Byta högtalare i en CLK

Cortrest
7 september 2007 · 8 Inlägg

Hej!

Har precis insett att mina orginal högtalare inte duger längre och har införskaffat mig ett par nya JBL.

Är det något speciellt man måste tänka på när man byter?
Har en känsla av det kan bli knepigt att få loss dörrsidan?

För övrigt mitt första inlägg smile

Tjarhovs
6 april 2009 · 4 Inlägg

Har nyss bytt på min clk 320-99. Lite lurit att hitta skruvarna. En sitter under "airbag" loggan. Pilla lös den med en liten mejsel.. Den andra sitter under "Dörr armstödet" Måste dela handtaget. Några små skruvar som man lossar på dörrens sida. Diskanten uppe vid bakspegeln är bara att "dela" för att få upp. Sen sitter resten i clips. Tror det var allt. Lycka till.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
6 april 2009 · 8 744 Inlägg

Snällt att du hjälper till men jag både tror och hoppas att killen ska ha löst det vid det här laget, över ett och ett halvt år sedan han skapade tråden. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
YeahBitch
6 april 2009 · 730 Inlägg

Hehe dagens lyft tongue

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Tjarhovs
6 april 2009 · 4 Inlägg

Visst är det så, men det kan ju tänkas att någon kanske kan ha hjälp av detta i framtiden. Jag vet att jag själv sökte länge innan jag kunde hitta någon information om detta....

tjallesale
6 mars 2014 · 41 Inlägg

Dagens lyft igen då, 5 år senare...

Ska också byta högtalare i dörren men är alltid lite skeptisk när det är en airbag i dörren. Vad bör jag tänka på när jag börjar skruva bort dörrsidan?

mb_pucken
6 mars 2014 · 5 087 Inlägg

De är bara å ta bort smile airbagen sitter i dörren så den behöver du ej röra smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang