Trimmning av 350 motor

TranceManiac Life is to short to listen to slow music
29 september 2005 · 66 Inlägg

hallå jag har en chava med en 350 motor i undrar bara om någon  har något bra tips på hur man kan trimma en sådan någorlunda lätt och billigt.

och nu när jag ändå skriver här så e d någon som vet vad en begagnad 350 växellåda kostar ca???
är tacksam för alla svar.
mvh Johnny

Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?
Lusen
29 september 2005 · 229 Inlägg

Billigt och lätt är det aldrig om man vill ha några hästar att prata om.
Men skaffa dig en 4-ports förgasare och ett vassare insug. Extraktor grenrör. Så blir motorn betydligt vassare.
Sen om du vill ha lite riktiga hästar, ska du byta kamaxel, trimm toppar, och skaffa en kompressor smile
Jag har en holly förgasare och edelbrok insug, trimm kam, och vassare toppar till min Barracuda. som jag ska slänga på nu under vintern. Då blir det nog fart på den.
En beg 350 låda kan kosta allt mellan 1000- 10000kr Beroende på skick. Men det ska det väl inte vara svårt att komma över? Det är ju den vanligaste lådan. Många vanar har ju det.

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/
S10
30 september 2005 · 36 Inlägg

TranceManiac skrev:
och nu när jag ändå skriver här så e d någon som vet vad en begagnad 350 växellåda kostar ca???
är tacksam för alla svar.
mvh Johnny

Jag har en nyrenoverad TH 400 till salu om du är intreserad av en sån... 4000:- vill jag ha för den.
Maila vid intresse jonas-82@hotmail.com
// Jonas

callook_skane Avstängd
3 oktober 2005 · 257 Inlägg

TranceManiac skrev:
hallå jag har en chava med en 350 motor i undrar bara om någon  har något bra tips på hur man kan trimma en sådan någorlunda lätt och billigt.

och nu när jag ändå skriver här så e d någon som vet vad en begagnad 350 växellåda kostar ca???
är tacksam för alla svar.
mvh Johnny

åk ut te skroten fixa en 4ports holly 650DP, hi rise insug eller varför inte ett tunnelram insug hehe, vassare kam, headers, brytarlöst system....

Glömde tillägga att du ska kolla så att det inte är något glapp i spjällaxlarna. är inte så kul att byta bussningar till dom.

Senast redigerat av callook_skane (3 oktober 2005)

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang