Nu är jag redigt förbannad!

Hellfire
9 augusti 2007 · 160 Inlägg

Jaha satt och kollade bilannonser på blocket idag, sålde min förra bil för ett tag sedan och är nu sugen på något skoj. Har letat bil i några veckor nu, har typ max16.000 kr att spendera, har ringt en rad olika annonser men det har alltid varit något man har hakat upp sig på. Jag har tittat på två bilar, en Cheva Beretta GTZ och en Volvo 480T men med massor av defekter som ägarna inte ville avslöja via telefon. Okej idag då, spanade blocketannonserna som vanligt och fick syn på en BWM 325-93 för enbart 16.000 kr i Stockholm. Ringde killen direkt och pratade med honom, bilen verkade vara nybesiktad och nyskattad samt välservad, ingen rost och fina året-runt-däck. Allt lät kanon, bilen hade dock gått lite över 20.000 mil men ändå. Jag sa att jag skulle se om jag kunde ordna med skjuts till Stockholm, han sa att det hade ringt en del folk men ingen som hade bestämt träff. Jag ringde min kompis som bor i Eskilstuna, själv bor jag i Surahammar. Han kunde ställa upp men kunde inte komma förän klockan sju. Ringde upp killen med 325:an och sa att jag kunde få skjuts men att min vän då kommer till mig från E-tuna vid klockan sju och därefter kunde vi åka till Stockholm, jag räknade på cirka en och en halv till två timmar till Stockholm från det att vi hade åkt från Sura.

Killen med 325:an sa att det inte skulle vara några problem och att han skulle hålla bilen, ”bara att ringa mig när ni är framme i Huddinge så kommer jag med bilen”. Jag sa till och med, ”är bilen så fin och bra som du säger så tar jag den för 16.000 kr utan att pruta en krona”. Okej, min polare ringer efter ett tag och säger att han inte kan komma loss förrän klockan åtta, men att jag kunde komma över till E-tuna strax innan åtta så skulle vi åka med expressfart upp. Min tjej kom hem med sin bil och jag åkte snabbt till E-tuna och anlände hos min polare strax innan åtta. Väl där så skrev min polare ut en karta över området vi skulle till och jag tänkte att det var lika bra att ringa killen med 325:an så att han visste att vi var lite sena från E-tuna men att vi skulle hoppa i bilen och åka. Killen svarar och jag säger, ”goddag det är jag från Surahammar som skulle komma och titta på bilen”, hinner bara säga det då han svara lite drygt och med släpig ton att bilen är såld. Jag blir tillfälligt totalställd och får bara ur mig ett irriterat ”JAHA” sedan lägger jag på luren. Alltså om min polare och jag hade kommit iväg precis den tiden som jag sa att vi skulle åka, alltså klockan sju så hade vi varit framme typ vid klockan nio i Stockholm, fatta då om vi hade åkt dit och sedan ringt och fått svaret att bilen är såld trots att jag bad honom att hålla bilen och att han visste att vi skulle komma. Det var bara rena turen att min kompis blev sen i sina ärenden för det var ju därför som jag ringde innan vi skulle åka så att han skulle veta att vi skulle bli lite sena.

Vad ska man säga, ursäkta språket gott folk men vilken jäkla jubelidiot och stolpskott till kille. Hövlighet verkar inte existera innanför pannbenet på den killen, bara att lova till höger och vänster att hålla bilen men ändå så säljer han den till första bästa person och sedan har mage att svara nonchalerade att bilen är såld utan att bry sig ifall spekulanterna har åkt miltal för att komma och titta på bilen och dessutom blir lovade att bilen ska hållas.

Ville bara skriva av mig lite frustration. Är det någon som själv har råkat ut för stolpskott till nonchalanta privata bilsäljare?

haxer Proljece?
9 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Big deal sådant är störigt men händer. Kanske någon bästa polare till honom som köpte bilen för 2000kr mer då skulle jag tacka nej också.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Maizer
9 augusti 2007 ·

Vi är många som råkat ut för samma sak. Det finns mycket pack.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

först till kvar så är det. nån bjöd 16,500 han sket i dig. inget att älta om jag vore dig skulle jag var förbannat glad att jag slapp en 325 93 för 16. säkert en MASSA skumt med den bilen o massa dålda fel herregud man får ge mellan 40-50k för felfri fin så. Dont worry be happy smile Titta iställe på bilen som du kan få en topp fin för 16. ett tips är peugeot 405 mi16.


Bmw osv..
haxer Proljece?
9 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Håller nog med där mi16 ftw riktig sleeper tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Dreamcatcher
9 augusti 2007 · 260 Inlägg

hände mig också nyligen, vi kom överens om pris och allt, men dagen innan jag skulle betala och hämta bilen skickade han mess och sa att den va såld.

Men har kollat upp  bilen och den är nu avställd på samma ägare som då. Men det va nog jag som lyckades pruta ner bilen FÖR mycket så han fick kalla fötter och sa att den va såld.

Finns mycket fjån som säljer bilar privat.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
Hellfire
9 augusti 2007 · 160 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
först till kvar så är det. nån bjöd 16,500 han sket i dig. inget att älta om jag vore dig skulle jag var förbannat glad att jag slapp en 325 93 för 16. säkert en MASSA skumt med den bilen o massa dålda fel herregud man får ge mellan 40-50k för felfri fin så. Dont worry be happy smile Titta iställe på bilen som du kan få en topp fin för 16. ett tips är peugeot 405 mi16.

Hehe min tjej sa faktiskt samma sak till mig när jag kom hem. Jo nog tyckte jag att det verkade redigt skumt med priset. Hade dock synat bilen ganska så rejält om jag hade fått titta på den. Förmodligen en hel del dolda fel som du sa men ibland kan det ju finnas guldkorn som säljes billigt.

Peugeot 405 MI16 vore gött, min senaste bil var Citroen BX 16V (samma motor som i MI16) så jag vet hur bra dom går.big_smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Jopp antingen var det ett guldkorn eller en mardröm antingen hade du tur eller otur! inget at älta smile köp en mi16 o kör slut! du hittar en skit fin för 16 jag sålde min mi16 för 15 jätte fin som hade gått 17k


Bmw osv..
D_MAN ?
9 augusti 2007 · 1 038 Inlägg

Skulle köpa en röd kadett gis 16v med momostolar, cosworthvinge med mera långt åt helvete upp i landet, detta va runt 97-98 om ja inte missminner mig men hade ringt kille ett par gånger å han skickade kort på posten, lol  ringde honom när ja fick korten på onsdagen å sa att ja skulle ha den, big_smile bestämde att ja skulle komma upp på fredag, farsan skulle köra mig så när vi stod där hemma i byn kl 06 på morgonen färdig tankad å allt å skulle börja rulla, tänkte att ja ringer killen å säger att vi börjar rulla å när han svarar så säger han att han sålt bilen, ja frågar va faan han hade gjort de för å han svara att de verkade som ja inte tänkte köpa bilen....

Konstig uppfattning eftersom ja säkert 5-6ggr mån-ons, kunna iaf ringt på torsdagkvällen å sagt att han sålt den tycker man roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Hellfire
9 augusti 2007 · 160 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Jopp antingen var det ett guldkorn eller en mardröm antingen hade du tur eller otur! inget at älta smile köp en mi16 o kör slut! du hittar en skit fin för 16 jag sålde min mi16 för 15 jätte fin som hade gått 17k

Själv har jag inte sett till någon vettig MI16 än så länge tyvärr. Söker dock bara på bilar i omkringliggande län då jag inte har ekonomi för att sitta och åka land och rike runt för att kolla på bilar i den prisklassen. Det är ju ofta som så att bilar för dessa priser är sämre än vad man trott när man väl kommer och tittar på dom, säljarna försöker ju allti att dölja problemen när man pratar med dom. Lite väl segt att åka till Malmö för att kolla bil och sedan upptäcka att det inte är något att ha, därför så blir det bara att söka i omkringliggande län. Verkar dock vara en bristvara på MI16 här i trakterna. Skulle helst vilja ha modellen med 2.0 16V motorn, kommer dock inte ihåg vilket årtal MI16 fick den motorn.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Hellfire skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Jopp antingen var det ett guldkorn eller en mardröm antingen hade du tur eller otur! inget at älta smile köp en mi16 o kör slut! du hittar en skit fin för 16 jag sålde min mi16 för 15 jätte fin som hade gått 17k

Själv har jag inte sett till någon vettig MI16 än så länge tyvärr. Söker dock bara på bilar i omkringliggande län då jag inte har ekonomi för att sitta och åka land och rike runt för att kolla på bilar i den prisklassen. Det är ju ofta som så att bilar för dessa priser är sämre än vad man trott när man väl kommer och tittar på dom, säljarna försöker ju allti att dölja problemen när man pratar med dom. Lite väl segt att åka till Malmö för att kolla bil och sedan upptäcka att det inte är något att ha, därför så blir det bara att söka i omkringliggande län. Verkar dock vara en bristvara på MI16 här i trakterna. Skulle helst vilja ha modellen med 2.0 16V motorn, kommer dock inte ihåg vilket årtal MI16 fick den motorn.

Kom 92 med 2.0 motorn. finns en skit fin på gotland till salu för 18 om ja inte ha fel går säker pruta ner till 16 om man dealar lite. bara båten för han så är han i sthlm eller södermanland. det är en 94 har ja för mig fina fälgar fett välvårdad mörkröd met


Bmw osv..
Redbull Moderator+
9 augusti 2007 · 1 081 Inlägg

Grymt irriterande sådant jag, har själv råkat ut för likande. Var ett akvarium och ingen bil dock.

Ringde på en annons på förmiddagen då jag satt på jobbet, gjorde upp att jag skulle komma på eftermiddagen, kommer ej ihåg exakt tid. Det var helt ok! Tog ledigt några timmar och slutade tidigare, plockade upp min far som skulle åka med och tog ut pengar. Var lite över 10 mil att åka så när vi åkt några bil ringer jag försäljaren för att kolla läget och säga att vi var påväg. "Ja då hörs vi snart!" får jag till svar och allt var fin fint.

Har GPS så knappar in exakt adress och hittar direkt till rätt kåk, utanför ser jag en Ford kombi som dom precis slår igen bagageluckan på och skymtade ett akvarium innuti. "Vafan" tänker jag, men han hade väl två till salu då.

Säljaren står vid dörren till huset och kommer fram till min bil när jag stannat där och jag säger vem jag är och att jag skulle köpa akvariumet av honom och får till svar "Öh det sålde ju jag precis!"

Blev redigt förbannad och vrålade och skäller på säljaren och påtalar att jag inte lämnar området innan han ersatt mig för besin osv. Men ne det ville han inte, dock kommer hans fru ut efter en stund som hört gapet och verkar bli rätt sur hon med (dock inte på mig) Så jag fick ett par hundra i soppapengar och åkte förbannat hem igen. Inte för att pengarna täckte soppan ens, är nog den största idiot jag träffat på när det gäller affärer. Särskilt när man ringer EN timme innan man är där.

Sedan kan jag förstå folk om inte vill hålla bilar/prylar åt folk, det är helt ok för mig! Bara man säger det i telefon. Akvariumet jag skulle köpa var sjukt billigt och skulle han sagt att han inte höll det åt mig skulle jag absolut inte åkt dom dryga 10 milen, slutat tidigare på jobbet osv för att chansa ....

Vem jag?
loudness
9 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

va med om de för 2 veckor skulle köpa ett steg av en kille och hade gjort upp plats och allt de här eftersom båda skulle åt samma håll och de lät skitbra, dagen jag skulle hämta de ringer jag och fråga så han e på g och då säger han att de e sålt.. har man sagt att man ska ha de så får dom fan hålla i de tills affären e klar, andra tycker jag får avvakta de e bara att säga att dom får vänta 1 dag för det är en som hann före.. suck

Hellfire
9 augusti 2007 · 160 Inlägg

Redbull skrev:
Grymt irriterande sådant jag, har själv råkat ut för likande. Var ett akvarium och ingen bil dock.

Ringde på en annons på förmiddagen då jag satt på jobbet, gjorde upp att jag skulle komma på eftermiddagen, kommer ej ihåg exakt tid. Det var helt ok! Tog ledigt några timmar och slutade tidigare, plockade upp min far som skulle åka med och tog ut pengar. Var lite över 10 mil att åka så när vi åkt några bil ringer jag försäljaren för att kolla läget och säga att vi var påväg. "Ja då hörs vi snart!" får jag till svar och allt var fin fint.

Har GPS så knappar in exakt adress och hittar direkt till rätt kåk, utanför ser jag en Ford kombi som dom precis slår igen bagageluckan på och skymtade ett akvarium innuti. "Vafan" tänker jag, men han hade väl två till salu då.

Säljaren står vid dörren till huset och kommer fram till min bil när jag stannat där och jag säger vem jag är och att jag skulle köpa akvariumet av honom och får till svar "Öh det sålde ju jag precis!"

Blev redigt förbannad och vrålade och skäller på säljaren och påtalar att jag inte lämnar området innan han ersatt mig för besin osv. Men ne det ville han inte, dock kommer hans fru ut efter en stund som hört gapet och verkar bli rätt sur hon med (dock inte på mig) Så jag fick ett par hundra i soppapengar och åkte förbannat hem igen. Inte för att pengarna täckte soppan ens, är nog den största idiot jag träffat på när det gäller affärer. Särskilt när man ringer EN timme innan man är där.

Sedan kan jag förstå folk om inte vill hålla bilar/prylar åt folk, det är helt ok för mig! Bara man säger det i telefon. Akvariumet jag skulle köpa var sjukt billigt och skulle han sagt att han inte höll det åt mig skulle jag absolut inte åkt dom dryga 10 milen, slutat tidigare på jobbet osv för att chansa ....

Precis, håller helt med. Visst är det oftast först till kvarn som gäller men i mitt fall så hade ju säljaren lovat att hålla bilen tills jag kom och tittade på den. Han sa ju dessutom att jag inte behövde ringa förrän jag var framme på bestämd träffplatts. Om man nu är en sådan person som säljer till första person som är i närheten och har stålarna så ska man ge fasen i att lova att hålla bilen. Då skulle han ha sagt till mig att jag var välkommen att komma när jag hade tid men att han INTE kunde eller ville hålla bilen, först till kvarn. Men som sagt, tur för mig och min kompis att jag ville extrakolla att han verkligen hade bilen kvar och att jag ville meddela honom att vi skulle bli någon timme försenade, tack vare detta så slapp vi stå där i Stockholm med lång näsa och onödigt bortslösad bensin.

Men visst, tur var väl det i efterhand. Med tanke på hur han verkade vara som person och att han lät ganska så ung så kan jag tänka mig att bilen säkert hade en del dolda och dyrbara fel. Säkert sprucken topp eller nått i den stilen.

tjompa
9 augusti 2007 · 340 Inlägg

köp bil av någon vuxen människa så ska ni se att det där inte händer, snorungar som säljer förstabilen är bara pengakåta...se också till att träffas hemma hos säljaren, då får han stå till svars då.

Redbull Moderator+
9 augusti 2007 · 1 081 Inlägg

tjompa skrev:
köp bil av någon vuxen människa så ska ni se att det där inte händer, snorungar som säljer förstabilen är bara pengakåta...se också till att träffas hemma hos säljaren, då får han stå till svars då.

Historian jag skrev ovan handlade om en man som nog var en bit över 40 år. Idioter har ingen bestämd ålder direkt ...

Vem jag?
jonesono Personal- och beteendevetare
9 augusti 2007 · 1 082 Inlägg

tjompa skrev:
köp bil av någon vuxen människa så ska ni se att det där inte händer, snorungar som säljer förstabilen är bara pengakåta...se också till att träffas hemma hos säljaren, då får han stå till svars då.

... och att chansen är större att slippa besvär med en sönderkörd bil.
Var istället glad att du kanske slapp ett skräckex av ännu en e36 som borde köra rätt ner i graven. Visst att ni hade gjort upp tid, plats och allt.. det är riktigt dåligt beteende av säljaren! Men, personligen skulle jag inte ens titta åt en 325 under 25000... sorry, men chansen att hitta ett guldkorn med den modellbeteckningen och de siffrorna till det priset beräknar jag till närmast obefintlig (om inte säljaren bott under en stubbe i skogen och tappat förståndet). Visst, är du meckare så du kanske du kan se och hitta "alla" tänkbara fel.. fine, men annars.. nej tack!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
MilleN
9 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

jonesono skrev:
... och att chansen är större att slippa besvär med en sönderkörd bil.
Var istället glad att du kanske slapp ett skräckex av ännu en e36 som borde köra rätt ner i graven. Visst att ni hade gjort upp tid, plats och allt.. det är riktigt dåligt beteende av säljaren! Men, personligen skulle jag inte ens titta åt en 325 under 25000... sorry, men chansen att hitta ett guldkorn med den modellbeteckningen och de siffrorna till det priset beräknar jag till närmast obefintlig (om inte säljaren bott under en stubbe i skogen och tappat förståndet). Visst, är du meckare så du kanske du kan se och hitta "alla" tänkbara fel.. fine, men annars.. nej tack!

Jaha? Killen letade efter en bil för 16.000 och inte 350.000 så den åsikten bryr han sig nog inte om.

Tycker ändå ni kom lindrigt undan, det är en svår sits det där. Jag har för vana att alltid ringa precis innan jag åker och har aldrig råkat ut för något som tur är, har åkt 30-40 mil för att köpa bil ibland smile

Man har ju även varit med om folk som sagt att dom ska komma och inte kommer så det är klart man blir frestad om någon i samma stad ringer och bjuder mer pengar, men då får man ju likt förbannat höra av sig om man bestämt tid med någon..

MrTurbo Better than God \o/
9 augusti 2007 · 1 882 Inlägg

Försten som lägger pengarna i näven på säljaren vinner. Det finns ju som sagt mycket "löst pack" som säger; Jag kommer och köper bilen av dig..." och sedan händer inge mer. När jag säljer grejer är det i vart fall den som betalar först som får det jag säljer...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Overmann
9 augusti 2007 · 167 Inlägg

Att man inte håller en bil trots att man sagt det (dum sak att säga från början) tycker jag inte är jättefarligt. Men då skall man iaf ringa och säga att man sålt den! Inte vänta på att bli uppringd!

BMW 635 CSi (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang