Får polisen gömma sig??

_Durka_
9 augusti 2007 · 76 Inlägg

Haaj!!!


Bara en liten fråga.... Får polisen gömma sin bil 25m in på annan väg bland buskar, mot den vägen dom stog med lazern. Och dom hade inte några reflexvästar på sig. helt mörk klädda. Inte för jag åktedit eller vart stoppad. Bara undrar kan va bra att veta.

(Allså det var helt omöjligt att se deras bil om man kom åkandes på den sträckan dom stog på)

MVH/ Durka

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
Maizer
9 augusti 2007 ·

Klart de får.

sEAMP
9 augusti 2007 · 392 Inlägg

har hört att dom inte får det... men inte säker..

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
gamlingen
9 augusti 2007 · 5 198 Inlägg

HAr jag svårt att tro.. hört att dom inte får det.. likväl som de inte får ta Lasern genom bilrutan

E30Tompa Rörpulare
9 augusti 2007 · 1 453 Inlägg

Nej dom ska ju tydligen visa sig tydligt me väst mm får inte skjuta laser mm från diken och va ja har hört.. rätta mej om ja har fel!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Maizer
9 augusti 2007 ·

Okej då är det ju konstigt att de gömmer sig 50% av gångerna.

Norde fotointresserad
9 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Det gjorde dom mot oss för.. stog med bilen inne längs en gångväg, skymd av buskage. och i bussfickan dom stog hade dom iofs en civilbil och en mörkklädd man med lasern. Och undangömda i busskuren stog två polismänn i västar.. lite småfult

mebben Troligen galen...
9 augusti 2007 · 567 Inlägg

Ni har ju missuppfattat det hela.
Det är klart dom får gömma sig, Ni får däremot inte köra för fort... wink

Maizer
9 augusti 2007 ·

Mebb skrev:
Ni har ju missuppfattat det hela.
Det är klart dom får gömma sig, Ni får däremot inte köra för fort... wink

haha word

-Kotten- www.drcljusdal.se
9 augusti 2007 · 679 Inlägg

Dom får tillomed gömma sig och skjuta bakifrån om dom vill. iallafall om man skall tro polisen som tog mig

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Pepparkakan Brodar'n Maffia!
9 augusti 2007 · 184 Inlägg

Vet en som blev stoppad för fortkörning av en gömd polis med laser. Han skulle få körkortet återkallat i några månader eller indraget, men han klagade på att polisen gömde sig och på så vis blev körkortet återkallat i bara 3 veckor.

...tror jag, är dock inte helt 100...
RacingBunny
9 augusti 2007 · 508 Inlägg

Ja dom lasa mig igår, och dom hade gömt sig jäkligt bra. Såg dom inte fören dom hoppa fram bakom en pelare och skratta. Skit kul! Inte...
Men jag hade precis blivit varnad av en annan bil så jag körde ju självklart lagligt (som alltid) wink

muPee One man army
9 augusti 2007 · 23 Inlägg

Alla som utför "vägarbete" skall ha såna reflexvästar på sig. Kvittar om du gräver ett hål mitt på vägen åt komunen eller står med laser, västen ska vara på.. smile

Kör om mig and it's on punk =o)
Ludds
9 augusti 2007 · 329 Inlägg

Torskade här precis innan sommaren, då stog dem i en ljusblå toyota prius och sköt genom rutan, bilen stod på en bro som går över motorvägen, bredvid bron var de en påfart där de stod uppradade polisbilar, så fort jag såg dem  la jag mig i högerfil, tyvär försent och 10 sekunder senare hade jag en v70 i ryggen i, på nästa avfart stod deras kollegor och väntade med penna och papper.

Täby/viggbyholm för er som känner till, mitt på dagen. Ingen höjdare smile

skaneraggaren
9 augusti 2007 · 59 Inlägg

Deras bil behöver inte synas men de ska vara minst varselväst på sig

Norde fotointresserad
9 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Ludds skrev:
Torskade här precis innan sommaren, då stog dem i en ljusblå toyota prius och sköt genom rutan, bilen stod på en bro som går över motorvägen, bredvid bron var de en påfart där de stod uppradade polisbilar, så fort jag såg dem  la jag mig i högerfil, tyvär försent och 10 sekunder senare hade jag en v70 i ryggen i, på nästa avfart stod deras kollegor och väntade med penna och papper.

Täby/viggbyholm för er som känner till, mitt på dagen. Ingen höjdare smile

Sköt dom genom rutan? Tycker jag läst nånstans att man inte ska få göra d heller, stämmer det?

Ludds
9 augusti 2007 · 329 Inlägg

De trodde jag med smile och säkerligen ALLA andra som blev stoppade då. Var helt sjukt stor kontroll, dem bara plocka en efter en i några timmar. Polisbilarna åkte fram och tillbaks mellan 2 avfarter, så fort dem "släppt av mig" och en lapp där de stog hur fort jag kört på nästa avfart till kollegorna i polisbilar modell större..




Norde skrev:

Ludds skrev:
Torskade här precis innan sommaren, då stog dem i en ljusblå toyota prius och sköt genom rutan, bilen stod på en bro som går över motorvägen, bredvid bron var de en påfart där de stod uppradade polisbilar, så fort jag såg dem  la jag mig i högerfil, tyvär försent och 10 sekunder senare hade jag en v70 i ryggen i, på nästa avfart stod deras kollegor och väntade med penna och papper.

Täby/viggbyholm för er som känner till, mitt på dagen. Ingen höjdare smile

Sköt dom genom rutan? Tycker jag läst nånstans att man inte ska få göra d heller, stämmer det?

Schlebbe
9 augusti 2007 · 80 Inlägg

JB skrev:
De ska enligt lagstiftningen vid fartkontroll ha bilen VÄL SYNLIG!! Vidare ska de naturligtvis ha reflexväst på sig för att visa att de har rätt att stoppa fordon. Dock efterföljs detta som ni vet väldigt sällan! Jag har för mig att de inte får använda laser genom någon ruta, är de i rörelse ska lasern stickas ut på sidan. Men jag är inte helt säker på det.

Men om det är så enligt lagstiftningen så kan man alltså skita i att skriva på och sedan bara säga att polisen stod gämd när dom "sköt" mig? Ngn som kan lagen eller har en bra länk där det finns att läsa?

loffe007
9 augusti 2007 · 905 Inlägg

om dom skjuter genom rutan eller inte kanske beror på vad sorts pistol dom använder. där mot så är det juh lag med varselkläder vid arbete på och vidsidan av väg. Personliga böter är det som gäller om detta inte följs.

Maizer
9 augusti 2007 ·

Kan ingen som vet detta säkert bifoga från säker källa? Då är det ju bara så enkelt att neka nästa gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang