Fartkamera: Nyköping

Figgy
13 augusti 2007 · 157 Inlägg

Hej!
Igår var jag & några kompisar till bowlinghallen i Nyköping och jag brukar alltid lägga märke till fartkameror, men då jag har haft många turer dit har det blivigt en liten vana att vara försiktig vid rondellen där.

Men dum som man är glömmer man bort det och bara kör på utan några som helst tankar på kameran. Vi körde inte fort - men jag är inte säker på att vi låg 50 vid kameran. Det gick alltså inte fortare än 60km/h, men någon stans där omkring.

Så nu till min fråga: Är det någon som har koll på om det är kamera i dessa bås? Den jag glömde bort var den som står riktad mot de som kommer in mot nyköping (från Katrineholmsvägen).

Vart lite orolig... Vi såg ingen blixt men i de nya kamerorna är det ingen blixt på va?
MvH
Daniel

Senast redigerat av Figgy (13 augusti 2007)

BMW 735i (1996)
GurraG INGET ANNAT!!
13 augusti 2007 · 1 725 Inlägg

jodå nog är det blixt på dom nya.. och kameror är det i alla dom nya.. men dom är inte alltid på

Figgy
13 augusti 2007 · 157 Inlägg

Så det är alltså kamera i Nyköping?

Senast redigerat av Figgy (13 augusti 2007)

BMW 735i (1996)
GurraG INGET ANNAT!!
13 augusti 2007 · 1 725 Inlägg

det bör det ju vara om det är dom nya kamerorna vilket det är eller?? men som sagt det borde blixtrat till, va det mörkt?? men som sagt inte alls säkert att den va på

Norde fotointresserad
13 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Säker på att det är kameror i alla nya skåp? Tycker jag sett ett gäng som ser tomma ut jag iaf här uppe..

Figgy
13 augusti 2007 · 157 Inlägg

Det var mitt på ljusa dagen, ingen blixt.

BMW 735i (1996)
Maizer
13 augusti 2007 ·

Jag tror det sitter kamera i dem.

Figgy
13 augusti 2007 · 157 Inlägg

Isf, någon som vet hur länge det tar för dem att höra av sig?
Vart hur nervös som helst nu.

Det är väll så att körkortet sitter löst de första åren?

Senast redigerat av Figgy (13 augusti 2007)

BMW 735i (1996)
Batta
13 augusti 2007 · 1 353 Inlägg

2 veckor har jag hört att det brukar ta, men inte säker.

Du måste iallafall köra 30 km/h för fort eller mer för att dom ska ta körkortet.
enda skillnaden är att om du haft kortet i några år så får du tillbaka det efter några månader, om du har prövotid så blir du av med det och får ta om allting.

Sen har jag hört att man kan inte bli av med körkortet om man blir tagen på kamera?
man måste bli tagen på "bar gärning" så att säga?
nån som vet om det stämmer?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Figgy
13 augusti 2007 · 157 Inlägg

Ok, då fick du mig lite lugnare smile
Då förlorar jag iaf inte körkortet, eftersom det bara handlade om max 10kmh förfort...

Såg på polisens hemsida att det inte var så fruktansvärt dyrt heller:
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1377 … ion=1.html

Senast redigerat av Figgy (13 augusti 2007)

BMW 735i (1996)
snodden
14 augusti 2007 · 37 Inlägg

sitter kamera i alla nya kameror, dem e alltid på och mäter hastigheten som du har men dem e inte på så att dem knäpper kort, kamerorna börjar mäta din hastighet från 2-300 meter innan har ja för mig men är inte säker när de gäller detta

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Norde fotointresserad
14 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Hur kan det komma sig att vissa av dom nya ser tomma ut då? menar vissa man åkt förbi ser man ju om det är nåt i, spec. blixten (för det är väl den gula?) syns ju. Men när detta inte syns i vissa skåp börjar man ju fundera..

Figgy
14 augusti 2007 · 157 Inlägg

Är det någon av egna erfarenheter som vet att det sitter kamera i Nyköpingsbåsen?

BMW 735i (1996)
Davv3
14 augusti 2007 · 1 019 Inlägg

Norde skrev:
Hur kan det komma sig att vissa av dom nya ser tomma ut då? menar vissa man åkt förbi ser man ju om det är nåt i, spec. blixten (för det är väl den gula?) syns ju. Men när detta inte syns i vissa skåp börjar man ju fundera..

Prova å kör förbi en 20km/h för fort, sen skriver du hur de gick wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Fredrik.Gustavsson
14 augusti 2007 · 2 123 Inlägg

Figgy skrev:
Är det någon av egna erfarenheter som vet att det sitter kamera i Nyköpingsbåsen?

Ja det sitter kamera i alla dom nya kameraskåpen och alltså även det i Nyköping, det borde Maizer också veta wink
Hur som helst är dom inte på 24/7 så du kan nog känna dig väldigt lugn.

Norde fotointresserad
14 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Davv3 skrev:

Norde skrev:
Hur kan det komma sig att vissa av dom nya ser tomma ut då? menar vissa man åkt förbi ser man ju om det är nåt i, spec. blixten (för det är väl den gula?) syns ju. Men när detta inte syns i vissa skåp börjar man ju fundera..

Prova å kör förbi en 20km/h för fort, sen skriver du hur de gick wink

Tro mig, har testats x antal ggr på det ena av skåpen. Blixtrar iaf inte å ingen av oss som gjort det har ju fått nån lapp hem så =P

Figgy
14 augusti 2007 · 157 Inlägg

Det har lugnat mig lite nu iaf smile
Tack för alla svar!

BMW 735i (1996)
Blida
14 augusti 2007 · 654 Inlägg

Batta skrev:
2 veckor har jag hört att det brukar ta, men inte säker.

Du måste iallafall köra 30 km/h för fort eller mer för att dom ska ta körkortet.
enda skillnaden är att om du haft kortet i några år så får du tillbaka det efter några månader, om du har prövotid så blir du av med det och får ta om allting.

Sen har jag hört att man kan inte bli av med körkortet om man blir tagen på kamera?
man måste bli tagen på "bar gärning" så att säga?
nån som vet om det stämmer?

Vad bli tagen på bar gärning?,åker du över 31km/h för fort och blir fotad av en hastighets kamera så kommer du få ett brev hem ifrån polisen där du får erkänna det hela alt i vissa fall en kallelse till stationen för att typ erkänna det hela.

Så JO,man blir av med kortet även fast ett kamera skåp har fotat.
DOCK,så måste det vara en bra bild och man måste även erkänna gärningen.
erkänner man inte gärningen så går det många ggr till tingsrätten för prövning.

Samma spärr tid oavsett du haft det i 2mån eller 7år.
Enda skillnaden är att du inte får tillbaks det eftre spärrtiden om du fortfarande har prövotid kvar på det.

DEvilMike
15 augusti 2007 · 203 Inlägg

köp en gps med varning för dom så blir du påmind i god tid åkte från sundsvall till helsingborg fär 3veckor sedan...hur jävla grymt som helst när man inte ens vet vart dom är utplacerade i sädra delarna av detta avlånga land.. big_smile dom piper till i god tid som sagt och sen hela vägen fram till stoplen ser du avståndet.. a must have

Dont drive faster then your guardian angels can fly
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang