hur betalar man en bil?

meza
5 september 2007 · 35 Inlägg

hur betalar man en bil? Den kommer ungefär kosta 15 000. ska man ta ut det från banken eller hur gör man. känns lite osäkert att ta med sig kontant litar fan inte på  folk. Hur gör ni?

Psychotic Brum säger bilen.
5 september 2007 · 394 Inlägg

postväxel har jag kört med..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
GTI-95 low profile
5 september 2007 · 253 Inlägg

postväxel

Sm3karn
5 september 2007 · 10 Inlägg

postväxel. 15 i kontant är väl inte farligt. finns folk som köper bilar för 100 000 i tusenlappar!

Skapligt
5 september 2007 · 799 Inlägg

Postväxel brukar funka.

Eller överföring via internet då om ni har tillgång till dator och internetbank typ.

Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
5 september 2007 · 1 852 Inlägg

15000 är ju inget i kontanter...  jag köpte min för 88 000 enbart i kontanter, ingen fara bara man tänker sig för.

man lever bara en gång så lev väl!
Tega Yrkesförare
5 september 2007 · 1 073 Inlägg

Tja, jag gick till bankomaten och hämtade ut i omgångar tills jag fick ihop 20.000kr
Sen åkte jag iväg och tittade på min Nissan, betalade och åkte hem med bilen big_smile

Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
5 september 2007 · 199 Inlägg

cassh is king... när det är överrenskomliga summor annars postväxel  (folk tittar så konstigt på dig när du cashar en porsche GT3 med tusenlappar i ica kassar!)

Senast redigerat av Inkster (5 september 2007)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
meza
5 september 2007 · 35 Inlägg

okej tack för alla svar skit bra! Då går jag väl till banken och tar ut 15 papp det känns enklast. blir väl att ha med sig något skydd av något slag heheh.

bushmyra
5 september 2007 · 782 Inlägg

Skulle aldrig åka och kolla på en bil med 15000 i fickan du vet aldrig vem du möter..ta med dig en post/bankväxel..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
E30Tompa Rörpulare
5 september 2007 · 1 453 Inlägg

Ja som ska knalla till gbg i helgen me 40papp...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
MarcusL #2573
5 september 2007 · 1 489 Inlägg

Köper mina bilar med kontanter, alltid smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
5 september 2007 · 199 Inlägg

bara lägga dem på ett säker ställe så brukar det gå bra... (säljaren brukar bara bli lycklig över "pungvarma pengar") big_smile

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
BBR
5 september 2007 · 348 Inlägg

Har hittils gjort alla mina köp med kontanter.

Känns inte så osäkert, för jag har aldrig åkt själv och köpt en bil, man brukar ju ha med sig någon/några alltid, och då känns det säkert smile

Så ta med en kompis/förälder/svärmor och kontanter är tipset

Holme
5 september 2007 · 1 417 Inlägg

När du går där med din rulle tusenlappar, tänk på att ingen du möter vet att du har så mycket pengar på dig. Jag skulle säga att rånrisken är minimal, om det är ljust ute, och du är på rätt plats dvs smile
Annars finns det ju de som tar du kanske 70% av beloppet i postväxeln, och har prutmånen löst i fickan. Är nog ingen som vill lämna växel på en postväxel för att du ska pruta smile

FreddeK
5 september 2007 ·

äsch 15lax är bara att plocka ut...så ger du 13000 och säger att du inte har mer och om det räcker. kopte min bmw med 60lök på fickan...120femhundringar var en skaplig bunt. men gubben ville ha 68 men det funka när han såg pengarna.

Skapligt
5 september 2007 · 799 Inlägg

Med en bil i 15.000krs klassen så kan ju vad som helst äga den smile Därför skulle jag fan hellre ta med kontanter vid ett bilköp för 100000 än ett bilköp för 15000.

Av nån andledning så känns det osäkrare att ta med mindre kontanter smile
Skulle nog köra postväxel vid ditt köp faktiskt. Kan ju vara vilken pundare som helst som har en sån bil (Inge taskigt menat. Men bara för att förstå hur jag tänker)

Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
hedley Saaboholic
5 september 2007 · 3 129 Inlägg

Alltså för det första.. både postväxel och cash funkar ju hur bra som helst vi köp åså MEN postväxel kommer alltid vara säkrare p.ga att det reserverar ett belopp för ett spec ändamål osv.

jag skulle köra med postväxel.

har betalat de mesta av mitt kontant, iallafall og.n kommer inte ihåg om jag betala med lappar eller postväxel på min 9000 dock tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Hellfire
6 september 2007 · 160 Inlägg

Kontant gäller för min del, har aldrig varit några problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang