Hjälp mig att lösa mitt dragkroks problem. Börjar få panik!

pesek Blod, Svett & Toner
18 juli 2007 · 21 Inlägg

Det börjar närma sig besiktning (10aug) för min volvo s40 '98 och jag har gått igenom bilen lite. Upptäckte för ett tag sedan att inga nycklar fanns till min avtagbara dragkrok. Har kollat i bilen ordentligt utan framgång, utan nycklar går den inte igenom besiktning tyvärr.

Har vänt mig till massor av låssmeder utan lyckat resultat, de lyckas inte lösa problemet. Har även vänt mig till Rejmes (volvo) som gett mig fel reservdelar 2 gånger. Och nu har dom plötsligt kommit på att min dragkrok har blivit ersatt av en annan modell. Har satt dom på uppdrag att leta upp denna låscylinder som jag behöver. Men detta är 3 veckor sedan.

Den förre ägaren ignorerar mina samtal totalt och hör inte av sig trots att jag pratat in meddelanden på hans mobilsvar. T.o.m hans mor har jag ringt! Vore ju kul att veta om han har några nycklar som ligger och skräpar någonstans.

Nu vänder jag mig till alla kunniga bilälskare, vad har ni för råd att ge mig? Börjar verkligen få panik i detta. Ska ringa några bilskrotar i morgon och höra mig för.

Tackar för alla råd och synpunkter :rolleyes:

// Pesek

bloodsweattones.com
turbotompa fritidsprofessor
18 juli 2007 · 1 197 Inlägg

Lägg en feting-svets o hoppas på de bästa... Jag vet inte om SBP godkänner löstagbara drag som är svetsade..

Så länge du saknar nyckel så har du ju ingen nytta av att ditt drag är avtagbart, i såna fall ha du ju inget att förlora på att svetsa?

Amazon_123GT Driifter;)
18 juli 2007 · 1 630 Inlägg

man får inte svetsa drag så det är ju ingen idé.. har man rostigt drag så får man köpa nytt får ikke svetsa

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
nixon89 klabbarpan
22 juli 2007 · 3 041 Inlägg

alltså detta tjatet med att svetsa. Mitt drag på opeln var sönder rostat undertill, och jag kapade ur och svetsade dit ny plåt, besiktigade bilen och den gick igenom utan anm. Det enda de sade
var att om detta nu (från början) varit en löstagbart drag så hade den inte godkännts, eftersom att man ändrade dragets specefikationer, men när det gällde fasta drag, och om det var möjligt så kan man om man vänder sig till smed eller verkstad och jobbet utförs bra få bilen godkänd i besiktningen. Min blev riktigt bra, kan lägga upp en bild på lagningen om så önskas, är en vecka gammal ^^

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Reichte86
22 juli 2007 · 509 Inlägg

sax och nyckel på fönsterbrädan så ska du hitta nycklen inom 5 minuter!

EpsiloN Trägnagare
22 juli 2007 · 185 Inlägg

Va?

All show and no go!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang