Problem med cross

BlandadBenzin
6 september 2007 · 202 Inlägg

Tja har ett problem med min cross års modell 91 250cc. När ja är ute och kör med crossen så kan den ibland bara dö (i någon sekund) men sen komma tillbaka igen. Känns som om den inte får bränsle eller nåt. Tror att det händer då ja kör på höga varv. Vad kan det vara för nåt?

mvh

Senast redigerat av Torrone (6 september 2007)

Ksj
6 september 2007 · 1 217 Inlägg

Skit i huvudmunstycket i förgasaren?

Jag är inte så haj på just 250 men det är ju samma princip som en moppe.
Min gamla dt gick ungefär sådär när munstycket skitade igen.. vilken färg har du på tändstiftet?

Saab 900 "2.1an" (1992)
Streammen Kalaskillen
6 september 2007 · 246 Inlägg

- Kolla efter vatten,skit i förgasaren,
- kolla så den får luft, kan vara luftfiltret som är igensatt?
- kolla dreneringsslangarna så förgasaren kan "andas" (slangarna som sticker ner under cykeln)
- Kolla tändstiftet, igensotat?

Kan vara massor med saker, men kolla slangarna och luftfiltret till att börja med!

Senast redigerat av Streammen (6 september 2007)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
BlandadBenzin
6 september 2007 · 202 Inlägg

Luftfiltret var det första jag checkade, tändstift har ja också renat lite men lär behöva byta snart ändå. Men känns som om det är nåt med förgasaren som ni säger...

Streammen Kalaskillen
6 september 2007 · 246 Inlägg

Enklaste sättet och ta reda på felet är att gå ut i garaget och ta loss förgasaren å kolla efter fel.  kom ihåg att kolla slangarna också, efter slaggprodukter å skit

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Peter_A a.k.a aLan.
6 september 2007 · 281 Inlägg

lägg föggen i ett bensinbad, gör rent med tandborste typ, blås rent munstycken, byt tändstift, kolla tändhatten så den inte är lös..

BlandadBenzin
7 september 2007 · 202 Inlägg

Tackar för tipsen!

Garaget är alltid en väg att hitta lösningar och tips på.

Sluskk
7 september 2007 · 778 Inlägg

jag hade ett liknade problem fast min starta inte för en 20minuter effter den hade stanat det var cdi boxen som var trasig då wink

Sluskk
7 september 2007 · 778 Inlägg

jag tor du behöver bara ta lös huvudmustyket och blåsa av den med expl munen...

lajuz
9 september 2007 · 27 Inlägg

Kolla munstycken både huvud och lågfart samt flottören så du har rätt nivå bensin i koppen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang