T5R motor problem skynda med svar

Legwind
8 augusti 2007 · 925 Inlägg

Hejsan jag idag dog min motor... en t5r jag skulle bara åka och handla sedan knepp den till i motorn så den bromsa utan jag rörde bromspedalen sedan börja den bluddra som fan sen dog den
jag öppna huven startade bilen då ryckte det som fan från turbon
vad kan ha hänt snälla skynda och skriv:(är det nå mer?

Feel The Difference
GuMMiGuNNar
8 augusti 2007 · 36 Inlägg

Magnetventilen? bränslepumpen? Bränslepumps reläet? finns ju rätt mycke de kan va!

mr_green
8 augusti 2007 · 847 Inlägg

Om bara turbon pajjar ska bilen fortfarande fungera. Ingen aning om vad som kan ha hänt annars. Hoppas det inte blir för dyrt för dig bara.

Senast redigerat av mr_green (8 augusti 2007)

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
buffys
8 augusti 2007 ·

På min gamle 850 blev det kolvras bara sådär! Det släppte som en halvmåne i kanten på kolven och då fick ja reda på att det var allt annat än ovanligt! Skulle göra komptest om jag vore som du!

loffe007
8 augusti 2007 · 905 Inlägg

tänder den? kommer det soppa komp? snurrar turbon? går den ens runt på starten?

Legwind
8 augusti 2007 · 925 Inlägg

jaad den går runt man hör turbinen men verkar som den inte får soppa

Feel The Difference
Klaesson
8 augusti 2007 · 399 Inlägg

ja gissar på bränsle pump. det pajade precis inan ja köte den. men han ja köpte den av beskrev i stort sett samma grej som du skrev. alltså bränslepumpen.

VOLVO for life
loffe007
8 augusti 2007 · 905 Inlägg

Uffeaim skrev:
ja gissar på bränsle pump. det pajade precis inan ja köte den. men han ja köpte den av beskrev i stort sett samma grej som du skrev. alltså bränslepumpen.

kollaom den tänder om om det kommer nå sås. kan vara tändspolen bränslepumpsrelät.

om du ska kolla bränsle pumpen är det juh bara lägga örat mot den samtidigt som en kompis slår på tändningen. och går inte pumpen tar du en multimeter och mäter kablaran och ser om det får tovl volt eller inte. får den inte det så är det antagligen bränslepumpsreält eller säkringen.

Men kolla om den tänder ta bara ett beggat stift och sätt på en tändkabel. lägg mot jord och be en polare vrida på starten nått varv och se om det kommer gnista.

P-G Säl-Tämjare...
8 augusti 2007 · 1 024 Inlägg

Samma sak hände mig för några dagar sen, och det va säkringen till bränslepumpen som hade gett sig

Vilket jävla drag :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang