9-5 aero fel !!!!!någon som vet

9-5_Aero Håll fullt!!
8 september 2007 · 12 Inlägg

jonTe skrev:

9-5_Aero skrev:
Hej igen !!!!! nu har jag varit på verkstan o kollat ingen komprition i motorn !!!!!! fan vad jag blir arg!!!! och inga fel kunde hittas med datorn !!!!! sadsad

Ajdå......tappat kompen på alla cylindrar?

Hej !!!!



Ja det var nog 4,5 på första sen är det inget !!!! bilen har gått 10300 mil typ saab kollar på bilen nu men vet ej om det går på någon garanti men hoppas fan det !!!! dom har inte hittat felet än bilen har stått på saab sen i måndags blir så jävla trött på allt en sådan ny bil ska det inte hända något med !!!! jävla kiss saab !!!! ok om bilen hade gått 25000mil då är det ju en sak men nu fan inte ens inkörd !!!! Pärlan är död!!! sad

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
9-5_Aero Håll fullt!!
8 september 2007 · 12 Inlägg

Hej !!!! vet ej bilen står på saab dom har inte hittat något fel än !!!

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
Markus_MR2
8 september 2007 · 761 Inlägg

Om det inte finns något komp på någon cylinder så är det mest troligt att toppackningen är skjuten. Det är nog det billigaste felet som är tänkbart  med tanke på felsymptomen.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
9-5_Aero Håll fullt!!
13 september 2007 · 12 Inlägg

Markus_MR2 skrev:
Om det inte finns något komp på någon cylinder så är det mest troligt att toppackningen är skjuten. Det är nog det billigaste felet som är tänkbart  med tanke på felsymptomen.

Hej felet var att det var någon givare som det var fel på så att det hade blivit för högt oljetryck så att ventilerna stog öppna !!!! vad fan kolla dom inte det med en gång för jävla amatörer i stället för att riva av toppen på bilen så det blir så jävla dyrt!!!!!! ja ja men man kan ju snart åka i bilen igen ! tack för alla svar !!!!!MVH Johan

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
bumpe Lastbilsmekaniker
13 september 2007 · 3 878 Inlägg

zero2000 skrev:
Är det någon som är i behov av tänd kassetter till trionic 7 så kan jag lösa sådana!

Har du en 40-50 st som bara ligger eller? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang