Shell V-Power

Mortalis VW-nörd?
10 juli 2009 · 4 332 Inlägg

Mäki skrev:

zijaa skrev:

FugitivE skrev:
som jag har hört så ska soppan mest påverka på turbobilar , trimmade bilar osv. 
känner heller inte så stor skillnad mellan v-power och 98a , utom i plånboken förstås (?).

WORD, plånboken känner mer än vad vi gör.

Olika från bil till bil ska ni se.
Min svarta går ryckigt på 95, inte på 98/V-power. Det tycker jag är värt dom extra örena som de kostar.

Ja du ska ju enbart köra dina på 98 oktan så de e inte så brajt å köra 95 då smile
Men turbobilar/högprestandabilar som märker av skillnaden på 98 och v-power.
Fifth gear jämförde ju och det kunde skilja tiotals hästar på exempelvis impreza och porschar...dock inte ett skit på en vanlig sugbil, eller ja...riktigt marginellt

Senast redigerat av Mortalis (10 juli 2009)

Hybriden
10 juli 2009 · 677 Inlägg

Elda skrev:

FL3JM skrev:

Elda skrev:

en knacksensor känner inte av vad det är för oktan, den känner av knackningar, Inget mer.

Nej men om du har högre oktan så kommer den förmodligen att ändra tändningen tills dess att en börjar knacka och sen backar den av tändningen en bit. Så en knacksensor känner inte direkt av oktantalet men det är en variabel som den beror av.

nu är inte jag så insatt i toyota, men fanns det verkligen på Supra MK3? det är ju relativt hightech att ha tändning och soppastyrning integrerade på det viset.

Japp det finns knacksensorn pa denbilen ! den har valdigt mycket elektronik for sin alder, typ som 300zx
nackdelen ar att ECU inte klarar av att andra tandingen over 0,5 bar

soyd
23 december 2009 · 1 853 Inlägg

För en del som kanske inte kör på V-Power, eller vet så mycket om den så finns den bara att tanka på 208 ställen i Sverige just nu... Och det finns bara två i "Norrland" Härnösand & Boden satt det gäller att man planerar körningen wink

Och jag själv tankar inte något annat en just V-Powern. Det luriga med detta är ju att veta vart den finns att tanka, satt man inte åker alldeles galet wink

Så jag satt mig ner och snickrade en POI (Point Of intrest). Som man kan ladda upp på sin GPS, för att smidigt hitta till närmaste V-Power Källa.

Här kan du se vart du kan tanka V-Power i Sverige (Gjord på min POI fil)

LADDA NER POI FILEN HÄR: SHELL_VPOWER.zip eller förhandsgranska filen genom att klicka här!

Här kan du spara ner bilden som icon för POI:n till din GPS, bara att rezisa den till den storlek du vill ha beroende på GPS modell.
http://img524.imageshack.us/img524/1684/shellvpowerbigicon.jpg

Vill du läsa mer om hur jag skapade POI:n kan du läsa mitt blogg inlägg om det här: Skapade en egen POI för Shell V-Power

Koordinater Shell V-power
POI Shell V-power

ENJOY! wink

/mvh soyd

gamlingen
23 december 2009 · 5 198 Inlägg

soyd skrev:
För en del som kanske inte kör på V-Power, eller vet så mycket om den så finns den bara att tanka på 208 ställen i Sverige just nu... Och det finns bara två i "Norrland" Härnösand & Boden satt det gäller att man planerar körningen wink

Och jag själv tankar inte något annat en just V-Powern. Det luriga med detta är ju att veta vart den finns att tanka, satt man inte åker alldeles galet wink

Så jag satt mig ner och snickrade en POI (Point Of intrest). Som man kan ladda upp på sin GPS, för att smidigt hitta till närmaste V-Power Källa.

Här kan du se vart du kan tanka V-Power i Sverige (Gjord på min POI fil)

LADDA NER POI FILEN HÄR: SHELL_VPOWER.zip eller förhandsgranska filen genom att klicka här!

Här kan du spara ner bilden som icon för POI:n till din GPS, bara att rezisa den till den storlek du vill ha beroende på GPS modell.
http://img524.imageshack.us/img524/1684 … igicon.jpg

Vill du läsa mer om hur jag skapade POI:n kan du läsa mitt blogg inlägg om det här: Skapade en egen POI för Shell V-Power

Koordinater Shell V-power
POI Shell V-power

ENJOY! wink

/mvh soyd

På shell Glada Hudik  fanns det iaf i Tisdags.,, iaf stog det så på pumpen

Senast redigerat av gamlingen (23 december 2009)

soyd
23 december 2009 · 1 853 Inlägg

Aha a jag har inte 100% koll på alla stationer smile men har utgått från Shell's egen information man ser på deras hemsida då jag skapade upp POI:n

men på min lista finns det en i Hudiksvall:

17.0778, 61.74274, "Shell V-POWER, HUDIKSVALL, BJÖRNMYRAVÄGEN E 4, 0650-93725"

men det finns alltså en till i Hudiksvall som har V-Powern ?

om du har adressen eller telefon nummert till den så kan leta rätt på den och lägga till den på listan.. smile

/mvh soyd

Jockefors
23 december 2009 · 961 Inlägg

gamlingen skrev:

soyd skrev:
För en del som kanske inte kör på V-Power, eller vet så mycket om den så finns den bara att tanka på 208 ställen i Sverige just nu... Och det finns bara två i "Norrland" Härnösand & Boden satt det gäller att man planerar körningen wink

Och jag själv tankar inte något annat en just V-Powern. Det luriga med detta är ju att veta vart den finns att tanka, satt man inte åker alldeles galet wink

Så jag satt mig ner och snickrade en POI (Point Of intrest). Som man kan ladda upp på sin GPS, för att smidigt hitta till närmaste V-Power Källa.

Här kan du se vart du kan tanka V-Power i Sverige (Gjord på min POI fil)

LADDA NER POI FILEN HÄR: SHELL_VPOWER.zip eller förhandsgranska filen genom att klicka här!

Här kan du spara ner bilden som icon för POI:n till din GPS, bara att rezisa den till den storlek du vill ha beroende på GPS modell.
http://img524.imageshack.us/img524/1684 … igicon.jpg

Vill du läsa mer om hur jag skapade POI:n kan du läsa mitt blogg inlägg om det här: Skapade en egen POI för Shell V-Power

Koordinater Shell V-power
POI Shell V-power

ENJOY! wink

/mvh soyd

På shell Glada Hudik  fanns det iaf i Tisdags.,, iaf stog det så på pumpen

har funnits V-power på shell i hudik lääänge , men norr om sundsvalls så är de bara härnösand och boden som gäller verkar de som ..

MvH Jocke

Pure DieselPower
Iam2fast4U
23 december 2009 · 1 534 Inlägg

tankar alltid v power wink

BMW E34 "538" (1990)
gamlingen
23 december 2009 · 5 198 Inlägg

soyd skrev:
Aha a jag har inte 100% koll på alla stationer smile men har utgått från Shell's egen information man ser på deras hemsida då jag skapade upp POI:n

men på min lista finns det en i Hudiksvall:

17.0778, 61.74274, "Shell V-POWER, HUDIKSVALL, BJÖRNMYRAVÄGEN E 4, 0650-93725"

men det finns alltså en till i Hudiksvall som har V-Powern ?

om du har adressen eller telefon nummert till den så kan leta rätt på den och lägga till den på listan.. smile

/mvh soyd

Det är samma... Macken heter Shell Glada Hudik..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang