Volvo 360 Ljudbil

frizze
20 oktober 2008 · 5 Inlägg

Fan vad synd att det inte blir final. Vet ju hur bra grejorna låter nu när du fått lite tid att skruva med stereon.
Du får ladda inför nästa år och sopa banan med de andra smile

jensclaudius PM Competition Team
20 oktober 2008 · 711 Inlägg

St0hl skrev:
Ska du vara med på bilsportsmässan i år också?

Det är ingen bilsportmässa i år.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud
Saab 9-3sc "Blixten" (2006)
MTR
1 november 2008 · 341 Inlägg

Djem: Du får hålla färgerna för teamet smile
Hasselstrom: Vinylen får man brottas med en del.. Sträcka, värma och göra om wink

Trots att bilen är avställd och inställd, får den ändå lite uppmärksamhet här och var.
Den var med i senaste nummret av Stylingbörsen (5-08) och den var med i ett repotage i Annonsbladet (10-08) och igår fick jag ett mail med förfrågan om jag ville vara med i kommande nummer av Gatbilar.se. smile

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
Djem Think Better Cars
1 november 2008 · 447 Inlägg

härligt synd att man missar detta :S...  men får väl spana in det nya numrret nu i affären om det finns kvar big_smile

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
Bosskelso
21 november 2008 · 126 Inlägg

den e bara grym!

Fredrik_Rangert Egenföretagare
22 november 2008 · 999 Inlägg

Otroligt mycket jobb du orkat lägga på en bil smile
Ett par fälgar med djup hade lyft bilen tror jag, t ex dessa http://zyrex.org/gallery/d/20924-2/Gran … 05+024.jpg

Streckkoden
22 november 2008 · 2 655 Inlägg

Sjukt mycket jobb som ligger bakom, vill nog inte veta.. smile
Kul att se före och efter bilder.

Hoppas att jag får uppleva Volvon nästa sommar.

Franki fåret
23 november 2008 · 127 Inlägg

riktigt imponerande bygge smile läste igenom hela tråden wink

frizze
18 december 2008 · 5 Inlägg

Saknar uppdateringar i denna tråden. sad Händer det något mer bilen? Blir det fler tävlingar nästa år? Gillar bygget skarpt smile

alex
20 februari 2009 · 7 Inlägg

Imponerande. Kunnig!

V8 - what else?
Chevrolet Nova 327SS "Chevy II" (1966)
MTR
31 maj 2009 · 341 Inlägg

En onödig, men ändå informerande uppdatering i en sedan länge bortglömd tråd smile

Det blir inga tävlingar detta år.
Bilen får stå i malpåse pga andra projekt, men det är inte helt dött.
En turbo är införskaffad, så nu är det mest tid och lust som behövs.

...men det tar vi nästa gång smile

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
TooS Hjultomte
31 maj 2009 · 1 500 Inlägg

Amen näääääääääääääääääääääääääääääää Denna gång tycker ja wink tråden e inte borglömd. smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Blondie1
31 maj 2009 · 333 Inlägg

faaan va grymm:O hur gjorde du tavlorna till instrumentet?? vart riktigt snyggt:D

sydstatare
31 maj 2009 · 900 Inlägg

skaffa tråd på den me då för detta e de mest intressanta projektet här tycker ja!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Portal Filkörning?
31 maj 2009 · 852 Inlägg

Bortglömd är tråden inte, dock en aning ouppdaterad tongue

Går det inte att hinka i en b230 i denna bilen?

MTR
1 juni 2009 · 341 Inlägg

Tydligen inte helt bortglömd ändå wink

TooS: Så snart det kommer igång... Har ju inget att visa än. wink

Blondie1: Tavlorna är tillverkade av fotopapper i Corel Draw. En stunds mixtrande med nyanser och typsnitt, sedan lite lim. Busenkelt.

sydstatare: Det kommer lite uppdateringar när motorbygget kommer igång, men det får väl bli samma tråd, för enkelhetens skull.

Portal: Jo, jag har inte uppdaterat på ett tag, men det beror mest på att det inte direkt hänt något med bilen och då är ju en byggtråd lite onödig.
Det går att sätta i B-23, utan några jättemodifieringar, men effektmässigt tror jag att en vanlig 2-liters turbo räcker gott för mina behov.. Det handlar ju bara om mer eller mindre tryck smile

...men som sagt, det hinns inte med just nu. Återkommer med info när projekt motor kommer igång.

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
Blondie1
2 juni 2009 · 333 Inlägg

okej tack för tipset:D

VW_67
2 juni 2009 · 446 Inlägg

jag är imponerad över hela bygget och den tid ni lagt ner! men mest värmde det att se hur seriösa ni varit med all kabeldragning big_smile som bilelektriker har man ju fått se en del hemska lösningar... wink

Liberate
3 juni 2009 · 30 Inlägg

grymt som fan smile

Volvo v70 R-Design "familjekärran" (2009)
MTR
18 juli 2009 · 341 Inlägg

Hittade en gammal bild från -07 på en skiva som kunde vara kul att ha med i tråden. Den är tagen ett par dagar innan bilen fick sitt ansiktslyft wink

Har nu bestämt mig för vad som ska hända med den också. Det blir en cab, med öppningsbara dörrar. Har skissat lite och kommit fram till en lämplig design. Kommer dock inte bli av än på ett tag, då kalendern är full.
Återkommer när detta drar igång smile


http://i164.photobucket.com/albums/u14/Katamanjaru/650PICT0531.jpg

Läckö slott. Anor från 1298 och Magnus De la Gardies hemvist under 1600-talet. På bilden kan också en aningen nyare 360 skådas wink

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang