hjälp med råd ang LMM (luftmassemätare)

pwei Mr.
21 augusti 2007 · 253 Inlägg

hej!

Lämnade in min bil för diagnos, av ren nyfikenhet. Och då fick jag papper på att LMM'en registrerade felkoder. Har inte varit helt perfektionist med mitt sportluftfilter så jag antar kanske att jag råkat haft sönder den på nått vis..

I allafall!

Byte av LMM'en?

Volvo s40 t4 -00, trimmad till 280hk.. Några tipps om vart man kan fåtag i ny LMM? Går det byta från en 2.0t? Eller måste det just vara T4an's...
Vart står te.x nummret på LMM'en?

tacksam för snabba svar!
MVH
Robert Petersson

edit*

Någon som vet vad en trasig, LMM kan ge för effekt?

Senast redigerat av pwei (21 augusti 2007)

Köpes:
18T Turbo
Hodin
21 augusti 2007 · 140 Inlägg

Är det någon ide att byta så länge den funkar som den ska då ? Om den gör d.v.s eftersom du hade lämnat in den av ren nyfikenhet..
Är LMM trasig så går bilen ruskigt dåligt och det går knappt gasa utan att den lägger av..

pwei Mr.
21 augusti 2007 · 253 Inlägg

Först har jag ringt runt  till olika Rejmes verkstäder, de tyckte givetvis att jag skulle komma in och byta ut den.. Sen tog jag och ringde Autotech trollhättan, jisses...killen visste vad han pratade om, kunde nästan felkoderna i huvet ;P...

Han sa att eftersom bilen går normalt, så kan det vara så att luftmassemätaren körs "ibotten" och därför registrerar felkoder.. behöver nödvändigtvis inte vara något fel på den..

Stort tack till Autotech Trollhättan! wink Och det verkar som jag slipper betala 2-4k för att byta ut min LMM!!

Senast redigerat av pwei (21 augusti 2007)

Köpes:
18T Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang