vill gärna veta hur ni killar tänker...

Paulis
3 augusti 2007 · 71 Inlägg

Min berättelse:

Jag har en pojkvän... vi har vart tillsammans sedan 2001. För lite mer än ett år sen så gick vi isär och hade lite kontakt med varandra, han kom till mig på helgerna bla. Sen flyttade jag till Stockholm för att jobba och då blev våran kontakt dålig.
Nu har jag flyttat från Stockholm, vi har fått upp kontakten igen och jag fixade jobb till honom på mitt nyvarande jobb (som signalvakt, stoppar trafik medans vägen asfalteras, spelar ingen roll vart man bor då) Men för att företaget skulle tjäna pengar på oss och vi skulle få mycke jobb så sa vi att han flyttar hem till mig så kan vi samåka.

Vi har jobbat ihop några veckor nu och det har går jätte bra.

Igår fick jag reda på att han skulle på fest till sin kompis som han även delar sin lägenhet med... okej! Inga problem.
Sen fick jag reda på att den tjejen han har strulat med under vintern skulle på samma fest.
Han säger att det inte är nått emellan dom och att det inte kommer hända nått. Men grejen är den att han tyckte väldigt mycke om denna tjej och hon hade typ dissat honom av någon anledning.

Är det respektlös av honom att göra så eller är det bara jag som tänkter helt dumt?

Jag känner mig jävligt utfryst och isidosatt av honom.
Min bästa kompis ska på festen men jag fick inte komma för jag kommer inte så bra överens med hans "sambo" och han vill inte ha en dålig stämning. Okej, jag är inte världens bästa kompis me hans "sambo" men jag hatar honom inte och jag skulle inte festa med honom, utan jag vill träffa mig kompis som jag inte träffar så ofta. Har liksom ingen anledning att diskutera nått med honom.

jag kanske berättar lite luddigt men det är historien i korta drag.
Skriv gärna in synpunkter på hur ni skulle gjort eller tänkt i denna situation

Mvh// Paulis

Nemo
3 augusti 2007 · 210 Inlägg

svårt utifrån din berättelse att veta hur din kille är, men dom flesta killar ger inte upp om en tjej dissar oss.
låt han gå på festen, då vet du ju i efterhand om han är nått att räkna med eller inte.
är det meningen att det ska vara ni så händer säkert inget, annars finns det miljoner andra killar där ute i vida världen!

Paulis
3 augusti 2007 · 71 Inlägg

Jag litar på honom och tror inte att det kommer hända nått faktiskt... men det är själva principen!
Tänkt er i liknande situation... skulle du tycka att det vore kul om din tjej gick på en fest där hennes "ragg" va som hon hade blivit dissad från...
Som sagt killar ger inte upp i första taget... kanske inte tjejer heller... eller?

PushedRay Sir Real
3 augusti 2007 · 390 Inlägg

Paulis skrev:
Min berättelse:

Jag har en pojkvän... vi har vart tillsammans sedan 2001. För lite mer än ett år sen så gick vi isär och hade lite kontakt med varandra, han kom till mig på helgerna bla. Sen flyttade jag till Stockholm för att jobba och då blev våran kontakt dålig.
Nu har jag flyttat från Stockholm, vi har fått upp kontakten igen och jag fixade jobb till honom på mitt nyvarande jobb (som signalvakt, stoppar trafik medans vägen asfalteras, spelar ingen roll vart man bor då) Men för att företaget skulle tjäna pengar på oss och vi skulle få mycke jobb så sa vi att han flyttar hem till mig så kan vi samåka.

Vi har jobbat ihop några veckor nu och det har går jätte bra.

Igår fick jag reda på att han skulle på fest till sin kompis som han även delar sin lägenhet med... okej! Inga problem.
Sen fick jag reda på att den tjejen han har strulat med under vintern skulle på samma fest.
Han säger att det inte är nått emellan dom och att det inte kommer hända nått. Men grejen är den att han tyckte väldigt mycke om denna tjej och hon hade typ dissat honom av någon anledning.

Är det respektlös av honom att göra så eller är det bara jag som tänkter helt dumt?

Jag känner mig jävligt utfryst och isidosatt av honom.
Min bästa kompis ska på festen men jag fick inte komma för jag kommer inte så bra överens med hans "sambo" och han vill inte ha en dålig stämning. Okej, jag är inte världens bästa kompis me hans "sambo" men jag hatar honom inte och jag skulle inte festa med honom, utan jag vill träffa mig kompis som jag inte träffar så ofta. Har liksom ingen anledning att diskutera nått med honom.

jag kanske berättar lite luddigt men det är historien i korta drag.
Skriv gärna in synpunkter på hur ni skulle gjort eller tänkt i denna situation

Mvh// Paulis

hmm hänger inte riktigt med bor ni tillsamman eller? å är ni tillsammans igen? Om ni inte är det måste han väl få göra vad han vill?!?

Paulis
3 augusti 2007 · 71 Inlägg

hmm hänger inte riktigt med bor ni tillsamman eller? å är ni tillsammans igen? Om ni inte är det måste han väl få göra vad han vill?!?

Vi bor i hop hemma hos mig, vi säger att vi tycker om varandra, vi pussas och har sex... antar att vi är ihop igen! roll

PushedRay Sir Real
3 augusti 2007 · 390 Inlägg

Paulis skrev:

hmm hänger inte riktigt med bor ni tillsamman eller? å är ni tillsammans igen? Om ni inte är det måste han väl få göra vad han vill?!?

Vi bor i hop hemma hos mig, vi säger att vi tycker om varandra, vi pussas och har sex... antar att vi är ihop igen! roll

Ok ja då va det en annan sak! Men det bästa är väl att lita på han å se om han sköter sig hmm Sj skulle jag inte gå på en fest som min tjej inte får komma på ! Förstår hur du känner

Goffen Administratör
3 augusti 2007 · 2 974 Inlägg

Ja om det bara handlar om festen så skulle jag inte gå på en fest min tjej "inte får/vill" gå på....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Nemo
3 augusti 2007 · 210 Inlägg

man måste kunna ha delade intressen, jag och min flickvän går oftast inte på samma fester och vi delar inte samma polare, men vi går hem tillsammans ändå

min tjej har dissat en av mina arbetspolare och det tycker jag bara är bra. jag vet att hon inte skulle träffa honom och jag vet att han fortfarande försöker, men istället tänker jag
"trevligt att min tjej är eftertraktad" istället för att gräva ner mig i min egen grav.

hjärnans tankar går oftast allt för långt och slutar med att man blir osäker istället.

så jag håller på vad jag sa förut, låt han gå på festen, å du umgås med några andra kompisar, sen om det visar sig att han strular med henne, då vet du att han inte är nått för dig. tragiskt men sant. Tillslut så kommer det hända oavsett hur mycket du försöker om han är intresserad av henne. bättre ta tjuren vid hornen som man brukar säga.

men för din skull hoppas jag självklart inte att han gör nått dumt

ghost_boy83 CREW
3 augusti 2007 · 2 594 Inlägg

ja jag tycker du har anledning att känna oro hon kan ju försöka när hon vet att ni är i hop han kanske va ointressant då när han va singel men nu när han har en flicka (du) så har ju endel tjejer en viss förmåga att vilja förstöra varför vet jag ej men dan ju faktiskt va så och han tycker nog den känns jobbigt när hon är där därför vill han nog inte ha me dig

Tau
3 augusti 2007 · 196 Inlägg

Goffen skrev:
Ja om det bara handlar om festen så skulle jag inte gå på en fest min tjej "inte får/vill" gå på....

Agreed!

Om ni är tillsammans och så.. så skulle han ju aldrig gått på festen eftersom att du inte fick komma alls.
Men i den här situationen litar jag nog på att det inte händer något mellan dom 2. Men tycker ändå att du bör prata med honom hur du känner om det och få honom att kanske tänka om och sätta lite perspektiv på er relation istället.

Mvh:
Tau

One life, Live it!
Paulis
3 augusti 2007 · 71 Inlägg

Tau skrev:

Goffen skrev:
Ja om det bara handlar om festen så skulle jag inte gå på en fest min tjej "inte får/vill" gå på....

Agreed!

Om ni är tillsammans och så.. så skulle han ju aldrig gått på festen eftersom att du inte fick komma alls.
Men i den här situationen litar jag nog på att det inte händer något mellan dom 2. Men tycker ändå att du bör prata med honom hur du känner om det och få honom att kanske tänka om och sätta lite perspektiv på er relation istället.

Mvh:
Tau

Tro mig, jag har berättat för honom hur jag känner!!! Men han åkte ändå!
Nu bor han inte här mer! roll
Kan inte vara ihop me en kille som inte respekterar mina åsikter och känslor!

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
3 augusti 2007 · 605 Inlägg

Det e så rätt!
En femma att han vill gå på festen, det kan jag lixom förstå....men sååå dåligt av honom att gå utan dig då du förklart för honom om din oro ang den andra tjejen...
Men å andra sidan så hade ni haft ett trygt å stabilt förhållande så hade du inte ens tvivlat på ifall han skulle hitta på ngt med den andra bruden....
Så summan av det hela är att du ska vara glad för att han gick på festen, på såvis så vet du ju nu vad han går för....bättre å slänga ut honom nu å glömma, gåvidare å börja om på ny kula! smile
Kanske t.o.m packa väskan å dra en sväng till en annan stad igen?!

Lycka till! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
MissMotor_
3 augusti 2007 · 274 Inlägg

Håller med!!
Slösa inte en sekund till på den grabben!!

Tycker personligen att i ett förhållande är tillit A & O. Utan tillit fungerar det inte. Inte i längenden iaf! Man måste kunna lita på varandra! Man måste inte gå på samma fester osv. MEN jag förstår inte hur han kunde gå när han visste att du inte fick komma.

Nej, tycker du gjort helt rätt!! Ut med slöddret!
Respekt för varandra ÄR viktigt vilket han verkade saknat totalt!

Missar man en kommer det Alltid en ny wink
Stå på dig! Du kommer med all sannolikhet att träffa någon som respekterar dig och tar dig på allvar! Någon som du kan lita på! wink

Senast redigerat av MissMotor_ (3 augusti 2007)

Paulis
4 augusti 2007 · 71 Inlägg

Gott folk.
Fick igår veta att det bara var 3 pers på festen. hahahahah och tjejen var inte där!
Bara han, hans "sambo" och min bästa kompis.

Hoppas han fortfarande tyckte de va värt de!!!

Skadeglädje är den sanna glädjen... eller va heter de?? lol

MilleN
4 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

Seriöst? "ut med slöddret" bara för att någon man tycker om går på en fest? Där kan man snacka om tillit wohoo! Sedan är tjejer inte ett dugg bättre själva (egna erfarenheter bl.a.) så dra inte alla över en kam wink

Honken_ Klyphuggare
4 augusti 2007 · 328 Inlägg

Bra att du slängde ut han. Han förtjänar nån bättre

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Paulis
4 augusti 2007 · 71 Inlägg

MilleN skrev:
Seriöst? "ut med slöddret" bara för att någon man tycker om går på en fest? Där kan man snacka om tillit wohoo! Sedan är tjejer inte ett dugg bättre själva (egna erfarenheter bl.a.) så dra inte alla över en kam wink

Nu var de inge snack om att han inte fick gå på fest! Det fick han gärna göra!

Detta har blivit en princip sak nu... man gör inte så mot en man tycker om!! Jag skulle inte gjort de iaf. Jag litar på killen men det är själva grejen... han vägrade ringa och fråga om jag fick följa me, och sen skulle den där tjejen komma dit. Har jag helt fel eller? neutral

Sen drars inte alla över en kant... jag vet att tjejer inte är mycket bättre än killar, jag vill bara att folk ska tänka sig in i samma situation och höra vad dom tycker om detta!
Du kanske ska läsa min historia innan du svarar på en kommentar! smile

Paulis
4 augusti 2007 · 71 Inlägg

Honken_ skrev:
Bra att du slängde ut han. Han förtjänar nån bättre

Okej, tack för den! roll

heLLen
4 augusti 2007 · 454 Inlägg

svår situation tycker jag. jag både förstår dig samtidigt som att slänga ut nån för d kanske är lite väl. men visst vi som sitter här kan ju bara läsa d du skriver inte känna d du känner.

i ett förhållande handlar nästan 99% om respekt för varann. känslor kan man ha för någon utan att respektera någon, sjukt nog. iaf, nu har jag bara snabbt läst igenom tråden å min magkänsla säger att du gjorde rätt. d känns som att han inte ville ha dit dig på festen ifall att den här tjejen skulle komma. å d känns ju helt fel!

dessutom visste han ju va du kände å gick ändå utan att bry sig om va dy känner.. helt å hållet respektlöst!

visst, man ska kunna ha var sitt liv å sen samtidigt dela livet med den man älskar/bor ihop med men d finns gränser på va som är delat..

så you go girl! hoppas han kommer krypande sen å du säger nej, DU förtjänar bättre!

KRAM hellen smile

HOLLELLE
4 augusti 2007 · 409 Inlägg

hade min flickvän velat gå på fest utan mig så hade det faktist inte varit nåååågra som helst problem. vi litar på varandra och det kommer fram om man strular runt. jag vet inte men jag skulle aldrig palla bo ihop och jobba ihop med min flickvän.. det blir lite för mycket bara..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang