Glidigaste Jobbet?

Halle_da
8 augusti 2007 · 19 Inlägg

Satt i min lastbil i körde lite idag, funderade på vilket jobb som är slappast?
Jag tycker att lastbilschafför borde komma ganska långt upp men vad tycker ni?
HA det Gött!

Volvo V70 GLT "Sport Edition" (1997)
FireTraXX DFFL
8 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Jag är också lastbilschaffis.
Börjar 05:45, kör ett par tunna rundor utan speciellt mycket slit och är hemma vid 11-tiden.
Samtidigt som jag får betalt för full dag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Halle_da
8 augusti 2007 · 19 Inlägg

Det låter riktigt sofft!
Själv kör jag bara 4 dar i veckan å är ledigt 3, jag får också betalt för full vecka!
Ha de Gött!

Volvo V70 GLT "Sport Edition" (1997)
baen
8 augusti 2007 · 220 Inlägg

jobbar halvtid med att köra ut sängar och montera. börjar tidigast 10.00 och kör mest bil.

THEBADGUY Gorgilus addictus
8 augusti 2007 · 4 737 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag är också lastbilschaffis.
Börjar 05:45, kör ett par tunna rundor utan speciellt mycket slit och är hemma vid 11-tiden.
Samtidigt som jag får betalt för full dag.

Va fan är det för företag igentligen? tongue

Sj så jobbar man konstant från 6 till 15 varje dag.....kör också lastbil

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
HOLLELLE
8 augusti 2007 · 409 Inlägg

Jobbar som tele-elektriker. Dagarna är 7-4 och det blir ofta att man åker några mil för att logga in en ny telefon i växeln. Sen åker man någon mil åt något annat håll för att leverera ett headset eller dylikt. Brukar vara rätt slappt smile

Hakan_J
8 augusti 2007 · 380 Inlägg

Fan man skulle tydligen ha blitt lasbilschaffis smile själv så står man vid en nc-svarv hela dagarna,byter bit ungefär var tionde minut,tar några minuter å sen så tar man dä lungt tills nästa är klar, enformigt men ganska lungt smile

Blomsterberg plattsättare!
8 augusti 2007 · 804 Inlägg

ja tror ja hamnar bland dom mest stressiga i stället byggnadsarbetare och går på accord säger rätt mycket smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
golf88
8 augusti 2007 · 956 Inlägg

Blomsterberg skrev:
ja tror ja hamnar bland dom mest stressiga i stället byggnadsarbetare och går på accord säger rätt mycket smile

joo jag hamnar oxå där

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Slovenian
8 augusti 2007 · 482 Inlägg

Vet ej om det mest slappaste, men det bästa jobbet är ju helt klart det Top Gear jävlarna sysslar med mad

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
8 augusti 2007 · 270 Inlägg

Blomsterberg skrev:
ja tror ja hamnar bland dom mest stressiga i stället byggnadsarbetare och går på accord säger rätt mycket smile

Vi sitter i samma båt...Fast då jag är rörläggare.

Men slappaste jobbet? Hmm...Clubrep på Ibiza eller Dykinstruktör nånstans i en mysig ort vid medelhavet.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Clark
8 augusti 2007 · 15 Inlägg

Kör betong/grus, på vinterna är det inte mycket att göra, man kommer till jobb går o lägger sig, vaknar vid 9-10 snackar lite skit sen går hem.. det eganskasoft, händer ibland på sommaren också..  har betalt full tid.. o grus det e ju bara o körarakt fram;D

Volkswagen Golf GTI Turbo "Linde edition" (1999)
haxer Proljece?
8 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Cloudsurfer skrev:

Blomsterberg skrev:
ja tror ja hamnar bland dom mest stressiga i stället byggnadsarbetare och går på accord säger rätt mycket smile

Vi sitter i samma båt...Fast då jag är rörläggare.

Men slappaste jobbet? Hmm...Clubrep på Ibiza eller Dykinstruktör nånstans i en mysig ort vid medelhavet.

Ta hand om feta kärringar från sverige som vill lära sej dyka jovisst tongue

Nee Dj är heller ingen hit. jobbar 5timmar alltid natt en hel del festande och brudar sad tråkigt i längden har en polare som jobbar sej genom europa och han har tröttnat kanske ska säga att han har flickvän. 

Men vafan golf instruktör tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
8 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

Jag sitter och övervakar en process dvs. Fikar och sitter och fiser i min läderfotölj när allt funkar som det ska big_smile
Värre är det ju om det kukar till sig då blir det till att slita som ett djur men tjänar bra och har det bra smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Lardi SQ
8 augusti 2007 · 1 343 Inlägg

åkte kanske på samma tabbe, snickare å de går med ett jävla tempo, inte still en sekund å ja bara avskyr allt med de jobbet just nu.. funderar på skola om mig till något annat...  avsky bygg

Ljudnörd!
TheFinnishFlash Avstängd
8 augusti 2007 · 1 266 Inlägg

I mitt jobb som laseroperatör så kan man ha tur vissa dagar, och då kan en körning ta 3-4 timmar...och vad gör man under tiden ? glider runt och dricker kaffe, och röker  big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Peter_A a.k.a aLan.
8 augusti 2007 · 281 Inlägg

Jobbar som svetsare på gothia mekaniska, ganska slitsamt det med. svetsa hela dagarna och bränna sig lite då och då, och sist men inte minst, bära tunga saker hela dagarna!.. ofta gör man t.e.x massa balkar av samma sort, så man tröttnar ganska snabbt..

Ibland åker man ut och gör jobb på andra ställen. det är då tiden går fort och det är ganska roligt smile


Edit: 06:30-16:00 varje dag..

Senast redigerat av Peter_A (8 augusti 2007)

folkvagn
8 augusti 2007 · 93 Inlägg

hehe låter ju som semester några här. sj är man en dum mjölkbonde, börjar 6 med mjölkning, ok sen är det utfodring mm fram tills kvällen då kossorna ska mjölkas igen, brukar bli klar till 19.30. (-nån timme för krubb under dan, om man har tid)  inte går det att skita i dom heller, för då blir det LIV big_smile   det är vardag ...  Nu på vår,sommar å höst brukar jag fortsätta  som nu tx tröska, tills jag blir klar eller man somnar,  (om vädret tillåter) som sagt dum bonde wink

onej84
8 augusti 2007 · 1 854 Inlägg

programledare för topgear smile

Jimm
8 augusti 2007 · 1 661 Inlägg

Jag jobbar 8h om dagen skift i 3v och sen är jag ledig 2v med fullt betalt.
När jag jobbar sitter jag mest och degar i kontrollrummet. På nätterna blir det film på projektorduken. Men om nåt krånglar får man inte sitta eller äta på hela passet. (inte ofta)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang