nån som är duktig på katter och lagar problem me granne( i går tog det hus i helvete 21/11)

blacken
22 november 2007 ·

ghost_boy83 skrev:
tja nu har det vart lungt ett tag, har försökt ha kattten inne mycket men nu flyttade jag ner till bottenvåningen för katten ska kunna ta sig in och ut som hon vill tog det sig hus i helvete i går när jag va på jobbet så trängde sig kärringen in i våran lägenhet och hotade min tjej med att om hon skulle se katten ute en gång till skulle hon anmäla oss ?
va fan det är en utekatt hon måste få vara ute hon har vart instäng i flera dagar så hon ska känna sig hemma i den nya lägenheten och hon hade hunnit vart ute i tre timmar då kom hon å klaga för att katten stått vid våran gammla port och velat in så nu vågar jag inte ha katten ute längra ska det behöva va så här katten vill ju ut sitter å skriker vid dörren

Polisanmäl kärringen rakt av!. Inga fingrar i mellan. Om du inte redan har gjort det, så bör du registrera kisse på något sätt, typ tattuera/chippa kisse. Då så kan du både styrka och bevisa att det är eran katt vid en eventuell framtida "kontrovers" med kärringeländet. Sedan detta där med att "smartkisse" går och sätter sig vid porten och vill in, ska du ge lite mera tid på. Katter är grymma vanedjur och ibland ganska så obstinata. Det kan ta ett bra tag ibland, innan den berömda "talgdanken" går upp i kisses huvud. Om du skulle ha lite tid över någongång så var med kisse ute och varje gång hon/han går och sätter sig vid dörren,  så lyft upp kisse och prata och kela med den samtidigt som du går till eran uteplats och sätter dig ner med katten där och ger den mycket "quality time"  ( dvs kel till han/hon spricker). Och som tidigare sagt, katter kan vara ganska så obstinata. så det tar tid att få kisse att förstå.

Senast redigerat av blacken (22 november 2007)

ghost_boy83 CREW
22 november 2007 · 2 594 Inlägg

nja jag vill inte polisanmäla änn men va gör man om hon ringer in och anmäler mig till djurskyddsföreningen ? kan dom bara komma och ta katten i från en bar agenom att hört hennes historia ? fan det skjuts för lite här i sverige

mir
22 november 2007 · 336 Inlägg

Polisanmäl! Kärringen får ju inte tränga sig in i er lägenhet! Är ju inte långt att skjutsa kärringen till rättspsyk wink

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
blacken
22 november 2007 ·

ghost_boy83 skrev:
nja jag vill inte polisanmäla änn men va gör man om hon ringer in och anmäler mig till djurskyddsföreningen ? kan dom bara komma och ta katten i från en bar agenom att hört hennes historia ? fan det skjuts för lite här i sverige

Det verkar ju inte som om kärringen är något vidare "kompromissvänlig" och mot en sådan individ måste man vara "skarp".  Tala med värden/polisen i alla fall och säg att du känner ett väldigt"obehag" av kärringens beteende, för skulle hon göra en anmälan hos djurskyddsföreningen så måste dom gå genom polisen för att kunna göra ett "beslag" av kisse.  Och då så är det bättre att förekomma än att förekommas. Och nej dom kan inte bara komma och ta kisse på en virrpannas story.  (Utom ifall kisse inte har någon identifikation typ tattuering,chippning ellet halsband på sig. Om kisse inte har det så klassas kisse som herrelös och får därför omhändertas/avlivas av vem som helst.)  Det måste konstateras att det förekommer djurplågeri innan dom kan göra något.  Men bängen kan agera på andra lagparagrafer om hur djur ska hållas. Och där så kan kärringen ställa till det med länsman genom att tjata på dom så att dom ger upp och gör vad fasen som helst för att kärringen ska sluta att tjata på dom.  Därför är det viktigt att du rapar med länsman och berättar hur det ligger till innan kärringen börjat att härja med bängen

Senast redigerat av blacken (22 november 2007)

ghost_boy83 CREW
22 november 2007 · 2 594 Inlägg

bild på kissan
http://www.garaget.org/gallery/archive/12158/169867_kihp95.jpg

hon har ju halsband på sig me namn och adress

ghost_boy83 CREW
22 november 2007 · 2 594 Inlägg

mir skrev:
Polisanmäl! Kärringen får ju inte tränga sig in i er lägenhet! Är ju inte långt att skjutsa kärringen till rättspsyk wink

hehe nä de är sant

bmx
22 november 2007 · 7 100 Inlägg

ja hadde nog polisanmält kärringen!vi försökte och göra min katt till en inomhus katt,men de var typ omöjligt tongue
och vi bor i lägenhet,typ nästan längst upp,och när nisse vill in så brukar han jamma,men de är ingen som har klagat på de,han brukar till och med vara i slagsmål i trappen,men nobody has klagat ;P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Tega Yrkesförare
22 november 2007 · 1 073 Inlägg

Jäkla dilemma du har med en sån surkärring. Går det inte att diskutera med henne så anmäl fanskapet. Har själv 2 katter i lägenhet bla en Norsk skogskatt. Innekatter sen dom föddes så jag har inte ditt problem men kan tänka mig in i det.

Häromkring är inte alla utekatter problemet utan grannkärringarnas snorungar som springer och öppnar vår brevlåda och skriker på katterna tidiga morgnar mad
eller springer och vrålar oavbrutet i trapphuset. Då hamnar plötsligt katters små jamande långt ner på listan!

Jimmy_N Makaronborrare
22 november 2007 · 993 Inlägg

Det är ju hemfridsbrott som hon gjort sig skyldig till. Vad tycker hyresvärden själv om att hon har 6 katter i en lägenhet? Jobbar på ett bostadsbolag och där har vi en gräns för hur många djur man får ha. Tycker också du ska anmäla kärringen

decib3L Körv
22 november 2007 · 3 535 Inlägg

Det här är ju löjligt! Du har ju till och med flyttat ner för kattens skull. Ta dig i kragen nu och skäll ut henne och Polisanmäl henne. Du kan ju inte låta henne köra med dig för kattens skull.

Truckdriving Man
Bostrom RS
22 november 2007 · 886 Inlägg

asså...vilken jävla kärringjävel!! Va fan är det att störa sig på? Skäll på henne.

Focus RS
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 november 2007 · 5 753 Inlägg

tur för kärringen att hon inte bor i lägenhetsområdet jag bor i för här kommer andras katter in genom fönstret bara man har det öppet tongue dock så stör jag mig inte på det för jag gillar katter och lite sällskap är allrig fel hehe big_smile




men för övrigt, stämm kärringen

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ghost_boy83 CREW
22 november 2007 · 2 594 Inlägg

ja det va ju tur att det inte va jag som öpnade i går för då hade det kunnat sluta illa

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 november 2007 · 5 753 Inlägg

hehe joo det kan jag tänka mig men jag tycker iaf du ska snacka med polisen eller hyresvärden som alla andra säger för det är oacceptabelt beteende som kärring har tycker jag:)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
16 april 2008 · 560 Inlägg

Det första du ska göra är att ta ett snack med hyresvärden om er situation och var noga med att nämna hennes 6 instängda katter.
Vet inte hur länge du backar på det där med polisanmälan men du har ju bra grunder. Och, även om det inte skulle bli nått av polisanmälan så blir kärringen kanske lite avskräckt.
Hon har absolut ingenting att komma med i fall att hon skulle anmäla dig till djurskyddsföreningen då du, som du själv sa, har halsband med namn och adress (även bra att du har bilder som bevis).
Det här att katten är ute om dagarna? Katterna är födda i frihet. Vi har 2 st katter här hemma och har alltid haft katter i vår ägo. Katterna är ute dagligen mellan 8 - ca 16/17 och de tar inte minsta skada av detta. Ofta är de ute om nätterna med, förutom vid regn och liknande (vintern är de alltid inne).

Du skrev ju också att hon var uppvuxen på landet och kan därför jaga? Därmed tror jag inte att hon är hungrig när hon skriker om dagarna. Och som någon innan sa, norska skogskatter är väldigt pratiga.

Kärringen har som sagt ingenting att grunda sina anklagelser på och varför har inte de andra hyresgästerna anmält sina stulna katter? Hade någon tagit min kisse hade jag jagat ihjäl den. Min katt är MIN katt.

Ps, hon ser ju väldigt välmående ut på bilden du la upp. hur ligger det till nu?

Even fools they say, can find a way out of the dark.
decib3L Körv
16 april 2008 · 3 535 Inlägg

Ja hur har det gått med kissen? smile

Truckdriving Man
olirc
16 april 2008 · 245 Inlägg

Säg till kärringen att katter har rätt att gå fritt enligt lag och skriv gärna ut ifrån denna sida och tryck upp i synen på henne så hon får läsa vad som gäller http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.a … ID=1628056 ! För lagen säger citat "Lag 1943:459
1:a paragrafen: Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter." slut citat.

M a o som det också sägs i artikeln så har katten rätt att gå fritt och du har inte som med en hund strikt skadeståndsansvar om katten skadar något i sin utemiljö.

ghost_boy83 CREW
17 april 2008 · 2 594 Inlägg

tack för att feedback som tur har jag flyttat till et hus där katterna kan få springa hur mycket som hellst så dom lever i ett paradis nu smile klarade inte av att bo kvar med alla fönster tittare gammla alkisar mm

b0nd3n
17 april 2008 · 1 944 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
tack för att feedback som tur har jag flyttat till et hus där katterna kan få springa hur mycket som hellst så dom lever i ett paradis nu smile klarade inte av att bo kvar med alla fönster tittare gammla alkisar mm

skönt !
hoppas ni trivs i huset smile

mvh Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
VolvoHanna
17 april 2008 · 373 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
tack för att feedback som tur har jag flyttat till et hus där katterna kan få springa hur mycket som hellst så dom lever i ett paradis nu smile klarade inte av att bo kvar med alla fönster tittare gammla alkisar mm

Härlig läsning att det har löst sig för er och för katterna!

fordelvis Jag ser inte vad det är som är djurplågeri med att ha en katt inne, är det bättre att låta de springa vind för våg och riskera att bli påkörda om man bor i en större stad? Sj har jag en innekatt som är uppvuxen innomhus men som alltid får vara ute mkt i koppel, är det oxå djurplågeri?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang