Finlands system för fortkörningsböter

TRYIT Teddan
24 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

calibra1992 skrev:
Det är väldigt lätt att se vilka som tjänat mest på alliansregeringen. Visst det lät fint med 1000kr mer i månaden med skattesänkningen men det förstod man ju ganska fort att det skulle ätas upp av höjd skatt på trafikförsäkringen och höjningen av fack avgiften. Tycker också det ska löna sig att arbeta men jag gillar inte att det alltid ska jämras över hur svårt det är för höginkomsttagare tongue

kul att du tog upp detta med facket ... (jag bara väntade på att någon skulle göra det)

facket är frivilligt... alla fack har även höjt lite själva, alltså dom lade på lite egen höjning oxå å beskyller våran nya regering för det.
sen så har facket gjort sitt, dom har ingen praktisk funktion i samhället längre.
exempel facket kräver att olle 23år skall få behålla sitt jobb .
arbetsgivarn säger att  olle är oduglig , gör inte sitt jobb och sprider dålig stämning på företaget.
är det då rätt att olle skall få behålla sitt jobb ... ja det tycker facket .
men som arbetsgivare så tycker jag det är åt helvete.... alla säger då går jag till facket osv.  hos oss så är ingen med i facket å det funkar skit bra .

sen har vi ju detta när stora företag varslar folk .. vi säger att dom varslar 150personer , facket kommer in och skall medla  till slut kommer dom överens om en lösning där endast 70personer behöver sluta ... men vem fan säger att det inte är det företaget ville från början ....

å detta med turordning vid uppsägning ... va fan det är 100man på ett ställe 10 är odugliga man vill sparka dom 10 men det får man inte .. då är det ju enkelt då varslar man 30.. facket komemr in å medlar .. företagsledningen säger okej vi sparkar 10man om vi får välja ...

facket kommer ut å klappar sig på bröstet vi rädda 20jobb yeee right ..

FACKET ÄR FUCKIT

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FireTraXX DFFL
24 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

calibra1992 skrev:
Och lösningen är att gå tillbaka till ättesupan?

Inte mig emot.
Förövrigt så heter det Ättestupa.

staffan_88 skrev:

r-ted skrev:
jag är han som blir förbannad på lodaren som tigger pengar utanför 7-11.
jag är han som hellre kastar den sista matbiten i soptunnan än att ge till luteliggarn som går förbi !!!!!

de va fan de äckligaste jag nånsin läst, hur fan kan du sova på nätterna!?

På samma sätt som jag, lägga sig i sängen och somna.
Jag skiter fullständigt i de som har det sämre än mig.
Ja, jag ser ner på väldigt många.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
24 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

staffan_88 skrev:

r-ted skrev:
jag är han som blir förbannad på lodaren som tigger pengar utanför 7-11.
jag är han som hellre kastar den sista matbiten i soptunnan än att ge till luteliggarn som går förbi !!!!!

de va fan de äckligaste jag nånsin läst, hur fan kan du sova på nätterna!?

dom har haft samma chanser i livet att skaffa sig et tjobb som alla vi andra.
om du super, knarkar bort sina liv så skall fan inte jag hjälpa dom


tackar som frågar men jag sover alldeles utmärkt

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
slangily
24 augusti 2007 · 52 Inlägg

r-ted skrev:

staffan_88 skrev:

r-ted skrev:
jag är han som blir förbannad på lodaren som tigger pengar utanför 7-11.
jag är han som hellre kastar den sista matbiten i soptunnan än att ge till luteliggarn som går förbi !!!!!

de va fan de äckligaste jag nånsin läst, hur fan kan du sova på nätterna!?

dom har haft samma chanser i livet att skaffa sig et tjobb som alla vi andra.
om du super, knarkar bort sina liv så skall fan inte jag hjälpa dom


tackar som frågar men jag sover alldeles utmärkt

Har de verkligen haft samma chanser i livet? Hur vet du det? Nu bryr jag mig inte överdrivet mkt om dem heller iofs men däremot vill jag nog inte påstå att alla människor har samma chanser att få fina och värdefulla liv.. Det är ju bara korkat

Akka
24 augusti 2007 · 1 174 Inlägg

Ashra skrev:
halva sveriges sjukvård skulel betalas av carola =P

HAHAHA big_smile

Hamilton
24 augusti 2007 · 8 869 Inlägg

Har läst igenom tråden och kan bara instämma i det som r-ted skriver i sina inlägg.

Fotograf på tierpidag.se
FireTraXX DFFL
24 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

slangily skrev:

r-ted skrev:

staffan_88 skrev:

de va fan de äckligaste jag nånsin läst, hur fan kan du sova på nätterna!?

dom har haft samma chanser i livet att skaffa sig et tjobb som alla vi andra.
om du super, knarkar bort sina liv så skall fan inte jag hjälpa dom


tackar som frågar men jag sover alldeles utmärkt

Har de verkligen haft samma chanser i livet? Hur vet du det? Nu bryr jag mig inte överdrivet mkt om dem heller iofs men däremot vill jag nog inte påstå att alla människor har samma chanser att få fina och värdefulla liv.. Det är ju bara korkat

Jo du, tack vara den svenska politiken så börjar alla som inget, bara det att vissa blir värdefulla människor och vissa fortsätter att bara finnas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
fishn
24 augusti 2007 · 226 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jo du, tack vara den svenska politiken så börjar alla som inget, bara det att vissa blir värdefulla människor och vissa fortsätter att bara finnas.

Antyder du att människor med ett eget företag är värdefulla? alltså du är värdefull? =/

FireTraXX DFFL
24 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

fishn skrev:

FireTraXX skrev:
Jo du, tack vara den svenska politiken så börjar alla som inget, bara det att vissa blir värdefulla människor och vissa fortsätter att bara finnas.

Antyder du att människor med ett eget företag är värdefulla? alltså du är värdefull? =/

Jag anser att desto mer man tjänar desto värdefullare är man.
För det är så världen är uppbyggd...

Tyck vad ni vill, men tjänar du mindre än mig så ser jag ner på dig och tjänar du mer än mig så ser jag upp till dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mokko
24 augusti 2007 · 286 Inlägg

FireTraXX skrev:

staffan_88 skrev:

r-ted skrev:
jag är han som blir förbannad på lodaren som tigger pengar utanför 7-11.
jag är han som hellre kastar den sista matbiten i soptunnan än att ge till luteliggarn som går förbi !!!!!

de va fan de äckligaste jag nånsin läst, hur fan kan du sova på nätterna!?

På samma sätt som jag, lägga sig i sängen och somna.
Jag skiter fullständigt i de som har det sämre än mig.
Ja, jag ser ner på väldigt många.

Det är fan helt jävla otroligt att det faktiskt finns människor som er, ni borde fan prova att ha det svårt själv och känna hur det faktiskt är att inte ha mängder med pengar att strö omkring sig.
Nej fy fan, det var det absolut jävligaste jag någonsin har läst!

Imon Väghållningsvåldtagen
24 augusti 2007 · 195 Inlägg

FireTraXX skrev:

fishn skrev:

FireTraXX skrev:
Jo du, tack vara den svenska politiken så börjar alla som inget, bara det att vissa blir värdefulla människor och vissa fortsätter att bara finnas.

Antyder du att människor med ett eget företag är värdefulla? alltså du är värdefull? =/

Jag anser att desto mer man tjänar desto värdefullare är man.
För det är så världen är uppbyggd...

Tyck vad ni vill, men tjänar du mindre än mig så ser jag ner på dig och tjänar du mer än mig så ser jag upp till dig.

Vad tjänar du då? Så vi vet om vi ska dyrka dig eller inte menar jag.

Tror faktist inte speciellt många här bryr sig om du ser upp eller ner på dem...
Det var en väldigt snedvriden bild du har av världen om du tror man är värdefull för att man tjänar mycket. Vad har du sett av världen då? Har du ens varit utanför Sverige? Har du kört genom ett krigshärjat område någon gång? Varit ut i öknen och sett hur det är där? Bott i kontainrar på en kraftverks site? Ja tror du är full av skit, det är vad jag tror. Jag har fan varit på arbete i Pakistan, åk dit med din attityd och du kommer inte därifrån levande. Samma sak i Sudan, eller delar av Turkiet. Nej du... Åk fast till Ryssland och prova sprid din skit, ska vi se hur länge du mår bra.

Åk ut och se dig om i världen innan du börjar berätta hur den är uppbygd....

Senast redigerat av Imon (24 augusti 2007)

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40
Volvo S40 (1996)
Honda Civic "Type-R" (2003)
Niklas1987 NO
24 augusti 2007 · 2 182 Inlägg

FireTraXX skrev:

fishn skrev:

FireTraXX skrev:
Jo du, tack vara den svenska politiken så börjar alla som inget, bara det att vissa blir värdefulla människor och vissa fortsätter att bara finnas.

Antyder du att människor med ett eget företag är värdefulla? alltså du är värdefull? =/

Jag anser att desto mer man tjänar desto värdefullare är man.
För det är så världen är uppbyggd...

Tyck vad ni vill, men tjänar du mindre än mig så ser jag ner på dig och tjänar du mer än mig så ser jag upp till dig.

Va tjänar du då? tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
FireTraXX DFFL
24 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Jag har varit utanför sverige många gånger. 1-2 ggr om året till olika delar av världen i 1-3 veckor åt gången.
Nej, inte i skitdelar där jag varit som militärgalning, utan jag har semestrat...

Och vad jag tjänar kan ni ju komma hem till mig och se för er själva...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
JonasPLind
24 augusti 2007 · 820 Inlägg

soft att killen ändå tjänar 195000 på 50 dagar smile

FireTraXX DFFL
24 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

wh0re skrev:
soft att killen ändå tjänar 195000 på 50 dagar smile

Han tjänar mer än så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
BoraV6
24 augusti 2007 · 677 Inlägg

Dagsböter på allt ska det vara. Det ska svida lika för alla!

Imon Väghållningsvåldtagen
24 augusti 2007 · 195 Inlägg

Haha och där kom en etta som ett brev på posten lol

Tack FireTraXX! roll

Senast redigerat av Imon (24 augusti 2007)

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40
Volvo S40 (1996)
Honda Civic "Type-R" (2003)
FireTraXX DFFL
24 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

Hade jag velat ge dig en etta så hade jag gjort det för 4 timmar sen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
24 augusti 2007 · 285 Inlägg

haha ännu en tråd som urartar av omogna personer som inte kan låtan andra tycka vad de vill...

Jag tycker det e självklart att de som har mer pengar ska betala mer i böter än de som har lite. Tänk en ensamstående mamma som har brottom som fan att hämta sin unge på dagis och blir stoppad för att hon körde 83 på 70 väg, det blir bara 2600 i böter.
Hon har kanske 5-600kr kvar efter alla utgifter med mat och hyra osv, det tar altså 5 månader för henne att kunna betala bötern.

Men chefen för alfa laval som plockar ut 50 000 i månaden och får över 30 000 effter alla utgifter så tar det bara 3 dagar att betala den böter.

Är det rättvist? nej självklart inte, skulle det bli det så skulle chefen betala 150 000 i böter... eller den esamstående mamman 50kr...

Mvh Dennis

Senast redigerat av whitesnake (25 augusti 2007)

Imon Väghållningsvåldtagen
24 augusti 2007 · 195 Inlägg

FireTraXX skrev:
Hade jag velat ge dig en etta så hade jag gjort det för 4 timmar sen.

Du har inte insett att det finns en besökslogg numera? Som listar senaste besökare? Konstigt då att det bara var du som hade besökt min sida de 6 senaste timmarna.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40
Honda Civic "Type-R" (2003)
Volvo S40 (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang