Funktion Japsdämpare?

_KriZze
26 augusti 2007 · 284 Inlägg

Jag ska köpta en Japsdämpare för att få ett lite sportigare och roligare ljud.
När jag letar vad ska jag titta efter?

Blir det bättre ljud så sörre dimetion den har ut ? dvs är det mer ljud från 4" än 3" ut?

Något bra och billigt ställe att köpa från?

//K

Senast redigerat av _KriZze (26 augusti 2007)

RS Power is the shit
FluGan Sideways.nu
26 augusti 2007 · 873 Inlägg

tycker inte du ska ha japs på din saab.. ta bara bort sista ljuddämparen och kör raka rör samt avsluta med ett snyggt ändrör

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
Braather (none)
26 augusti 2007 · 1 725 Inlägg

Det blir inte en stor ljudskillnad om man tar bort dämparen..Man kan inte jämföra det med japsljudet i alla fall..Så att inte killen blir lurad nu. Men det blir ett annat, lite, lite sportigare ljud, de blir det.  Gör ett stor hål i avgassystmet annars..Då låter det nog gott smile

Jag hatar verkligen utseendet, hur japsen ser ut. Men jag tycker ändå ljudet är gott..Klart att bilen gärna får Gå lika gott som det låter då..

Men vill du verkligen ha en fet, stor, klump hängades där bak från bakspoilern..Så kör på det!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Foffis
26 augusti 2007 · 676 Inlägg

är ingen större skillnad om någon alls mellan 3" och 4" utlopp på japsaren.

angående utseendet så har de allt med hur du monterar den. vissa monterar den "uppåt", alltså, japsaren är vinklad uppåt och då syns hela "klumpen". andra monterar den neråt, alltså vinklar den neråt, vilket ser ut som att du håller på att tappa dämparn.

annars kan man montera den så som jag gjort, alltså rakt. detta gör att man inte ser lika mycke av denna "klump". iof kan man vinkla den lite hursom. men de beror på bilen.

din tycker jag att du ska vinkla den lite uppåt och sedan lite åt sidan. De skulle nog bli snyggast smile


kan rekomendera japsarna på www.stylingbutiken.se
billiga och bra, finns olika storlekar. kör med en 4.5" från stylingbutiken och den funkar utmärkt.

sen är de nog olika ljud på olika dämpare som t.ex nooz, HKS osv osv

MrTegefeldt Stålverksarbetare
26 augusti 2007 · 372 Inlägg

Jag kan meddela att det brölar som fan om du plockar sista ljuddämparen och sätter dit jampsedämpare på din Saab! Låter riktigt mysigt wink Har en polare som har en 2.3 och han har gjort just det. Han har 4" ut. Den är köpt på micro för runt 1000:- Du kommer att höras där du kör ifall du för detta. KÖP!

Det låter nästan lika mycket som min Golf GTI 16v med 2.5" hela vägen utan kat big_smile

Senast redigerat av MazterX (26 augusti 2007)

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
Dann3
26 augusti 2007 ·

Jag kör med 2 tum avgasrör under hela bilen med katalysator och mitten ljuddämparen borttagen pch avslutas med en cromad Japsdämpare med 4" utblås LÅTER VÄLDIGT HÖGT! Och har en tendens att smälla ibland vid motorbromsning tongue

_KriZze
27 augusti 2007 · 284 Inlägg

Tackar för de tips som kommit fram smile.

Tråkigt att det alltid ska vara så mycket åsikter när man bara söker svar. Eftersom jag ställt en fråga, har jag redan bestämt mig för att köpa en Japsdämpare.
Varför då komma in i forumet och skriva "Köp inte" när det handlade om prestanda frågor!?

Aja vill ni så vill ni smile jag kommer köpa och inte ändra mig.

Blir nog 4" ut för o ersätta min orginal ljuddämpare.

Senast redigerat av _KriZze (27 augusti 2007)

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang