Högtalare till volvo 855...

Siaaa
22 augusti 2007 · 57 Inlägg

Tjena, är det någon som kan rekomendera ett par bra och inte alltför dyra högtalare som ska sitta i mina dörrar och som redan passar så man slipper fixa och så..
Det är en 855 från 94...

Tänkte ta och börja bygga ljud i helgen..först och främst behöver högtalarna i mina dörrar bytas eftersom de jag har i nu är helt sprängda av förra ägaren...

Länka gärna till vad det e, skulle va väldigt tacksam...

Tack:Dbig_smile

Ludds
22 augusti 2007 · 329 Inlägg

Siaaa skrev:
Tjena, är det någon som kan rekomendera ett par bra och inte alltför dyra högtalare som ska sitta i mina dörrar och som redan passar så man slipper fixa och så..
Det är en 855 från 94...

Tänkte ta och börja bygga ljud i helgen..först och främst behöver högtalarna i mina dörrar bytas eftersom de jag har i nu är helt sprängda av förra ägaren...

Länka gärna till vad det e, skulle va väldigt tacksam...

Tack:Dbig_smile

Börja med vilken prisklass du tänkt dig?!

Men satsa på ett schysst framsystem , rikt pris?

HU = rikt pris? basar ?

mvh=)

Siaaa
22 augusti 2007 · 57 Inlägg

Jag vet inte precis vilken prisklass jag vill hamna på...jag vill bara ha ett bra o rent ljud, inte det bästa ljudet preics..

Som du sa ett bra framsystem och en bra sub...

Men om jag har en budget på 3000 kr?...det e vad jag hade tänkt mig..

Ludds
22 augusti 2007 · 329 Inlägg

Siaaa skrev:
Jag vet inte precis vilken prisklass jag vill hamna på...jag vill bara ha ett bra o rent ljud, inte det bästa ljudet preics..

Som du sa ett bra framsystem och en bra sub...

Men om jag har en budget på 3000 kr?...det e vad jag hade tänkt mig..

För 3k får du INTE en bra HU, ett bra farmsystem och en schysst bas med steg på..

För dem pengarna skulle jag antingen satsat på bra farmsystem, och kört på de tills jag haft råd med en schysst sub till.

Alternatift att köpa dig ett okej framsystem och en okej bas,    se dig omkring efter beggade saker.
mvh smile

kattlunds
25 augusti 2007 · 20 Inlägg

Siaaa skrev:
Jag vet inte precis vilken prisklass jag vill hamna på...jag vill bara ha ett bra o rent ljud, inte det bästa ljudet preics..

Som du sa ett bra framsystem och en bra sub...

Men om jag har en budget på 3000 kr?...det e vad jag hade tänkt mig..

kolla på www.brl.se eller www.mds.se och se om det har nått som passar dig.. lycka till smile

thePettson
25 augusti 2007 · 60 Inlägg

humm... men varför byta ut högtalarna... skaffa dig en BRA baslåda med BRA steg till och en ordentlig stereo... och se till att ställa in stereon rätt... lovar dig... du kommer att få ett fullt dugligt ljud ur din 850... jag har det i min och spelar då musik så jag får ont i öronen... och då menar jag musik med klart ljud... (ok det är inget man ställer upp i tävlingar med osv men det kan man inte göra för 3000 kr heller)

Senast redigerat av thePettson (25 augusti 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang