Någon som har torskat med cross ?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

kan säga att jag brukar köra lungt på vägarna, och oftast bara kör på vägen för att ta mig till skogen och alla stigar osv för det mesta... smile och sen finns det ju dom som kör som dårar efter vägen också smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Muttley
6 augusti 2007 ·

_Glenne_ skrev:
kan säga att jag brukar köra lungt på vägarna, och oftast bara kör på vägen för att ta mig till skogen och alla stigar osv för det mesta... smile och sen finns det ju dom som kör som dårar efter vägen också smile

alla jag sett köra cross på gatan kör som svin .. även i byn med mycket folk..
var en dåre som krocka med en bil så hans axel gick ur led, undrar hur mycket hans körkort rök där och vilka goa böter

Lollen32
6 augusti 2007 · 171 Inlägg

Beetle: bra sagt! så du "tkd_rillle" har alltså kört lagligt hela ditt liv? alla har väll gjort något olagligt i trafiken.

själv kör jag extremt lugnt när jag kör på vägen.

kanske är det avundsjuka som ligger bakom ditt betende?

WasteGate
6 augusti 2007 · 397 Inlägg

Jag kan förstå enduroåkare, den hojen är ju utrustad med det som behövs för att få framföras på allmän väg...
Dock blir jag irriterad på att vissa försvarar crossåkandet på våra vanliga gator.
Personerna som framför dessa fordon är ofta unga och har varken körkort eller MC kort. Dem har alltså noll koll i trafiken och vad dess regler innebär.

Tänk efter lite nu innan ni försvarar crossåkandet.. nästa gång är det ett av dina barn som ligger nermejat av en idiot! var det värt det?

//Stoffe

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

WasteGate skrev:
Jag kan förstå enduroåkare, den hojen är ju utrustad med det som behövs för att få framföras på allmän väg...
Dock blir jag irriterad på att vissa försvarar crossåkandet på våra vanliga gator.
Personerna som framför dessa fordon är ofta unga och har varken körkort eller MC kort. Dem har alltså noll koll i trafiken och vad dess regler innebär.

Tänk efter lite nu innan ni försvarar crossåkandet.. nästa gång är det ett av dina barn som ligger nermejat av en idiot! var det värt det?

//Stoffe

jag tycker faktiskt inte det spelar nån roll om man kör enduro eller cross på vägen, tycker det är precis samma sak, sen så menar du att man får köra cross på vägen om man har körkort då haha smile närå skämt & sido förstår vad du menar smile



näe jag kör cross och jag bryr mig inte om de kommer nån annan cross och brummar förbi på vägen, typ mer än häften av ungdommarna här i byn kör cross, och många av dom är en bra bit över 20år också.... jag menar man bor på landet och det är ju därför jag bor här och inte i stan, för att kunna köra cross, skoter osv, så frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE (även om det igentligen inte är lagligt men endå) smile

Senast redigerat av _Glenne_ (6 augusti 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Greatsnyggo saabtok
6 augusti 2007 · 1 306 Inlägg

när ja var  yngre så åkte ja  cross & enduro cyckel ...Kan bara inte  förstå  hur klantig man läre vara  för bli stoppad av en polis , fick ofta snuthäng men de har ju inte en susning bara svänga av på en grus väg eller liknande ju...Men  nu hör de till saken ja körde aldrig som en blådåre  i samhällen eller liknade

Senast redigerat av Greatsnyggo (6 augusti 2007)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
WasteGate
6 augusti 2007 · 397 Inlägg

_Glenne_ skrev:

WasteGate skrev:
Jag kan förstå enduroåkare, den hojen är ju utrustad med det som behövs för att få framföras på allmän väg...
Dock blir jag irriterad på att vissa försvarar crossåkandet på våra vanliga gator.
Personerna som framför dessa fordon är ofta unga och har varken körkort eller MC kort. Dem har alltså noll koll i trafiken och vad dess regler innebär.

Tänk efter lite nu innan ni försvarar crossåkandet.. nästa gång är det ett av dina barn som ligger nermejat av en idiot! var det värt det?

//Stoffe

jag tycker faktiskt inte det spelar nån roll om man kör enduro eller cross på vägen, tycker det är precis samma sak, sen så menar du att man får köra cross på vägen om man har körkort då haha smile närå skämt & sido förstår vad du menar smile



näe jag kör cross och jag bryr mig inte om de kommer nån annan cross och brummar förbi på vägen, typ mer än häften av ungdommarna här i byn kör cross, och många av dom är en bra bit över 20år också.... jag menar man bor på landet och det är ju därför jag bor här och inte i stan, för att kunna köra cross, skoter osv, så frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE (även om det igentligen inte är lagligt men endå) smile

Jag vet inte inte hur det ligger till med enduron, måste du ha körkortet för att få framföra det på allmän väg till och från träning?
En crossmotorcyckel är inte ett registrerat fordon, får inte användas på allmän väg, har inga signal anordningar, INGEN FÖRSÄKRING, hur smart är det?

En enduroförare är antagligen äldre än 16 och är antagligen mer seriös i sitt framförande av fordonet.

Du skriver att många av crossförarna i din by är över 20år.. hur smart är man när man är 20år och sitter på en monsterleksak?

Jag citerar dig:       
"frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE "

Du kan inte mena att alla olagliga crossåkare kör lungt och försiktigt på vägarna?
tänk efter lite igen..

Greatsnyggo saabtok
6 augusti 2007 · 1 306 Inlägg

WasteGate skrev:

_Glenne_ skrev:

WasteGate skrev:
Jag kan förstå enduroåkare, den hojen är ju utrustad med det som behövs för att få framföras på allmän väg...
Dock blir jag irriterad på att vissa försvarar crossåkandet på våra vanliga gator.
Personerna som framför dessa fordon är ofta unga och har varken körkort eller MC kort. Dem har alltså noll koll i trafiken och vad dess regler innebär.

Tänk efter lite nu innan ni försvarar crossåkandet.. nästa gång är det ett av dina barn som ligger nermejat av en idiot! var det värt det?

//Stoffe

jag tycker faktiskt inte det spelar nån roll om man kör enduro eller cross på vägen, tycker det är precis samma sak, sen så menar du att man får köra cross på vägen om man har körkort då haha smile närå skämt & sido förstår vad du menar smile



näe jag kör cross och jag bryr mig inte om de kommer nån annan cross och brummar förbi på vägen, typ mer än häften av ungdommarna här i byn kör cross, och många av dom är en bra bit över 20år också.... jag menar man bor på landet och det är ju därför jag bor här och inte i stan, för att kunna köra cross, skoter osv, så frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE (även om det igentligen inte är lagligt men endå) smile

Jag vet inte inte hur det ligger till med enduron, måste du ha körkortet för att få framföra det på allmän väg till och från träning?
En crossmotorcyckel är inte ett registrerat fordon, får inte användas på allmän väg, har inga signal anordningar, INGEN FÖRSÄKRING, hur smart är det?

En enduroförare är antagligen äldre än 16 och är antagligen mer seriös i sitt framförande av fordonet.

Du skriver att många av crossförarna i din by är över 20år.. hur smart är man när man är 20år och sitter på en monsterleksak?

Jag citerar dig:       
"frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE "

Du kan inte mena att alla olagliga crossåkare kör lungt och försiktigt på vägarna?
tänk efter lite igen..

Enduro cyckel får endast  föras till och från bana om man har licens och om cyckeln är godkänd

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
mr_jonsson V8 Twin Turbo
6 augusti 2007 · 123 Inlägg

Lite patetiskt och läsa alla avundsjuka inlägg, haha!

Jag har kört många mil på gatan, både till och från tävlingar och träningar men även nöjesåkt runt om där jag bor. Har man lite vett i skallen så blir varken svensson eller nån annan irriterad. (Innehar även A behörighet)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

WasteGate skrev:

_Glenne_ skrev:

WasteGate skrev:
Jag kan förstå enduroåkare, den hojen är ju utrustad med det som behövs för att få framföras på allmän väg...
Dock blir jag irriterad på att vissa försvarar crossåkandet på våra vanliga gator.
Personerna som framför dessa fordon är ofta unga och har varken körkort eller MC kort. Dem har alltså noll koll i trafiken och vad dess regler innebär.

Tänk efter lite nu innan ni försvarar crossåkandet.. nästa gång är det ett av dina barn som ligger nermejat av en idiot! var det värt det?

//Stoffe

jag tycker faktiskt inte det spelar nån roll om man kör enduro eller cross på vägen, tycker det är precis samma sak, sen så menar du att man får köra cross på vägen om man har körkort då haha smile närå skämt & sido förstår vad du menar smile



näe jag kör cross och jag bryr mig inte om de kommer nån annan cross och brummar förbi på vägen, typ mer än häften av ungdommarna här i byn kör cross, och många av dom är en bra bit över 20år också.... jag menar man bor på landet och det är ju därför jag bor här och inte i stan, för att kunna köra cross, skoter osv, så frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE (även om det igentligen inte är lagligt men endå) smile

Jag vet inte inte hur det ligger till med enduron, måste du ha körkortet för att få framföra det på allmän väg till och från träning?
En crossmotorcyckel är inte ett registrerat fordon, får inte användas på allmän väg, har inga signal anordningar, INGEN FÖRSÄKRING, hur smart är det?

En enduroförare är antagligen äldre än 16 och är antagligen mer seriös i sitt framförande av fordonet.

Du skriver att många av crossförarna i din by är över 20år.. hur smart är man när man är 20år och sitter på en monsterleksak?

Jag citerar dig:       
"frågar ni mig så är det helt ok med cross på vägen OM MAN BARA KÖR LUGNT PÅ VÄGEN OCH I TÄTBEBYGGT OMRÅDE "

Du kan inte mena att alla olagliga crossåkare kör lungt och försiktigt på vägarna?
tänk efter lite igen..

jag är faktiskt inte heller så kunnig med de där med enduro, men dom är ju reggad och får ju framföras på väg men endå.... sen så är jag inte precis kompis med dom dära lite äldre herrarna på crossar här, så vi kan väll säga att dom inte är så smart då haha xD men sen när jag tänker efter så kör vissa av dom enduro ja smile

njäe jag menar inte att alla kör lungt, för de gör dom ju inte men jag tycker att om man bara tar det lungt så tycker inte jag att det är nån fara (även om det är olagligt men vem gör inte nått olagligt nån gång?), sen dom som kör som blådårar i tätbebyggt område är ju absolut inte så smart, och förstör för oss andra... smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Muttley
6 augusti 2007 ·

Lollen32 skrev:
Beetle: bra sagt! så du "tkd_rillle" har alltså kört lagligt hela ditt liv? alla har väll gjort något olagligt i trafiken.

själv kör jag extremt lugnt när jag kör på vägen.

kanske är det avundsjuka som ligger bakom ditt betende?

avundsjuka smile jag har aldrig haft något intresse överhuvudtaget till crossar eller något sådant.

varför avundsjuk när jag sj har mc snart ??

de är skillnad på  cross och enduro / mc   cross har ju icke belysning därmed livsfara på kvällar när mörkret fallter in.

Lollen32
6 augusti 2007 · 171 Inlägg

jaru. ingen aning varför du är så avundsjuk. tyvärr

Muttley
6 augusti 2007 ·

Lollen32 skrev:
jaru. ingen aning varför du är så avundsjuk. tyvärr

men de var jag inte heller. bara irriterat att idioter ska köra på vägen oskattat och oförsäkrat.

hur blir de ifall en cross kör på en bil ?  för jagmenar crossen är ju inte trafikförsäkrat, då torskar ju den oskyldige.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang