nån som är duktig på katter och lagar problem me granne( i går tog det hus i helvete 21/11)

turbotompa fritidsprofessor
26 juli 2007 · 1 197 Inlägg

Fan va ja hatar folk som har för lite att göra!! mad
Vår/sommar/höst far katten definitivt inte illa av att vara ute dygnet runt, på vintern däremot är de kanske inte så bra om den helt saknar krypin, men katter brukar lösa de mesta sånt själva, dom är ju egentligen helt självständiga djur. Men din katt måste ju bara vara sällskapssjuk, inget annat...

Verkar vara så oxå att om man är yngre o flyttar in i ett nytt område så har man verkligen ögonen på sig från äldre gnälliga gubbar o kärringar.
Har själv fått klagomål från grannar i den lilla byn jag bor i. Det började gnällas bara ett par månader efter att vi flyttade in, och då gällde det att dom vart störda av att min hund stod o skällde i hundgården när han var lämnad själv. De gammeltackorna hotade med att ringa polisen o allt möjligt.. De roliga är att dom som klagade bor i ett lägenhetskomplex 5-600meter ifrån mitt hus, men min närmsta granne som jag bor "tomt i tomt" med känner sig inte de minsta störd, och har inte hört nånting typ. tongue
Sen att E22:an plöjer rätt igenom samhället och mullrar och dånar dygnet runt med sin långtradartrafik som överröstar allt i samhället spelade ingen roll, nä de hördes inte alls sade kärringarna, sökte upp dem och ryade upp med dem ordentligt efter att jag fick dagens ris och anonyma brev i brevlådan m.m efter de så blev de tyst.
Men jag vet va de handlar om egentligen; ung, nyinflyttad m.m. då får man skiten oftare än man gjort sig förtjänt av den...

Så de e bara så att folk har för lite att göra, då letar dom saker att störa sig på

Bit ihop, ryt upp med kärringen eller vad som helst.. Imina ögon inget som helst fel med att din katt är ute när du e på jobbet..

mvh//tompa

fordelvis Ford Racing
26 juli 2007 · 479 Inlägg

Ja en NorskSkogskatt är ju gjord för att vara ute......
Spelar ingen roll om dom Jamar....
En katt ska klara sig ute...

Och att ha en katt som innekatt tycker jag är Djurplågeri...!
Hälsa hon det.

Ja Just!
Hamilton
26 juli 2007 · 8 873 Inlägg

Sushikocken skrev:

Hamilton skrev:
Bestämmelser om ansvar för den som har en hund eller katt finns i lagen (1943:459) om tillsyn över hundar och katter. Enligt lagen skall hundar och katter hållas under sådan tillsyn som behövs för att förhindra att hunden eller katten orsakar skador eller andra olägenheter.

Du har ingen uppsikt över katten när du jobbar, Case closed.

fan va jobbigt om man ska behöva följa efter kattfan vart den än går. Vad gör den för skada om den står och jamar förutom att störa grannarna?

Hur vet du att den bara jamar? Har för mig att katter både skiter och pissar i sandlådor och diverse andra olämpliga platser.
Inte så kul för barnfamiljer att ha ungar som käkar kattskit ur sandlådor neutral

Senast redigerat av Hamilton (26 juli 2007)

Fotograf på tierpidag.se
NissanMotorsport
26 juli 2007 ·

Jag har 5 katter, och alla är ute hela dagarna, fast vi bor ute i skogen då big_smile men som en annan sa här tidigare, att varför kan du inte låta henne ta hand om katten under dagarna?

Cruizr
26 juli 2007 · 417 Inlägg

Jamar...??? är det de hon stör sig på... Norska Skogskatter är kända för att vara "pratiga", alltså dom jamar rätt ofta. Konfrontera din granne med problemet och att du inte vill ha nå´n som snackar skit om dej å ditt husdjur. Gör du inte det, så kommer det bara bli värre... mer skitsnack osv...


mvh/Jocke

ghost_boy83 CREW
27 juli 2007 · 2 594 Inlägg

Hamilton skrev:

Sushikocken skrev:

Hamilton skrev:
Bestämmelser om ansvar för den som har en hund eller katt finns i lagen (1943:459) om tillsyn över hundar och katter. Enligt lagen skall hundar och katter hållas under sådan tillsyn som behövs för att förhindra att hunden eller katten orsakar skador eller andra olägenheter.

Du har ingen uppsikt över katten när du jobbar, Case closed.

fan va jobbigt om man ska behöva följa efter kattfan vart den än går. Vad gör den för skada om den står och jamar förutom att störa grannarna?

Hur vet du att den bara jamar? Har för mig att katter både skiter och pissar i sandlådor och diverse andra olämpliga platser.
Inte så kul för barnfamiljer att ha ungar som käkar kattskit ur sandlådor neutral

jo men hon skiter å pissar i lådan hos mig eller i skogen och hon är otroligt sälskapssjuk tror det är därför hon jamar så mycket men säger kärringen nå mer då vävlar va mest lite orolig va lagen säger där??

Angelicque
27 juli 2007 · 222 Inlägg

Jösses, vilka urfåniga förslag du har fått....*suckar*

Kolla först och främst vad som gäller i DIN kommun, det kan du läsa här:

http://www.sundsvall.se/livsmiljoochnat … 07078.html

Givetvis så ska du förhindra att din katt gör sina behov på olämpliga ställen, det kallas annars sanitär olägenhet.
Även om det är en norsk skogskatt du har, så kan de lära sig att gå i sele.
Näta in din balkong, så kan katten vara ute fast inne när du själv inte är hemma.

Hellre chips än sex på festival!!!!
henkebenke
27 juli 2007 · 1 703 Inlägg

Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Tomten Tomten
27 juli 2007 · 1 065 Inlägg

jag har 2 katter själv som bara är ute men dom bor på landet.
Skulle någon komma o bråka ang dom så jälvar. lite överseende får folk ju ha.. Inte går jag o bråkar med barn familjerna bara för barna leker o skiker!
bara katterna inte spinger in till andra så tycker ja det inte är så mycket problem.

Jag hjälper dig om särringen tar din katt eller gör den illa för den är såå söt.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Muttley
27 juli 2007 ·

henkebenke skrev:
Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

så du menar att djuren får inte föra lite ljud från sig ?
min granne är värre än en katt när han har fester och tjejer hemma.
lyssnar hellre på en katt på natten faktiskt...



fordelvis skrev:
Och att ha en katt som innekatt tycker jag är Djurplågeri...!
Hälsa hon det.

så du tycker att vi som har innekatter från början är djurplågare?
min katt trvis hur bra som helst inomhus i med han växt upp i min lägenhet.

men däremot min andra katt som bor hos mina föräldrar skulle aldrig klarat av att bo i lägenhet...

och om den kärringen tar katten ifrån dig så kan jag gissa att hon tvingar den att vara inne och då kommer katten må väldigt dåligt pga hon stänger inne den.
man kan aldrig få en katt till att bli innekatt efter de varit fria hela sitt liv, då mår de dåligt.

henkebenke
27 juli 2007 · 1 703 Inlägg

tkd_rille skrev:

henkebenke skrev:
Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

så du menar att djuren får inte föra lite ljud från sig ?
min granne är värre än en katt när han har fester och tjejer hemma.
lyssnar hellre på en katt på natten faktiskt...



fordelvis skrev:
Och att ha en katt som innekatt tycker jag är Djurplågeri...!
Hälsa hon det.

så du tycker att vi som har innekatter från början är djurplågare?
min katt trvis hur bra som helst inomhus i med han växt upp i min lägenhet.

men däremot min andra katt som bor hos mina föräldrar skulle aldrig klarat av att bo i lägenhet...

och om den kärringen tar katten ifrån dig så kan jag gissa att hon tvingar den att vara inne och då kommer katten må väldigt dåligt pga hon stänger inne den.
man kan aldrig få en katt till att bli innekatt efter de varit fria hela sitt liv, då mår de dåligt.

Jag menar att man inte kan ta en katt som alltid strövat fritt i naturen, och stoppa den i en lägenhet utan att tänka på vissa konsekvenser.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
ghost_boy83 CREW
27 juli 2007 · 2 594 Inlägg

henkebenke skrev:
Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

hmm hade både jag å frugan haft jobb vid den tidpungen så hade vi inte tvingas flytta från huset och varför skulle det vara ett problem att flytta från hus till lägenhet? det är ju inte så att katten är instängd eller hur? är det bätte jag avlivar katten som jag haft i 6år bara för att jag flyttar till lägenhet är det så du menar med katten bästa? ska tala om att det springer minst 15katter på denna gård att dum just ska haka upp sig på min katt är beklagligt,
visst jag flyttar gäna till hus om du betalar!

fordelvis Ford Racing
27 juli 2007 · 479 Inlägg

tkd_rille skrev:

henkebenke skrev:
Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

så du menar att djuren får inte föra lite ljud från sig ?
min granne är värre än en katt när han har fester och tjejer hemma.
lyssnar hellre på en katt på natten faktiskt...



fordelvis skrev:
Och att ha en katt som innekatt tycker jag är Djurplågeri...!
Hälsa hon det.

så du tycker att vi som har innekatter från början är djurplågare?
min katt trvis hur bra som helst inomhus i med han växt upp i min lägenhet.

men däremot min andra katt som bor hos mina föräldrar skulle aldrig klarat av att bo i lägenhet...

och om den kärringen tar katten ifrån dig så kan jag gissa att hon tvingar den att vara inne och då kommer katten må väldigt dåligt pga hon stänger inne den.
man kan aldrig få en katt till att bli innekatt efter de varit fria hela sitt liv, då mår de dåligt.

OKii....En katt som ALLTID varit inne kanske inte är plågeri... Det märker man väl på katten annars..!.Själv tycker jag att ska man ha en katt som innekatt kan man lika gärna skaffa fiskar!? smile

Ja Just!
henkebenke
27 juli 2007 · 1 703 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

henkebenke skrev:
Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

hmm hade både jag å frugan haft jobb vid den tidpungen så hade vi inte tvingas flytta från huset och varför skulle det vara ett problem att flytta från hus till lägenhet? det är ju inte så att katten är instängd eller hur? är det bätte jag avlivar katten som jag haft i 6år bara för att jag flyttar till lägenhet är det så du menar med katten bästa? ska tala om att det springer minst 15katter på denna gård att dum just ska haka upp sig på min katt är beklagligt,
visst jag flyttar gäna till hus om du betalar!

Är det inte ett problem med din katt som tråden handlar om? Nej visst ja, problemet är ju grannen roll

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Muttley
27 juli 2007 ·

fordelvis skrev:

tkd_rille skrev:

henkebenke skrev:
Att tro att sin utekatt inte kan komma bli ett problem när man flyttar från hus till lägenhet, då tänker man inte på kattens bästa.
När man sedan bor i lägenhet skall det visas hänsyn emot andra hyresgäster, om du inte gillar läget? Flytta till hus.

så du menar att djuren får inte föra lite ljud från sig ?
min granne är värre än en katt när han har fester och tjejer hemma.
lyssnar hellre på en katt på natten faktiskt...



fordelvis skrev:
Och att ha en katt som innekatt tycker jag är Djurplågeri...!
Hälsa hon det.

så du tycker att vi som har innekatter från början är djurplågare?
min katt trvis hur bra som helst inomhus i med han växt upp i min lägenhet.

men däremot min andra katt som bor hos mina föräldrar skulle aldrig klarat av att bo i lägenhet...

och om den kärringen tar katten ifrån dig så kan jag gissa att hon tvingar den att vara inne och då kommer katten må väldigt dåligt pga hon stänger inne den.
man kan aldrig få en katt till att bli innekatt efter de varit fria hela sitt liv, då mår de dåligt.

OKii....En katt som ALLTID varit inne kanske inte är plågeri... Det märker man väl på katten annars..!.Själv tycker jag att ska man ha en katt som innekatt kan man lika gärna skaffa fiskar!? smile

kan inte mysa med fiskar och de är tråkiga djur jämfört med katter.


'
men om du hon hotar med att ta din katt så hota du med att ta hennes katter då. alla katterna.

cutlass
27 juli 2007 · 383 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

blacken skrev:
Bygg en kattlucka i dörren eller fönstret. så kan kisse komma och gå som den vill.

det går inte bor i lgh på andra våningen annars hade jag redan gjort de

Kanske du kan bygga in balkongen (om ni har någon) som en voljär med nät å grejer..typ liten kattgård..

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
DanneDynamit
27 juli 2007 · 302 Inlägg

jag tycker att du ska säga till kärringen att bry sig om sina egna problem o ge fan i andras
en katt klarar sig utmärkt själv ett tag. ställ ut en vatten skål o lite mat när du e på jobbbet. våra katter står också o jamar o så släpper man in dom så ska de ut efter en minut. katter  är rastlösa o de kommer alltid stå o jama de e deras sätt att prata o bara för de gör de behöver de ju inte betyda att de far illa inte fan blir de tvångsomhändertagna för att de står o jamar
mvh

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Golf_bunny The Queen
28 juli 2007 · 200 Inlägg

Jag tror det inte går och göra en utekatt till innekatt det är nog helt omöjligt... Katten skulle ju bli helt crazy.... Men om du bor på första våningen och har balkongdörr, så kan du ju köpa en kattlucka så den kan gå in och ut själv. eller så kan du ju fixa nån du känner och be den åka dit nån gång per dag och släppa in katten smile

Golf Racing*
ghost_boy83 CREW
22 november 2007 · 2 594 Inlägg

tja nu har det vart lungt ett tag, har försökt ha kattten inne mycket men nu flyttade jag ner till bottenvåningen för katten ska kunna ta sig in och ut som hon vill tog det sig hus i helvete i går när jag va på jobbet så trängde sig kärringen in i våran lägenhet och hotade min tjej med att om hon skulle se katten ute en gång till skulle hon anmäla oss ?
va fan det är en utekatt hon måste få vara ute hon har vart instäng i flera dagar så hon ska känna sig hemma i den nya lägenheten och hon hade hunnit vart ute i tre timmar då kom hon å klaga för att katten stått vid våran gammla port och velat in så nu vågar jag inte ha katten ute längra ska det behöva va så här katten vill ju ut sitter å skriker vid dörren

Senast redigerat av ghost_boy83 (22 november 2007)

darkwizard Fordonstekniker
22 november 2007 · 1 740 Inlägg

Gör en polisanmälan för olaga intrång, och ta ett snack med hyresvärden, det borde göra susen.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang