Får inte igång slutsteg och basen

_bigbear_
16 augusti 2007 · 8 Inlägg

Jag köpte nyss en bil och i den följde det med ett slutsteg och en bas två fronthögtalare och en medioker stereo. Jag vet fanimej inte hur killen innan hade kopplat men funka gjorde det iaf inte.

Nu har jag iallfall kopplat om och köpt nya 5.25or till dörrarna. Dom är kopplade till bilstereon och funkar bra. Däremot får jag inte igång slutsteget och basen.


Det är draget två rca-kablar från stereon bak till slutsteget. Check.
Det är draget en fet kabel från bilbatteriets pluspol till slutsteget. Check.
Det är draget en jordad kabel från karossen till slutsteget. Check.
Det är draget en fantomström (eller vad det heter) från stereon till slutsteget och jag har följt kabeln och den ska va skarvad intill perfektion.
Alla säkringar ska funka.

Vad är det jag missar? För slutstegets powerlampa lyser ej och det kommer inget ljud i basen. Kan slutsteget fått i sig? Jag vet att det funkade för två veckor sen iaf och sen dess har jag liksom inte spelat någon musik.

Jag är nabb jag vet men plx help my friends!!

Aga_Diff Bärs!
16 augusti 2007 · 3 456 Inlägg

ta en kabel snutt å håll emot + på steget & remote på steget.
funkar det så är din remote kabel dålig.
funkar inte det är det antagligen säkringar som har gått...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
_bigbear_
17 augusti 2007 · 8 Inlägg

Jag fick reda på att jordningen tydligen inte va jordad bra. Men lite slip och lite mer karossyta gjorde susen. Allt ledde mig dock bara till den hemska insikten att basen antingen suger riktigt hårt eller är sprucken någonstans. Lagom skoj.

Några tips på bra basar i prisklassen rimligt?

MrTobias
17 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

köp på jula! Funkar skitbra för den jättebilliga pengen!

_IsakssoN_
4 november 2008 · 310 Inlägg

prova byta säkringarna på steget.. ibland ser dom hela ut fast dom är trasiga.

Lycka till

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Iam2fast4U
4 november 2008 · 1 534 Inlägg

mät så att du har ström på slutsteget?

remoten inkopplad?

BMW E34 "538" (1990)
Knobi
5 november 2008 · 89 Inlägg

Jag kan låna lite här med kanske.

Mitt Problem: Jag får spänning fram till steget och så vidare. Men får det inte att spela som det ska.
Lågnivå är kopplat och skall funka. Några tips. Har indikering på att jag har spänning fram men inte funkar det i alla fall det är en GAS kompakt (Akriv Låda).

Ditt Problem: Prova sätta i en lite starkare säkring i steget om det går. Du har ju ändå säkringen på + polen om det skulle gå. Kan hålla emot lite bättre så fick jag min tidigare att funka.

M.V.H / Emil

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang