2379
Sök

Min 855 T5-R startar inte.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Har aldrig haft problem med min bil förutom idag.
Satte mig i bilen och åkte och handlade, åkte från affären till min syster och när jag va hos henne började det åska so fan så jag skulle åka hem och dra ur sladdar och så men biljäveln startar inte.

Det är en automatare. jag vrider om nyckeln och startmotorn går runt men den vill inte starta. och den står i P-läge.

Vad kan vara för fel? jag tänkte att haglet kan ju inte ha slagit sönder någonting.

Vilket jävla drag :)

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
8 september 2007
Hade samma fel på min förut. Räckte ibland att Dra i spaken mellan lägene alt putta bilen lite. När jag hade fel så va det Pulsgivaren som strula fick fel kod på den. dock så löste det sig själv.

Kan även vara Volvo general fel att den fått för mycket soppa så du måste nöta på Startmotorn i ett tag

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
om den INTE står i P läge så går inte ens startmotorn runt, men nu går den runt. Jag ska prova om en stund igen, tyckte bara att det va skumt eftersom den alltid har startat lätt och fint och nu när jag åkte i ovädret så ville den inte starta efter det big_smile
Pratade med en kompis nyss och han påstog att den va bränslepumpen som hade gett sig men när jag vrider på tändningen så hör jag att den inte är trasig

Körv
3 535 Inlägg
8 september 2007
Hahaha.. Problem P-G? wink

Hade också problemet med min fårrd (skräll).. men då var det bara jordfel på bränslepumpen, hehe.. Lycka till kompis!

Truckdriving Man

buffys
8 september 2007
Kan vara kamlägesgivaren. svag punkt på 850 och när den säger upp sig stendör bilen! Tyvärr kostar den ju 1100 ungefär så det är ju lurigt o byta den om du inte är säker..Kolla kablaget till den givaren, brukar oxidera utav helvete...hoppas du löser det:)

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
8 september 2007
P-G kolla även Bränslepums relät

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Hahaha.. Problem P-G? wink

Hade också problemet med min fårrd (skräll).. men då var det bara jordfel på bränslepumpen, hehe.. Lycka till kompis!

Jag ska ta med min verktygslådan till din bil så får vi se vem som har problem sen big_smile tongue

KottenV70r: Det är inga fel på bränslepumpen så det är något annat jävla skit sad

Buffys: Den stendog inte. Den funkade jättefint men när jag gick ut till bilen igen när jag va hos min syster (skulle åka hem och dra ur lite kablar pga åska) så startade inte fanskapet. Jag vrider ju om nyckeln och allt är som det ska, startmotor börjar gå runt och men den vill inte igång, ligger bara och maler.

Jag vill ha hem min bil sad

Jävla skit. Nu är den till salu big_smile

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
8 september 2007
Har du flytat bilen bara nåra meter ? då är den säkert sur. standard fel på 850 och 70 serien
Om inte så tippar jag på Pulsgivaren eller kamaxelgivaren

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
jag va ute och körde, ställde den ifrån mig, en kvart senare gick jag ut och då ville den inte starta.

Ska kolla i morgon, jävligt störande är det iaf.
måste väll gå att koppla en dator eller liknande som volvo har i den och kolla vad som kan vara fel?

Körv
3 535 Inlägg
9 september 2007
Fyfan va pissigt hmm Synd på en så fin bil sad

Lycka till P-G! Ses på vägen wink

Truckdriving Man

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Fyfan va pissigt hmm Synd på en så fin bil sad

Lycka till P-G! Ses på vägen wink

Haha, ja fan. Fick ta 245an igår. årsm. -79 big_smile

red daddy
9 september 2007
Testa och sitt och försöka starta bilen, vrid nyckeln åt höger hela tiden så den maler... Placera en kompis under bilen på marken och be han/hon banka och slå på tanken. Banka och slå ordentligt ett tag medans du maler på ifram med nyckeln. Startar bilen då är det soppapumpen som har slängt in handduken.

Inte så svårt att byta. Fixade det på 1 timme nere på parkeringen i min T5:a.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Jag är helt tvärsäker på att det inte är soppa pumpen, men det är ju värt ett försök iallafall. satt och funderade på om det kan vara bränslefiltret kanske? Om det har kommit mycket skit och så i det eftersom jag körde i värssta hagel/regn/åskovädret ? jag vet inte

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
har kollat lite till och den får ingen gnista sad någon som kan ha en susning?

726 Inlägg
9 september 2007
det känner jag igen! hade liknande problem på ens 850 t5, och det var en givare, kommer ej riktigt igåg men pulsgivaren om de finns nån som heter de?tongue

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
__r0b1n skrev:
det känner jag igen! hade liknande problem på ens 850 t5, och det var en givare, kommer ej riktigt igåg men pulsgivaren om de finns nån som heter de?tongue

Ja det finns det, vart sitter den och hur många mille kostar en ny sån då? det första jag tänkte igår när den inte startade va: Det här kommer bli en dyyyyr historia big_smile

buffys
9 september 2007
säger det en gång till, kolla kontakten till kamlägesgivaren!! Mycket vanligt problem på 850!!! Givaren sitter på förarsidan, framför den bakre kamaxeln!
Senast redigerat av buffys (9 september 2007)

Personbils tekniker
238 Inlägg
9 september 2007
håller med buffys.. hade samma problem med min gamla 855.. den starta typ aldrig och sen när jag bytte den så funkade den hur fint som helst.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
ska kolla det, se om jag hittar de big_smile

buffys
9 september 2007
Jätte enkelt, sitter som en aluminium kopp vid den bakre kammen. från den ett kablage o ca 15cm ner sitter en kontakt! Kolla den o skruva även bort den o kolla så kolet ser bra ut inne i givaren, kostar 1100 spänn ungefär...

Sök