Dolda reg plåtar på annonser?

red daddy
2 augusti 2007 ·

Varför döljer vissa som säljer sina bilar på tex "blocket" sina reg plåtar?
När jag ska leta efter en ny bil så blir jag misstänksam direkt om jag ser en sån bil...

Är det nåt skumt me den?
Körförbud?
stulen?
vem äger bilen?
Vart finns den?
varför?

Men det e ju bara mina funderingar. Vad tycker ni?

Markolainen
2 augusti 2007 ·

Jag blir inte mistänksam.
Men tycker däremot det är väldigt störande när man inte kan kolla upp all info om bilen hmm

mellowd Drop Shop
2 augusti 2007 · 926 Inlägg

de vill väl inte ha bilen stulen.
ganska lätt att kolla upp vart bilen står med regnummer.

är man intresserad ringer man, och då kan man lätt fråga efter regnummer.

gamlingen
2 augusti 2007 · 5 198 Inlägg

mellowd skrev:
de vill väl inte ha bilen stulen.
ganska lätt att kolla upp vart bilen står med regnummer.

är man intresserad ringer man, och då kan man lätt fråga efter regnummer.

Är väl lika lätt att få den stulen då... finns nåt som heter Dolt nummer på presentatören

Madhouse
2 augusti 2007 · 1 079 Inlägg

Personligen skulle jag inte vilja ha spekulanter både ärliga och oärliga strykande runt husknuten för att kolla in bilen utan att ringa före, inte alltför ovanligt att man får gå ut och fråga folk som står på gården för att kolla bilen utan att ha ringt ens. Det är inte heller alltför ovanligt att "spekulanter" gör en shoppinglista och rekar adresser via vägverket med hjälp av regnr. Men å andra sidan det kan de göra om de ser en ute och åka med, men det är lätt att sitta i fåtöljen hemma och leta bland annonser. Man får stå ut med mkt om man ska sälja en bil hehe, ser inte fram emot den dagen man ska sälja. Men nog kan jag hålla med om att det ser mer seriöst ut att inte sudda regnr.

Senast redigerat av Madhouse (2 augusti 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Cruizr
2 augusti 2007 · 417 Inlägg

2 varianter är vanligast:

1: Säljaren har nå´t att dölja.

2: Säljaren vill inte få påhälsning av tjuvar.

mvh/Jocke

Kanelbullen
2 augusti 2007 · 1 722 Inlägg

eN annons med dold reg.plåt blir direkt mycket ointressant

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
red daddy
2 augusti 2007 ·

Kanelbullen skrev:
eN annons med dold reg.plåt blir direkt mycket ointressant

Precis, då skiter jag i den direkt. Speciellt oxå om det står "insänd av" och sen bilmodellen som e med på bilden... Tex. insänd av bmw mad

Rejad Maskin stundent!
2 augusti 2007 · 218 Inlägg

Men alltså, om man nu ändå uppger ex telefon nummer och eventuellt även namn, så är det ju inte så svårt att leta reda på var bilen står i alla fall?

Personligen skiter jag faktiskt i om den är med eller inte, visst lite störande att man inte kan kolla upp nåt om den, men då får man väl helt enkelt ring säljaren å fråga det man vill ha reda på, och be lite snällt om reg nummret?

//Rejad

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Garic
2 augusti 2007 · 539 Inlägg

för mig spelar det ingen roll... jag personligen skulle också sudda bort nummer... tror att de flesta gör det för att inte få besök från biltjuvar som "jockecruiser" sa...

blocket o garaget är ju paradis för tjuven

red daddy
3 augusti 2007 ·

Garic skrev:
blocket o garaget är ju paradis för tjuven

Kunde inte sagt de bättre själv... neutral

FireTraXX DFFL
3 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Men om man säljer en bil, borde man då inte ha ett telefonnr som det går att nå en på?
Och hur svårt är det att kolla upp ägaren då?

Sluta vara så jävla nojjiga...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

red daddy skrev:
Varför döljer vissa som säljer sina bilar på tex "blocket" sina reg plåtar?
När jag ska leta efter en ny bil så blir jag misstänksam direkt om jag ser en sån bil...

Är det nåt skumt me den?
Körförbud?
stulen?
vem äger bilen?
Vart finns den?
varför?

Men det e ju bara mina funderingar. Vad tycker ni?

jag skulle dölja regplåten om jag sålde en bil... för om inte så kan ju vem som hellst kolla upp vem man är och vart man bor och kanske komma och själa saker från bilen, exempelvis vingar osv, därför skulle jag dölja plåtarna, betydligt säkrare för bilen och ekonomin smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FL3JM Inga konstigheter
3 augusti 2007 · 2 064 Inlägg

Töntigt att sudda regplåten, ger ett dåligt intryck direkt utan att man ens läst infon om bilen.

FireTraXX DFFL
3 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

_Glenne_ skrev:
jag skulle dölja regplåten om jag sålde en bil... för om inte så kan ju vem som hellst kolla upp vem man är och vart man bor och kanske komma och själa saker från bilen, exempelvis vingar osv, därför skulle jag dölja plåtarna, betydligt säkrare för bilen och ekonomin smile

När du säljer bilen, hur vill du bli kontaktad då?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

FireTraXX skrev:

_Glenne_ skrev:
jag skulle dölja regplåten om jag sålde en bil... för om inte så kan ju vem som hellst kolla upp vem man är och vart man bor och kanske komma och själa saker från bilen, exempelvis vingar osv, därför skulle jag dölja plåtarna, betydligt säkrare för bilen och ekonomin smile

När du säljer bilen, hur vill du bli kontaktad då?

ska inte sälja bilen wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NissanMotorsport
3 augusti 2007 ·

dom kanske haft annons bilderna ute på garaget först och suddat ut, sen inte haft nå andra bilder när dom ska sälja big_smilebig_smilesmile

FireTraXX DFFL
3 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

_Glenne_ skrev:

FireTraXX skrev:

_Glenne_ skrev:
jag skulle dölja regplåten om jag sålde en bil... för om inte så kan ju vem som hellst kolla upp vem man är och vart man bor och kanske komma och själa saker från bilen, exempelvis vingar osv, därför skulle jag dölja plåtarna, betydligt säkrare för bilen och ekonomin smile

När du säljer bilen, hur vill du bli kontaktad då?

ska inte sälja bilen wink

Dummaste svaret du kunnat komma med.
OM du säljer EN bil, hur vill du bli kontaktad då?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
haxer Proljece?
3 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Hatar också folk som inte sätter ut så man kan kolla upp bilen finns inget värre. Vad kostar försäkringen? te.x.

Och varför tror alla att man ska sno bilen? Främlingsfientligt?

Tror inte någon vill sno en bil i 20000klassen helt ärligt. roll

Senast redigerat av haxer (3 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Hamilton
3 augusti 2007 · 8 865 Inlägg

FireTraXX skrev:

_Glenne_ skrev:
jag skulle dölja regplåten om jag sålde en bil... för om inte så kan ju vem som hellst kolla upp vem man är och vart man bor och kanske komma och själa saker från bilen, exempelvis vingar osv, därför skulle jag dölja plåtarna, betydligt säkrare för bilen och ekonomin smile

När du säljer bilen, hur vill du bli kontaktad då?

Telefon kontakt är det vanligaste kommunikationssättet vid försäljning.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang