Kan man fixa kantstötta fälgar?

EB_bilen Medicine doctor...
21 augusti 2007 · 9 Inlägg

Tjenna!
Jag har just köpt fälgarna som sitter på min bil och vårdat dem väl, dock har min farsa, när han lånade bilen kantstött dem av misstag...Finns det nåt sätt att fixa det eller måste nya fälgar köpas?

(Btw, jag har polerad fälgkant hmm )

Senast redigerat av EB_bilen (21 augusti 2007)

peegee Forummoderator
21 augusti 2007 · 2 924 Inlägg

jodå, finns fälgreparatörer över hela landet, så det kan gå fixa om det inte är föör illa skadat..
Var bor du?
Bor du i VästSverige så kan jag rekommendera Frändefors Mekaniska, de annonserar i stort sett alltid i tidningen BILSPORT, i företagsannons-sidorna Bilsportguiden bl.a

Lägg gärna upp en bild på skadorna, så får du nog mer realistiska svar förhoppningsvis

Senast redigerat av peegee (21 augusti 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
EB_bilen Medicine doctor...
21 augusti 2007 · 9 Inlägg

Jo, bilder kan underlätta...har inte hunnit, men de kommer så snart jag hinner. Tackar peegee för tipset! Ska kolla upp dem med detsamma.wink

Btw, jag bor i Helsingborg, men ska flytta till Linköping snart, så runt där vore bra...

mak1
21 augusti 2007 · 30 Inlägg

Gå in på http://www.falgfixarna.se/ -> tjänster... Där fixar de allt som har med fälgar att göra.
Ser en sak nu och det är bra för dig, de verkar ha sitt säte i Helsingborg också!

Senast redigerat av mak1 (21 augusti 2007)

EB_bilen Medicine doctor...
22 augusti 2007 · 9 Inlägg

Tackar! Perfekt...dom här ska jag snacka med och se hur det blir!

snodden
22 augusti 2007 · 37 Inlägg

här har du en länk som visar hur du gör de själv tongue

http://www.audiworld.com/tech/ext43.shtml
AudiWorld Tech Articles

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
EB_bilen Medicine doctor...
22 augusti 2007 · 9 Inlägg

Wow, satan...snacka om pilligt! Jag vågar nog inte göra nåt sånt själv...fälgarna är för nya hehe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang