Dra bak strömkabel, i saab 900 coupe -97

jeppzki
26 juli 2007 · 82 Inlägg

Hej, ska dra strömkabel i min saab, men ja hittar inge hål i torpedväggen som ja kan dra igenom sladden i, hur ska man dra? vart finns hålet? hjälp mej hur ni har drage kablarna!
big_smile


mvh jesper

Volvo S60 d5 awd "Black r" (2014)
vman_85
26 juli 2007 · 87 Inlägg

om du inte hittar några hål och inte känner för att borra så dra kabeln under bilen till reservhjuls baljan.. ingen risk för störningar i ljudet då

Vogge
26 juli 2007 · 494 Inlägg

du lägger di uppå ner under förar plattsen tittar uppåt med pedalerna i huvet!tongue då bör du se styrstången gå igen torpedväggen ovanför den finns en gummibussning svår att se men de bör finnas där pilla bort den så har du ett hål kanske är en bussning på andra sidan väggen i motorrumet med, men lättast att hitta den i cupen först sedan köra igenom någon så ser man vart de sticker ut sen:P.

om du inte får fler svar kan jag ta en bild imorgon. vet att de finns en kille här på garaget som har en bild på sin sladd dragning på 900an.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
trulsson
26 juli 2007 · 73 Inlägg

om du skruvar ner handsfaket o tittar snett upp till höger så finns där ett hål som du kan dra kablarna i genom.

jeppzki
26 juli 2007 · 82 Inlägg

tackar, ska kolla upp detta men nu jobbar ja.. jobbar natten idag så de får bli fram åt söndagen för ja ska bort också!

Volvo S60 d5 awd "Black r" (2014)
freddan70 Team Tondöv
26 juli 2007 · 649 Inlägg

Den här fina genomföringen sitter på passagerarsidan, antar att det är den trulsson menar.
Ber om ursäkt för det skitiga motorrummet..  wink

http://i17.tinypic.com/67nwbbs.jpg

Vogge
27 juli 2007 · 494 Inlägg

att tänka på när du väljer vilken sida du dra din ström kabel är hur dina slutsteg kommer att ligga i baklucka,

då de flesta steg jag sätt har ström ingångarna på vänster sida och signal på höger. så om man drar strömen på vänster sida slipper man korsa ström och signal kabeln. och då minskas risken för ströningar.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
downsmajl
30 juli 2007 · 8 Inlägg

Funkade fint o dra den under bilen ;D

Saabsson85
30 juli 2007 · 14 Inlägg

Var drar man upp den om man har dragit strömkablen under bilen? måste man borra?

AntonK
30 juli 2007 · 208 Inlägg

hehe,,, hur drar ni kabeln om ni drar den under bilen? måste ju ha extraskydd som satan då ju...? hehe

Wrum!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang