller de nya v8 motorerna?! Vaddå jänkestil?! och för att inte tala om nya v50 samt den kommande v70 som har fått ärva baklucka mm från Focus.. men där hör man ingen som klagar?!

Ja visst kan man tycka att s/v40 är mitsubishi men de e därför det håller också,de inga biliga saker som i en saab där du för en 9-3aero får pröjsa ut nästan 300.000 och för en s eller v40 nästan hundra tusen mindre...Men växellådan går ju inte sönder som på saab,mycket mer komfort,mera trimm vänligare plus mycket mer.E.M PERFORMANCE

Volvo är knappast trimmvänligare än Saab (om du har bevis så gärna, men annars så tror jag det är ganska lika), men jag håller med om att v40/s40 är mer trimmvänlig än den vanliga volvon då det är en mitsubishi motor i den...

Och ja, komforten är bättre i volvo, det är därför jag inte kör en volvo, fick nyligen en son och då gick man ju i tankarna på en v70/855 då jag tycker den är den snyggaste volvon som gjorts, kollade även på en v40 men de är alldeles för trista att köra, jag gillar volvo men som sagt de saknar det där lilla extra som saab har... för att citera Top Gear (dock om og900) "Build like a merc(mercedes), Safe as a Volvo and sooo much cooler then a BMW"
Saab är roligare, sportigare och även säkrare, så bättre kan det inte bli, men om inte man skulle haft saab så skulle det blivit volvo helt klart smile

Sedan så är inte växellådorna på saab dåliga längre, visst på de gamla modellerna var de det, men nu håller de samma klass som vilken annan bil som helst, men precis som BMW, och andra lite roligare bilar så blir de hårt körda på de starkare modellerna som Aero, därav slitaget på växellådorna. Det är samma sak på volvo 740 (vilket jag tycker är den sista "roliga" volvon med sin bakhjulsdrift), där ska man också se upp med växellådorna på de lite starkare modellerna..

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Echelon
8 oktober 2005 · 186 Inlägg

glömm inte att du får byta eller förstärka växellådan i saaben, volvos M56 klarar 500hk utan problem...sen angående stolarna visst saab har på senare år haft bra stolar men även här är volvo stråt vassare med tanke på alla utmärkelser dom fått. Senast förra månaden fick volvo v70 utmärkelsen världens bästa bilstol enligt en jury av brittiska journalister om jag inte missminner mig. Punkt slut.

Du behöver inte försärka växellådan i första taget på Saaben heller, men visst behöver man byta om man ska upp i 500hk+ dock ville jag bara bevisa att volvo inte var unik på något slag med det (plus att trimma saaben dit är billigare än volvon så volvo är ju knappast trimmvänligare ur det perspektivet) Sedan ja, enligt en jury av brittiska journalister, men tror du de testade gamla 9000 stolarna?! eller Viggen stolarna?! Om du jämför de med volvos dåvarande 850/x70, 940/x90 stolarna.. Saab var gaaanska mkt mer överlägsna där...

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Rasmus_bjo
8 oktober 2005 · 224 Inlägg

Ord mot Ord... HAHA big_smile

Ford Focus ST-Line 2018
Echelon
8 oktober 2005 · 186 Inlägg

Ztyler_740 skrev:
Ord mot Ord... HAHA big_smile

hehe, jo börja kännas lite meningslöst tongue Kan vi inte bara säga att båda bilarna är bäst, och resten är som baken delad? wink

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Dotte funderare...
8 oktober 2005 · 83 Inlägg

En liten fråga bara varför skapar du "Sagge_AM " en sådan tråd där du är så överlägsen volvo? Tycker mest att det är en stor inbjudan till en pajkastning....

Sen vad det gäller effekt så är det bara inte o hinka i en maskin på 400-500hk i en fabriksbil. Det är ju mer än bara motor.. Den ska ju hålla för våldsamkörning i 50000mil o den ska vara lättkörd så farmor agda i luleå kan ha den på söndagarna till kyrkan så som yngligen i madrid kan köra bud med den.... Ni kan ju tänka er vilka utvecklingskostnader vi snackar om.. Sen så kräver en 400hk maskin ett VÅLDSAMT mycket stabilare chassi än 250hk.

Visst det finns många trimmare som vevar på effekten bra mycket längre än till 400hk MEN livslängden på dessa motorer blir ju avsevärt mycket kortare för allt belastas o slits mycket hårdare. För o få denna motor o hålla så måste allt var väl tiltaget så att driftsäkerheten kan garanteras...

Sen det här med att volvo är större..Inget snack om saken men har tanken slaget er om att det kanske inte behöver vara målet att bli störst på o sälja bilar?? Efter mycket insikt i företagande så är det inte störst som är bäst då man kanske inte vill växa ur kläderna?

Vidare så kanske Saab vill hålla mera på deras "sportiga" image i stället för ha våldsamma kvantiter....

Själv åker jag saab men för det är jag ingen märkesidiot (det finns redan FÖR många) men Viggen som jag har är en bil som harmonierar med mig o jag gillar den. Den är mig på nåttvis, lite ovanlig vilket både bilen o jag är... wink

Jag är dock inte så sugen på volvo för det finns andra bilmärken som tilltalar mig mycket mera än det.

BMW 535d (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang